بهترین افزونه های کش وردپرس

بهترین افزونه های کش وردپرس

بهترین افزونه های کش وردپرس

کش وردپرس پیچیدگی های خود را دارد و بسیاری از افراد آن را خسته کننده می دانند. تلاش برای توضیح چنین فناوری می تواند به اندازه نوشتن کتاب باشد. با این حال ، کاربرد این فناوری را می توان با یک مثال ساده نشان داد.

معادله 2 ضرب در 10 خواهد بود؟ خوب ، اکثر مردم خیلی سریع و ساده می گویند ، جواب 20 است. دلیل سرعت بالا در پاسخ به چنین سوالی ذخیره پیش فرض این داده ها در ذهن مردم است. پاسخ بدون نیاز به محاسبه در حقیقت حفظ می شود. این مثال نحوه کار و نقش کش را در یک وب سایت نشان می دهد.

ده ها ، صدها یا هزاران کاربر ممکن است در طول ماه ، بدون تغییر در محتوای صفحات ، از صفحات یک وب سایت بازدید کنند. در چنین شرایطی مطمئناً بسیار خوب خواهد بود اگر سرور بتواند اطلاعات را به یک باره ذخیره کند و برای سایر کاربران نمایش دهد.

کش چیست؟

به طور خلاصه ، هنگام بازدید از هر صفحه از وب سایت ، داده ها و اطلاعات توسط سرور ارزیابی و پردازش می شوند (از جمله اطلاعات پایگاه داده) و سپس نتیجه نهایی از سرور به مرورگر کاربر ارسال می شود. نتیجه یک صفحه از وب سایت شما است که شامل تمام اجزای مورد نیاز برای نمایش کامل آن است. وب سایت شما ممکن است حاوی یک عنوان ، تصاویر ، یک لیست یا یک وبلاگ باشد. در این حالت ، پردازش تمام این درخواست ها توسط سرور و ارائه صفحه وب کامل به کاربر ، زمان بر است. این امر خصوصاً در مورد وب سایتهای بزرگ یا قدیمی بسیار صدق می کند.

اینجاست که افزونه کش وردپرس وارد عمل می شود و بسته به تنظیمات آن ، به سرور دستور می دهد تا پرونده ها را بر روی دیسک یا RAM ذخیره کند. به این ترتیب ، تمام صفحات پردازش شده به صورت ایستایی در سرور نگهداری می شوند و در نتیجه ، دفعات بعدی صفحات سایت مستقیماً از پرونده ذخیره شده بارگیری می شوند. در نتیجه ، سرعت بارگذاری وب سایت به طرز چشمگیری افزایش می یابد. اساساً ، کش میزان پردازش مورد نیاز برای تولید یک صفحه وب را کاهش می دهد و یکی از راه های سرعت بخشیدن به سایت در وردپرس است.

افزونه های کش وردپرس چیست

چرا کشینگ از اهمیت بسزایی برخوردار است؟

این مکانیسم بسیار مهم است ، زیرا باعث کاهش بار سرورهای میزبان می شود و در نتیجه ، عملکرد و کارایی وب سایت افزایش می یابد. از طرف دیگر ، بهبود سرعت و عملکرد یک وب سایت ، تجربه کاربر را بهبود می بخشد و آنها را ترغیب می کند تا از صفحات دیگر سایت بازدید کنند. در عین حال ، به افزایش تعامل کاربر با سایت و مدت زمان حضور کاربران در آن کمک خواهد کرد.

یک وب سایت سریعتر به شما کمک می کند سئو بهتری داشته باشید و از نتایج جستجوی ارگانیک بازدید بیشتری داشته باشید. زیرا گوگل سرعت بالاتری به وب سایت هایی با سرعت بالاتر می دهد و احتمال گرفتن رتبه های بالاتر برای آنها افزایش می یابد.

چرا به افزونه کش نیاز داریم؟

بدون وجود افزونه کش وردپرس، با هر بار مراجعه کاربر به سایت، حتی در صورتی که از محتوای مربوطه قبلا توسط او یا کاربری دیگر بازدید شده باشد، پردازش مجدد محتوا توسط سرور ضروری خواهد بود.

یک افزونه کشینگ:

  • سرعت وب سایت را افزایش می دهد.
  • تجربه کاربر از استفاده از وب سایت را بهبود می بخشد.
  • سبب کاهش استفاده از منابع سرور می گردد
  • سبب بهبود سئو می شود
  • سبب کاهش پارامتر TTFB (زمان دریافت اولین بایت ها) می شود.

این افزونه ها برای هر صفحه ، یک صفحه HTML ثابت در وب سایتی ایجاد می کنند که در سرور ذخیره می شود. هر زمان کسی از سایت شما بازدید می کند ، این افزونه نسخه HTML سبک تری را به جای پردازش اسکریپت های سنگین PHP نمایش می دهد.

از بین تعداد زیاد این افزونه ها ، چگونه می توان بهترین گزینه را شناسایی و نصب کرد؟ در واقع شناسایی بهترین و سریعترین افزونه غیرممکن است و بسته به محتوای وب سایت ، یک افزونه کارآمد برای یکی ممکن است برای وب سایت دیگری کار نکند. با این حال ، از بین همه این افزونه ها ، برخی از آنها به طور کلی کیفیت بهتری نسبت به سایر موارد دارند.

چرا به افزونه کش نیاز داریم

مقایسه یک وب سایت، در دو حالت دارای افزونه کش و بدون آن

ما، چندین تست سرعت را با وجود افزونه کشینگ انجام دادیم تا تفاوت آن را از نظر سرعت کلی و TTFB مورد ارزیابی قرار دهیم.

تست بدون افزونه کش

ما ابتدا 5 تست روی ابزار آنلاین Pingdom، بدون فعال کردن کش اجرا کردیم و میانگین آن را مورد محاسبه قرار دادیم.

تست سرعت پس از فعال کردن کش

سپس، افزونه کش سطح سرور را فعال کرده و 5 تست سرعت را روی Pingdom انجام دادیم و نهایتا میانگین گرفتیم.

همانطور که مشاهده می کنید، کش سطح سرور، زمان بارگذاری صفحه را به  23.04٪ کاهش داده است! این وب سایت که مورد آزمایش قرار گرفته، قبلا تا حدودی بهینه شده بود. قطعا در رابطه با وب سایت های بزرگتر و غیر بهینه، با تفاوت های بیشتری مواجه خواهیم بود.

TTFB بدون وجود کش

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، توجه به تفاوت TTFB بدون کش و با کش امری مهم محسوب میشود. TTFB در Pingdom توسط نوار “waiting” زرد نشان داده شده است. همانطور که می بینید، TTFB بدون کش، برابر با بیش از 200 میلی ثانیه است.

 TTFB با کش

حال اگر به TTFB پس از فعال کردن کش نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که کمتر از 40 میلی ثانیه خواهد بود.

بهترین افزونه های کش وردپرس

بهترین افزونه های کش وردپرس

اگر قصد دارید سرور خود را مدیریت کنید یا از هاست مشترک استفاده می کنید ، استفاده از افزونه های کش توصیه می شود. کار با بعضی از آنها آسان تر از بقیه است ، اما در عین حال ، همه آنها در هنگام ارزیابی کارآمد در نظر گرفته می شوند. بسیاری از وبلاگ ها سعی در مقایسه سرعت افزونه های ذخیره سازی و کش دارند و لیستی از بهترین ها را ارائه می دهند. مطمئناً تعیین بهترین پلاگین تقریباً غیرممکن است ، زیرا هر یک از این پلاگین ها بسته به نوع سرور ، ساختار و پیکربندی ، منابع و شرایط فیزیکی متفاوت عمل خواهند کرد.

بی انصافی است که سریعترین پلاگین را در نظر بگیریم ، زیرا آنچه برای یک کاربر مفید است ممکن است برای کاربر دیگر مفید نباشد. لازم به ذکر است که صدها تنظیم مختلف وجود دارد که می توانند فعال یا غیرفعال شوند. بنابراین توصیه می شود که افزونه های کش وردپرس را خودتان امتحان کنید. همیشه سعی کنید پلاگین های کش وردپرس را از نظر سرعت ، عملکرد و عملکرد به طور منصفانه آزمایش کنید.

در اینجا ، لیستی از برترین افزونه های کش وردپرس را مرور خواهیم کرد. اگر علاقه مند هستید و می خواهید در مورد جزئیات هر یک از افزونه های موجود بیشتر بدانید ، ادامه مطلب را بخوانید.

توصیه می شود حداقل دو یا سه افزونه کش وردپرس را امتحان کنید و براساس تجربه خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، در میان اجزای موجود ، ممکن است برخی از افزونه های کش را که کاربرپسندتر از بقیه هستند ترجیح دهید.

ما توصیه می کنیم که پس از اجرای هر پلاگین ، از ابزارهای مناسب برای تست سرعت وب سایت مانند Pingdom یا GTMetrix یا ابزارهای مشابه استفاده کنید. به این ترتیب ، تأثیر هر افزونه را در نحوه کار وب سایت خود مشاهده خواهید کرد.

نکته ای مهم و حائز اهمیت: به یاد داشته باشید که حتما چندین مرتبه تست سرعت را اجرا نموده تا در مورد استفاده از افزونه ای کارامد و متناسب با وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. با پاک شدن کش ورد پرس در یک وب سایت، مجددا ملزم به بازسازی آن خواهید بود. در برخی از افزونه های کش، گزینه پیش بارگذاری کش را پس از پاک شدن به روز رسانی می کند.

افزونه های کش، علاوه بر سرعت بخشیدن به وب سایت شما، گاه میتوانند با ارسال پیامهایی نظیر “به روز رسانی در دسترس نیست. پایگاه داده WordPress شما از قبل به روز رسانی شده است!”، زمینه ساز بروز خطا شده که این امر ناشی از افزونه کش مورد استفاده در وب سایت شما می باشد.

آموزش ها

افزونه های کش وردپرس چیستبهترین افزونه های کش وردپرسچرا به افزونه کش نیاز داریمچرا کشینگ از اهمیت بسزایی برخوردار استکش وردپرسکشینگ وردپرس چیستمقایسه وب سایت دارای کش و بدون کش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *