تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

در مورد تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت، مهم است که بپرسیم شبکه اجتماعی چگونه بر سایت سئو تأثیر می گذارد. شبکه های اجتماعی یکی از مهمترین عواملی است که می تواند توجه کاربران را به سایت شما جلب کند و مطابق آزمایش انجام شده است. توسط سئو به اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی و دریافت لایک و نظر به طور کلی نتایج شما را تغییر می دهد و منجر به نتایج بالاتری می شود ، بنابراین من فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی به طور منظم پیشنهاد می کنم انجام دهید.

 

شبکه های اجتماعی که بسیار محبوب است شامل :

  • لینکدین
  •  گوگل پلاس
  •  اینستاگرام
  • توییتر
  •  فیس بوک

یک شبکه اجتماعی اغلب بستری است که کاربران می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند. شبکه های اجتماعی معمولاً بستر خوب و قابل اعتمادی برای به اشتراک گذاری منابع و حل سوالات هستند. بنابراین ، بهترین فرصت برای شما این است که بتوانید وب سایت خود را که دارای محتوای مرتبط و مفید در این شبکه ها است معرفی کنید و از تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو متعجب شوید.

در این قسمت ما یک مثال کاربردی و مهم را بیان می کنیم

فرض کنید شما یک مدیر وب سایت هستید و وب سایتی در مورد فرش و محصولات مرتبط دارید ، می خواهید آن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی کنید و تصویری شیک و زیبا طراحی کنید تا در صفحه مشاغل شما گنجانده شود. در این زمان ، یکی از پیروان شما که در شیراز زندگی می کند این تصویر را مشاهده می کند و مایل است برای دیدن اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه کند ، بنابراین اگر آدرس سایت ، شماره پشتیبانی یا ایمیل در کنار این تصویر را ذکر کرده اید ، به این ترتیب که این پیرو از وب سایت شما بازدید می کند و اطلاعات مربوط به آن محصول را می بیند ، و در صورت پسندیدن محصول ، او سفارش می دهد و هزینه می کند و اگر این محصول پسندیده نیست ، به محصولات دیگر سایت شما می رسد. از وب سایت خود بازدید کرده یا از آن خارج می شوید. در این قسمت دو مورد وجود دارد:
مورد 1: با دیدن محصولات دیگر ، سایت شما یکی را انتخاب می کند.
حالت دوم: هیچ محصولی را انتخاب نمی کند.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

نکات کلیدی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

  • کاربر (فالوور اینستاگرام شما ، که با درج لینکی برای اطلاعات بیشتر در اینستاگرام به وب سایت شما هدایت شده است) ابتدا بر روی سایت شما کلیک کرده است ، یعنی افزودن بازدید به بازدیدهای سایت شما است.
  •  چنانچه کاربر کالاهای مندرج در وبسایت شما را پسند کند به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد شد .
  •  چنانچه کاربر محصول را انتخاب نکند و اقدام به مشاهده دیگر محصولات کند یعنی او توانسته است به طور مثال به 6 صفحه وبسایت شما سر بزند و محصولات را نگاه کند و در واقع به این معناست که کاربر جمعاً 7 صفحه از وبسایت شما را مورد بازدید قرار داده است و به تعداد بازدید از صفحات وبسایت شما 7 تا اضافه خواهد شد.
  •  فالور اینستاگرام شما به مشتری هدف و گاها به یک کاربر سایت شما تبدیل خواهند شد.

اگر بتوانید همین کار را در شبکه های اجتماعی دیگر نیز انجام دهید ، تأثیراتی که در بالا ذکر شد را تا حد بیشتری تجربه خواهید کرد.
اما ممکن است از خود بپرسید که تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو چیست؟
رسانه های اجتماعی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سئو سایت شما تأثیر می گذارند.

تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

  • لایک کردن برند شما در فیس بوک
  • اگر کاربران فیس بوک برند شما را لایک کنند نشان از فعالیت مورد پسند کاربران دارید
  • تعداد فالور هایی که برند شما را منشن نموده اند .
    منشن نمودن با اینکه جنبه تبلیغاتی نیز دارد سبب می شود که کاربران دیگر به راحتی شما را بیابند و با شما آشنا شوند و مهم تر اینکه بک لینک سازی هم انجام شده است . یکی از موراد مهم در سئو این است که شما در شبکه های اجتماعی مختلف به صورت منشن شده صدا زده می شوید.
  • تعداد بازدید از بک لینک ها ی شما در شبکه های اجتماعی
    همانطور که در مثال بالا ذکر کردیم افراد مختلف می توانند با استفاده از لینکی برای اطلاعات بیشتر قرار داده اید با وبسایت شما آشنا شوند و به وبسایت شما سر بزنند که منجر به بالا رفتن بازدید از وبسایتتان می شود.
    لیکن در سئو نیز تعداد بک لینک های خارجی وبسایت شما حائز اهمیت است.

 

تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی بر سئو

بک لینک در شبکه های اجتماعی:

اگر پست یا لینکی را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک منتشر کرده اید ، باید بگوییم که انتشار مطالب و درج لینک ها در فیس بوک در گوگل کاربرد زیادی ندارد. اما بازنویسی مجدد آنها توسط کاربران توییتر راهی برای ایجاد لینک های خارجی و بک لینک محسوب می شود و بنابراین توئیتر یکی از مهمترین شبکه های اجتماعی است که از طریق بک لینک های خارجی تأثیر زیادی در سایت سئو دارد.

محبوبیت برند شما در شبکه های اجتماعی:

اگر در شبکه های اجتماعی به فعالیت مکرر خود ادامه بدهید به زودی شما تبدیل به یک برند محبوب خواهید شد و کاربران نیز می توانند برند شما را به یکدیگر معرفی کنند. لذا این موضوع خود نوعی از تبلیغات مؤثر است که به محبوبیت برند شما خواهد افزود.

ایجاد رضایت مشتریان به وسیله شبکه اجتماعی :

امروزه کمپانی ها و شرکت های بسیاری برای گسترش ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی فعالیت دوچندان دارند چنانچه کالای شما در شبکه اجتماعی امکان توییت کردن داشته باشد و پاسخ مناسب هم از شما دریافت کنند ایجاد ارتباط نزدیک و دسترسی سریع منجر به رضایت کاربران شده و آنها به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

آشنایی با محصول در شبکه های اجتماعی:

در شبکه اجتماعی خود می توانید محصولاتتان را معرفی کنید و از این طریق کاربران را با خدمات خود آشنا نمایید.

افزایش سرعت ایندکس شدن محتوا شما :

در شبکه های اجتماعی پست بگذارید تا اگر اولین شخص (اولین نویسنده خود) هستید که آن محتوا را در شبکه های اجتماعی منتشر می کند ، مطالب شما زودتر از سایرین فهرست می شود.
حال بیایید به این سوال بپردازیم که کدام شبکه های اجتماعی را باید در اولویت قرار دهیم؟
توصیه در این مقاله این است که حتی الامکان سعی کنید هیچ یک از شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید و اگر فعالیت خوبی در همه شبکه های اجتماعی داشته باشید ، نتیجه مطلوبی را کسب خواهید کرد.

 

 شبکه های اجتماعی

  1.  لینکدین : این وبسایت یک مرجع تخصصی برای مشاغل و مهارت های گوناگون است و بستر مناسبی جهت به اشتراک گذاری تجربه های متفاوت می باشد و همچنین متخصصین بسیاری در این شبکه فعالیت دارند و اگر شما بتوانید در این شبکه کاری مهم وبسایت و فعالیت خود را معرفی کنید به صورت های مستقیم و غیر مستقیم سئو سایت خود را افزایش داده اید.
  2.  گوگل پلاس : گوگل پلاس کاربرد زیادی میان کاربران و وبسایت های ایرانی دارد . به لحاظ اینکه گوگل پلاس با گوگل ارتباط مستقیم دارد تاثیر بهتری به بهبود رتبه سئو سایتتان خواهد داشت .
  3.  توییتر : این شبکه مجازی از پر سرعت ترین شبکه ها می باشد در صورتی که بتوانید وبسایت خود را به توییتر متصل کنید کاربران وبسایت شما می توانند به راحتی مطالب جدید را در حدود محتواهای 140 کاراکتری دنبال نمایند.توییتر نیز کاربران بیشتری دارد و می تواند بازدید سایت شما را به راحتی بالا ببرد و درنتیجه با تاثیرات غیر مستقیمی که در بالا به آنها اشاره شد سئو سایت شما را بهبود ببخشد.
  4. فیس بوک : زمانی که فردی به دنبال یک محتوای خاص در گوگل اقدام به سرچ می کند گوگل نهایت سعی خود را می کند تا بتواند بهترین نتیجه محبوب را به وی نمایش دهد. لذا الگوریتم گوگل در خصوص تعامل محتوا در فیس بوک نیز در این مسئله بی تاثیر نخواهد بود.
    اگر شما محتوایی را در فیس بوک منتشر کنید و از تعامل بالایی برخوردار باشد ( کامنت های زیادی داشته باشد ، لایک زیادی داشته باشد و … ) الگویتم فیس بوک توجه بیشتری به آن می کند و آن را بیشتر به نمایش می گذارد و تا جایی که به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

اما با توجه به توضیحاتی که ذکر شد یک تفکر اشتباه در این قسمت وجود دارد ، برخی افراد تصور می‌کنند که گوگل به تعداد اشتراک گذاری مطلب اهمیت می‌دهد ، در صورتی که این گونه نیست. گوگل استفاده از تعداد اشتراک گذاری را در الگوریتم خود رد کرده است. همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم تعداد اشتراک گذاری مطلب معیار نیست بلکه تاثیرات کلیکی ، بازخورد و … کاربران است که حائز اهمیت است.
به طور مثال شما فرض کنید یک محتوا در فیس بوک و لینکدین برای 700 بار منتشر شده است در صورتی که یک بازخورد مثبت مانند کلیک و لایک و درج کامنت نداشته است. انتشار این پست در شبکه مجازی و لینک سازی آن در اینجا مهم واقع نمی شود.
حال فرض کنید شما محتوایی را 20 بار در گوگل پلاس ، فیس بوک منتشر می کنید و باز خوردهای خوبی اعم از 300 کامنت ، 500 لایک ، 100 کلیک و …. دریافت می کنید. درست است در این قسمت این محتوا ارزش خاصی می یابد با اینکه تعداد منتشر کردن آن 20 بار بوده است اما فید بک هایی که از آن دریافت شده است بسیار بالا بوده است . لذا این محتوا حائز اهمیت می شود.
و درنتیجه تعداد انتشار یک محتوا برای گوگل اهمیت ندارد بلکه فید بک های آن برای گوگل بسیار با اهمیت است .

نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو

نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو

اکنون که نوع تأثیرات و تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را بررسی کردیم ، شاید این سوال را نیز در نظر گرفته باشید که چگونه می توان از این بستر مفید استفاده کرد تا از مزایا و تأثیرات آن به خوبی بهره مند شد؟
اگر به بحث شبکه های اجتماعی توجه کنید ، بحث مدیریت محتوا نیز وجود دارد. درست است ، مدیریت محتوا و رسانه های اجتماعی ارتباط تنگاتنگی دارند.
اگر صاحب مشاغل یا مدیر وب یا برنامه نویس هستید ، باید درباره مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی و وب سایت خود بحث کنید. بنابراین ، باید در نظر داشته باشید که در هر زمینه ای که سایت خود را ایجاد کرده اید ، مطالب و مطالبی را بنویسید که:

  • برای کاربران جذاب باشد
    شیوه نگارش محتوا به صورتی باشد که برای کاربر جذاب باشد ، ممکن است شما مطلبی را بنویسید که جنبه عمومی داشته باشد یا مطلب شما را همه بدانند و جدید نباشد ، در این باب سعی نمایید به نحوی متن خود را نگارش کنید که کاربران جذب شوند و از خواند مطلب شما خسته نشوند
  •  آنها را کنجکاو کند
    اگر مطلبی که می نویسید به نحوی نگارش شده باشد که کنجکاوی کاربران را برانگیزد و موضوع مناسبی هم باشد ، کاربران بیشتری به آن علاقه مند خواهند شد.
  •  جدید و بروز باشد
    اگر مطلبی که برای انتشار در وبسایت خود انتخاب می کنید جنبه آموزشی ، معرفی محصول یا … داشته باشد بروز و جدید باشد مطمئن باشید که کاربران را به دنبال خود خواهد کشید. کاربران امروزه به دنبال کشف مطالب جدید هستند و از خواندن مطالب تکراری خسته می شوند و این خسته شدن نتایج منفی به دنبال دارد. در حد ممکن سعی کنید از مطالب بروز و جدید استفاده کنید.
  •  کپی نباشد
    همانطور که در قسمت سوم ذکر شد کاربران از خواندن مطالب تکراری خسته خواهند شد. اگر شما مطلبی را در سایتی مشاهده می کنید که جدید و خلاقانه یا علمی و مهم است و برایتان جذاب می شود ، سعی کنید به صورت نقل قول و با درج منبع آن را در وبسایت خود بیاورید. در غیر این صورت اگر محتوا و مطلب آن را به اسم سایت خود درج کنید ، ممکن است این ریسک را متحمل بشوید که کاربران و فالور های خود را از دست بدهید و همچنین سئو سایتتان کاهش یابد.
  •  قابل درک و فهم برای رنج های سنی متفاوت باشد
    اگر شما محتوا و مقاله ای تخصصی و علمی تهیه می کنید سعی کنید تا حد امکان از بیان واژه های دشوار و تخصصی پرهیز کنید و یا آنها در پرانتز یا کوتیشن به همراه توضیح کامل فارسی ذکر کنید . این کار مزایایی دارد از جمله باعث می شود افرادی که در سطح علمی بیسیک قرار دارند و مبتدی هستند بتوانند به راحتی مطالب شما را متوجه شوند.
  • دارای زمان بندی باشد
    محتواهایی که شما تهیه می کنید ممکن است دارای زمان بندی خاصی باشند به عنوان مثال به صورت هر سه روز یک بار ، یا هر هفته یکبار یا فقط جمعه ها ( ایام خاصی در هفته ) را برای انتشار مطالب مشخص نمایید ، این عمل هم کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل می کند و هم کنجکاوی آنها را بر می انگیزد .
    و لذا اگر زمان انتشار آن مناسب باشد کاربران بسیاری آن را مشاهده خواهند کرد. به طور مثال اگر جامعه هدف شما کارمندان باشند می توانید محتوای خود را در ساعات تعطیلی آن ها که حدود ساعت 19 به بعد است منتشر کنید . با این کار آنها زمان کافی خواهند داشت تا محتوا ی شما را ببینند ، لایک کنند و فید بک های لازم را نسبت به آن بدهند.
  • چکیده و خلاصه بندی
    اگر محتوایی که تولید می کنید به قصد انتشار در شبکه های اجتماعی باشد هر چه کوتاه تر باشد مفید تر واقع می شود. در شبکه های اجتماعی انفجار اطلاعات به میزان زیاد است و اگر محتوای شما طولانی باشد ممکن است کاربر خسته شود و یا اصلاً نگاه نکند . لذا برای جلوگیری از این مورد سعی کنید یک چکیده و خلاصه از متن خود جهت درج در شبکه های اجتماعی تولید کنید و سپس متن کامل آن را در وبسایتتان درج کنید .و لینک کامل آن را در پست شبکه مجازی خود درج کنید.

 

نتیجه گیری در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اگر بخواهیم در مورد تأثیر شبکه های اجتماعی بر سئو نتیجه گیری کلی بگیریم ، می توان گفت: شبکه های مجازی تأثیر مستقیم و غیرمستقیمی در سایت سئو دارند و فرقی نمی کند وب سایت شما تخصصی باشد یا علمی یا فرهنگی یا مذهبی! سعی کنید فعالیت خود را در شبکه های مجازی لینکدین ، پینترست و توییتر اولویت بندی کنید تا از مزایای بهبود سئو توسط آنها بهره مند شوید.
همیشه به خاطر داشته باشید که تعداد پست های هر مقاله در شبکه های اجتماعی معیار گوگل برای بهبود سئو نیست. در عوض ، معیار گوگل برای سئو بازخورد کاربر مانند نظرات ، پسندیدن ها ، باز ارسال ها و غیره است.
مدیریت محتوا همچنین در بحث انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی یک امر ضروری است و صرفاً ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی نمی تواند به بهبود سئو وب سایت شما کمک کند ، و در آخر ، اگر فرصتی برای کار در شبکه های اجتماعی ندارید ، می توانید از تیم پشتیبانی پشتیبانی کنید. از سایت وردپرس ما بخواهید تا به اشتراک گذاری مقالات خود را در شبکه های اجتماعی به صورت خودکار انجام دهد

آموزش ها

افزایش سرعت ایندکس شدن محتواایجاد رضایت مشتریان به وسیله شبکه اجتماعیبک لینک در شبکه های اجتماعیتاثیر غیر مستقیم شبکه های اجتماعی در سئوتاثیر فعالیت در اینستاگرامتاثیر فعالیت در توییترتاثیر فعالیت در گوگل پلاستاثیر فعالیت در لینکدینتاثیر مستقیم شبکه های اجتماعی در سئونکات کلیدی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *