دوره ری اکت با تمرکز بر Redux


شاید این سوال برای شما هم پیش آید که در بین فریم ورک‌ها و کتابخانه‌های متنوع جاوا اسکریپت چرا باید دوره ری اکت با تمرکز بر ریداکس را بیاموزیم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که ری اکت یکی از پرکاربردترین کتابخانه‌ها در زمینه ui و برنامه نویسی فرانت اند است. در واقع این کتابخانهه یکی از بهترین‌ها در حوزه خود به شمار خواهد رفت. شما با تسلط بر آن می‌توانید به خوبی در بازار رقابتی بخش فرانت اند و یو آی مشغول به فعالیت گردید. یادگیری راحت و ساده ری اکت یکی از دلایلی است که برنامه نویسان را به سمت این کتابخانه سوق می‌دهد.

هر شخصی با داشتن پیش‌زمینه‌ای از برنامه نویسی می‌تواند به راحتی ری اکت را فرا گیرد. اگر حتی مدتی با ری اکت کار کرده باشید احتمالاً با ایده پاس دادن prop ها آشنا شده‌اید. روش‌های متنوعی برای مدیریت آن در ریکت وجود دارد، اما ریداکس یکی از بهترین‌هاست. به کمک ریداکس می‌توانید state برنامه‌ها را در یک جا ذخیره و مدیریت کنید. به جای اینکه چندین کامپوننت هر کدام درگیر مدیریت وضعیت شوند، فقط یک جا آن را تغییر می‌دهیم. در نهایت دپارتمانICT  مجتمع فنی تهران به کمک داوطلبان آمده تا بتوانند ری‌اکت را بر پایه ریداکس فراگیرند.

ری اکت چیست؟

ری اکت کتابخانه جاوا اسکریپت برای ساخت رابط کاربری بوده که برای انجام برنامه‌های تحت وب و به وسیله کامپوننت‌ها قابل بهره‌برداری است. مهمترین اهدافی که در آموزش ری اکت به آن توجه خاصی شده، سرعت بسیار بالا، همچنین مقیاس پذیری عالی این کتابخانه در عین سادگی کار کردن با آن خواهد بود. در حالت کلی بیشترین تمرکزی که کتابخانه ری اکت دارد، برای رابطه کاربری بوده و در لایه بازدید و قسمت معماری mvc تطابق فوق العاده به وجود می‌آورد.

این کتابخانه در سال ۲۰۱۱ به صورت داخلی توسط فیسبوک طراحی و مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۲۰۱۳ به عنوان محصول عمومی انتشار یافت. ری اکت این قابلیت را دارد تا به آسانی و بدون هیچ دردسری با دیگر کتابخانه و فریم ورک‌هایی که در زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت وجود دارند، ادغام شده و مورد کاربرد قرار گیرد.

اهمیت جاوا اسکریپت در آموزش دوره ری اکت

همونطور که پیشتر اشاره کردیم ری‌اکت کتابخانه جاوا اسکریپتی است. یعنی پایه و اساس ری‌اکت همان مباحث جاوا اسکریپت هستند. پس اهمیت آموزش جاوا اسکریپت در دوره ری اکت به خوبی خودنمایی می‌کند. اگر قصد شروع یادگیری کتابخانه ری اکت را دارید، به شدت ضروریست که یک سری مفاهیم ضروری و مهم در مورد جاوا اسکریپت بدانید. این مفاهیم شامل متغیرها، توابع، آبجکت‌ها، متدهای آرایه، پرامیس و دیگر موارد می‌شود. ایجاد و مدیریت کامپوننت‌های ری اکت نیازمند دانش جاوا اسکریپت است.

ری‌اکت از ویژگی‌های مدرن جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. در نهایت درک مفاهیم جاوا اسکریپت برای مدیریت استیت در ری اکت ضروری به نظر می‌رسد. کار با ایونت‌ها در ری‌اکت بر اساس مدل ایونت جاوا اسکریپت خواهد بو.د تمام این موارد اهمیت جاوا اسکریپت را در آموزش ری‌اکت به خوبی نشان خواهد داد.

 state managementچیست؟

این مفهوم در دوره ری اکت به معنای مدیریت و کنترل داده‌های پویا در یک برنامه است و بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چرا که به شما این امکان را می‌دهد وضعیت برنامه را در طول زمان کنترل کنید. همچنین در دوره طراحی وب ارتباط آن با طراحی سایت را به خوبی نشان می‌دهد. در ری اکت روش‌های بسیاری برای مدیریت وجود دارند که در ادامه به این روش‌ها اشاره خواهیم کرد.

useState Hook :ساده‌ترین روش برای مدیریت state در کامپوننت‌های تابعی است که برای داده‌های ساده و محلی مناسب هست.

useReducer Hook : برای مدیریت state‌های پیچیده‌تر و زمانی که state بعدی به state فعلی وابسته است، مفید خواهد بود.

Context API : برای به اشتراک گذاری داده بین کامپوننت‌های مختلف بدون نیاز به prop drilling

و مناسب برای داده‌هایی که در سطح برنامه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

Redux: یک کتابخانه خارجی برای مدیریت state در مقیاس بزرگ به شمار می‌آید. این کتابخانه از یک store مرکزی استفاده می‌کند و برای برنامه‌های پیچیده مناسب است

MobX: یک راه حل عالی دیگر برای مدیریت state که بر اساس برنامه‌نویسی واکنش‌گرا پیش می‌رود.

Recoil: یک کتابخانه جدیدتر از Facebook برای مدیریت state است و در دوره ری اکت به کار گرفته شده تا با مدل کامپوننتی ری‌اکت بهتر کار کند.

آشنایی با Redux و کاربرد ریداکس در React

در دوره ری اکت منظور از ریداکس یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که برای ساخت رابط کاربری، اپلیکیشن‌ها و صفحات وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتابخانه حالات مختلف را در برنامه‌های جاوا اسکریپت مدیریت خواهد کرد. همانطور که می‌دانید برنامه‌های کامپیوتری داده‌های خود را در متغیرهای مختلف ذخیره می‌کنند که هر متغیر مقداری از فضا در حافظه کامپیوتر را اشغال می‌کند. به محتوای آن بخش از حافظه زمانی که نرم‌افزار در حال اجرا باشد، وضعیت برنامه می‌گوییم.

با شناخت state می‌توانید ریداکس را بهتر درک نمایید. ریداکس یک الگو برای مدیریت بهتر و بهینه‌تر وضعیت‌های مختلف در برنامه است. تیم توسعه دهنده ریداکس کاربرد اصلی این کتابخانه را تنها راهی کوتاه برای رسیدن به هدف نمی‌داند، بلکه پیشنهاد آنها این است زمانی که در پروژه خود به مشکل برخوردید، به سراغ این کتابخانه بروید. در غیر این صورت نیازی به ریداکس نخواهید داشت.

مزایای Redux در دوره ری اکت

ریداکس در دوره ری اکت مزایای متعددی دارد که آن را به یک انتخاب محبوب برای مدیریت state در برنامه‌های بزرگ و کوچک تبدیل کرده است. برخی از مهمترین مزایای ریداکس عبارتند از:

مدیریت متمرکز state

یکی از ویژگی‌های اصلی ریداکس مدیریت متمرکز بر state است. استیت یک شی جاوا اسکریپت بزرگ بوده که برنامه‌ها را در خود نگه می‌دارد. این شی معمولاً به صورت درختی ساختاربندی می‌شود. در نهایت هر کامپوننت می‌تواند به وسیله آن به راحتی به داده‌های مورد نیاز خود دست پیدا کند. کنترل بهتر، قابلیت پیش‌بینی، دیباگ کردن ساده و تست پذیری هم از مزایای مدیریت متمرکز استیت است.

قابل پیش بینی بودن

ریداکس به وسیله ساختار و الگوی خاص خود قابلیت پیش‌بینی بودن را ارائه می‌دهد. این ویژگی به معنای توانایی درک و پیش‌بینی دقیق چگونگی تغییر و جزئیات است. قابل پیش بینی بودن موجب شده نوشتن تست‌ها بسیار ساده‌تر انجام گیرد و خروجی مورد انتظار را به دقت پیش بینی و تست کرد. همچنین می‌توان بهینه‌سازی عملکرد بهتری را انجام داد. این بهینه سازی در آموزش SEO هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

دیباگ کردن آسان و راحت

دیباگ کردن آسان در دوره ری اکت یکی از مزایای بزرگ ریداکس است که به توسعه دهندگان کمک کرده تا مشکلات را سریعتر پیدا و رفع کنند. این ویژگی به دلیل ساختار ریداکس و ابزارهای قدرتمندی است که برای آن توسعه یافته‌اند. با استفاده از ابزارهای نهفته در آن می‌توانید تغییرات را به راحتی ردیابی کنید و امکان اضافه کردن منطق اضافی را به آن داشته باشید.

Redux با کدام زبان‌ها و فریم ورک‌ها سازگار است؟

ریداکس برای ذخیره داده‌ها در لایه نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. چون ریداکس هیچ مشکلی در ادغام شدن با سایر فریمورک‌ها ندارد، این فریمورک با یک مکانیسم ساده به راحتی خودش را در کنار دیگر زبان‌ها جای می‌دهد. ریداکس خطایابی برنامه را راحت می‌کند. به خاطر ساختار منظم و منحصر به فردی که دارد، پیدا کردن باگ‌های نرم‌افزاری و تست نرم‌افزار داخل این کتابخانه خیلی راحت‌تر انجام می‌شود. در نهایت بخش‌های مورد نیاز به زبان html تبدیل خواهند شد.

دوره ری اکت آنلاین، حضوری و ترکیبی مجتمع فنی تهران

ریداکس یکی از مباحث و موارد مهم در سرفصل‌های آموزشی دوره ری اکت مجتمع فنی تهران بوده که یادگیری آن خالی از لطف نیست. این دوره به صورت آنلاین، حضوری و ترکیبی از هر دو برگزار می‌شود. دوره آنلاین امکان شرکت در کلاس از هر مکان معمولا با قیمت مناسب‌تر نسبت به دوره‌های حضوری ارائه می‌شود. در حالی که در دوره حضوری تعامل مستقیم با مدرس و سایر دانشجویان و امکان استفاده از تجهیزات فیزیکی مجتمع برای داوطلبین برقرار خواهد شد.

حتی در بسیاری از مواقع این دوره ترکیبی از کلاس‌های آنلاین و حضوری است که انعطاف پذیری بیشتری برای دانشجویان داشته و امکان بهره‌مندی از مزایای هر دو روش میسر می‌گردد. از دیگر مزیت‌های حضور و شرکت در دوره ری اکت مجتمع فنی تهران، دریافت گواهینامه معتبر، بین المللی و دو زبانه است. این مدرک در داخل و خارج از کشور مورد تایید بوده و می‌توان حتی برای مهاجرت از آن استفاده نمود.

سوالات متداول

پس از بررسی دوره ری اکت حال وقت آن است که به تعدادی از سوالات احتمالی و پر تکرار شما پاسخ دهیم. در صورت نیاز به مشاوره رایگان در خصوص ثبتنام در دوره ری اکت می توانید با شماره تلفن … تماس بگیرید.

پیش‌نیازهای دوره ری اکت چیست چیست؟

  • آشنایی با JavaScript مدرن (ES6+)
  • درک اولیه از مفاهیم ری‌اکت
  • آشنایی با مفاهیم پایه‌ای برنامه‌نویسی وب

مدت زمان این دوره چقدر است؟

مدت زمان در نظر گرفته برای تدریس دوره ری اکت مجتمع فنی تهران به صورت آنلاین و حضوری، 40 ساعت آموزشی است.

در دوره ری اکت چه موضوعاتی پوشش داده می‌شود؟

  • مفاهیم اصلی Redux (Store, Actions, Reducers)
  • ادغام Redux با ری‌اکت
  • Middleware در Redux
  • Redux Toolkit
  • مدیریت state‌های پیچیده
  • الگوهای طراحی رایج در Redux

آیا پروژه عملی در دوره وجود دارد؟

بله اکثر دوره‌های مجموعه مجتمع فنی تهرن بین یک تا چند پروژه عملی زیر نظر استاد انجام خواهد شد.

آیا گواهینامه پایان دوره ارائه می‌شود؟

بله گواهینامه دو زبانه، معتبر در مراکز داخلی و مورد قبول شرکت‌های بین المللی اعطا می‌شود.

آیا این دوره برای یافتن شغل کافی است؟

این دوره مهارت‌های مهمی را آموزش می‌دهد، اما تجربه عملی و پروژه‌های شخصی نیز مهم هستند.

آموزش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *