بهینه سازی Crawl Budget برای سئو

بهینه سازی Crawl Budget برای سئو

7 روش بهینه سازی Crawl Budget برای سئو

مسئله Crawl udget یکی از جنبه های حیاتی سئو است که اغلب دست کم گرفته می شود. یک متخصص سئو باید اقدامات زیادی را در این زمینه انجام دهد. به طور خلاصه ، بودجه Crawl باید بهینه شود.

 

در این مطلب شما یاد خواهید گرفت که:

  • چگونه به ارتقا Crawl Budget بپردازید.
  • با تغییراتی که در مفهوم Crawl Budget در سالهای اخیر اتفاق افتاده است آشنا شوید.

7 روش بهینه سازی Crawl Budget برای سئو

Crawl Budget چیست؟

در این بخش ، برای کسانی که ممکن است مفهوم بودجه خزیدن را فراموش کرده باشند ، کمی روشن تر خواهیم کرد. Crawl udget به تعداد دفعاتی که گوگل ربات ها و ربات ها در وب سایت شما صرف می کنند ، اشاره دارد.

این میزان بازدید از وب سایت توسط ربات های گوگل همیشه در تعادل بین علاقه گوگل برای نظارت بر وب سایت تا حد ممکن و ایجاد بار سنگین بر روی سرور سایت است. هرچه ربات های گوگل بیشتر از وب سایت بازدید کنند ، سریعتر فهرست بندی می شود.

به این ترتیب تلاش های شما برای افزایش بهینه سازی سایت خیلی زودتر به نتیجه می رسد و این در رتبه بندی سایت شما تأثیر می گذارد. با این تعریف ، Crawl udget قطعاً یکی از مهمترین مفاهیم است.

Crawl Budget چیست

چگونه به بهینه سازی Crawl Budget بپردازیم؟

در این راستا چالش های معمولی وجود دارند که بر روی بسیاری از وب سایت ها تاثیر منفی گذاشته اند. در ادامه به بررسی نکاتی در بهینه سازی Crawl Budget پرداخته ایم.

 امکان پایش مهمترین صفحات سایت در فایل robots.txt

این طبیعی ترین و مهمترین مرحله در بهینه سازی بودجه Crawl است. مدیریت پرونده Robots.txt می تواند به صورت دستی یا توسط یک ابزار سئو انجام شود. شما معمولاً با ابزار جواب های بهتری می گیرید.

با استفاده از این ابزارها می توانید فایل robots.txt را تست کنید و در چند ثانیه گزارشی از قابلیت دسترسی یا عدم دسترسی بخشهای مختلف سایت دریافت کنید. سپس فایل robots.txt اصلاح شده را بارگیری کرده و به جای فایل اصلی در وب سایت بارگذاری کنید.

واضح است که هیچ کس با این دقت نمی تواند این کار را انجام دهد. به طور کلی ، در وب سایت های بزرگ ، بهتر است از ابزارهای اختصاصی استفاده کنید.

چگونه به بهینه سازی Crawl Budget بپردازیم

 توجه به ریدایرکت های زنجیری

اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید. در حالت ایده آل ، تغییر مسیرهای تعریف شده در وب سایت نباید زنجیره ای از هدایت ها باشد. شناسایی همه این تغییر مسیرهای زنجیره ای در وب سایت های بزرگ بدون استفاده از ابزار عملاً غیرممکن است.

با وجود زنجیره زیاد هدایت ها ، ربات های گوگل ممکن است دنبال کردن آنها متوقف شوند و بنابراین صفحه نهایی را فهرست بندی نکنند. یک یا دو تغییر مسیر به وب سایت آسیب نمی رساند ، اما آگاهی از این امر می تواند از بروز بلایای بزرگ جلوگیری کند.

 استفاده از HTML تا حد امکان

گوگل در سال های اخیر قدرت بیشتری در پردازش جاوا اسکریپت و همینطور ایندکس فلش و XML کسب کرده است. اما هنوز بسیاری از موتورهای جستجو از این قدرت بی بهره اند. بنابراین بهتر است که تا حد امکان از HTML برای ارائه محتوا استفاده نمایید. این گونه هیچ پایشگری در Crawl وب سایت با مشکل رو به رو نخواهد شد.

رفع خطاهای HTTP

از نظر فنی ، صفحات 404 و 410 بودجه خزیدن را هدر می دهند. حتی بدتر از آن ، تأثیر منفی بر تجربه کاربر دارند. بنابراین رفع خطاهای 4xx و 5xx یک نتیجه برد-برد است.

در این حالت پیشنهاد می کنیم از ابزاری استفاده کنید. برای یافتن این صفحات ، نرم افزارهای حق بیمه خوبی وجود دارد. استفاده از کنسول جستجوی گوگل همچنین می تواند به شما در یافتن چنین خطاهایی کمک کند.

 بررسی پارامترهای URL ها

همیشه بخاطر داشته باشید که URL های جداگانه توسط مانیتورها به عنوان صفحات جداگانه مشاهده می شوند و وجود URL های بی فایده بسیاری مانع از استفاده صحیح بودجه Crawl می شود.

آگاهی از پارامترهای URL Google نتیجه برنده ، بهینه سازی بودجه Crawl و حذف نیاز به محتوای تکراری است. بنابراین حتماً تنظیمات پارامترهای URL را در کنسول جستجوی گوگل فراموش نکنید.

 بروزرسانی نقشه سایت

بهینه سازی نقشه سایت تأثیر بسزایی در سئوی وب سایت دارد. با یک نقشه سایت خوب ، ربات های موتور جستجو به راحتی می توانند تمام لینک های داخلی وب سایت را پیدا کنند.

مطمئن شوید که فقط URL های متعارف را در نقشه سایت قرار دهید. همچنین فراموش نکنید که URL نقشه سایت را در پرونده robots.txt قرار دهید.

 توجه به تگ های Hreflang در سایت های چند زبانه

با استفاده از تگ های hreflang می توانید نسخه های زبانی مختلف سایت را مستقیما به گوگل معرفی کنید. با استفاده از کد <link rel=”alternate” hreflang=”lang_code” href=”url_of_page” /> در بخش head وب سایت و اشاره به زبان صفحه در lang_code می توانید اقدام به پیاده سازی این مورد نمایید.

با استفاده ار المان <loc> برای هر URL می توانید به نسخه های زبانی متعدد صفحه اشاره کنید:

جمع بندی

اگر تا به حال فکر کرده اید که آیا مسئله بودجه خزیدن در یک وب سایت مهم است ، مطمئناً با این توضیحات متوجه پاسخ مثبت این سال خواهید شد. موضوع Crawl udget را باید هر متخصص سئو جدی بگیرد.

با توجه به نکات بالا ، شما می توانید بودجه Crawl را بهینه کرده و عملکرد وب سایت خود را از دیدگاه سئو بهبود بخشید.

آموزش

7 روش بهینه سازی Crawl Budget برای سئوCrawl Budget چیستبررسی پارامترهای URLبهینه سازی Crawl Budgetبهینه سازی Crawl Budget برای سئوتگ های Hreflangچگونه به بهینه سازی Crawl Budget بپردازیمرفع خطاهای HTTPریدایرکت زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *