تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو چیست؟ تأثیرات سیگنال های اجتماعی بر سئو چیست؟ برای یافتن پاسخ این سالات با ما همراه باشید.

این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار زیاد شده است به طوری که بسیاری از ما نمی توانیم زندگی خود را بدون آنها تصور کنیم. این سیستم عامل ها دیگر تنها وسیله ارتباطی نیستند. از طریق آنها ما خرید می کنیم ، آموزش می بینیم و هزار شغل دیگر. اخبار روز را در نظر بگیرید. یادتان هست اواسط فیلم و سریال پدر و مادر کانال را عوض کردند تا اخبار کانال یک را ببینند! چه تعداد از شما اکنون منتظر خبر 21 و آقای حیاتی هستید تا بفهمد در جهان چه می گذرد!؟

حالا حتی والدین هم یک حساب کاربری در اینستاگرام دارند و به دنبال فیلترشکن خوبی برای تلگرام هستند!

رسانه های اجتماعی بسیاری از جنبه های زندگی مردم را تغییر داده است و البته آثار سئو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای بررسی تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو ، باید کمی به عقب برگردیم. هنگامی که در سال 2010 اولین خبر در مورد تأثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو شنیده شد.

هنوز هیچ کس نمی دانست که این سیگنال ها چقدر و چگونه بر سئو تأثیر می گذارند. با این حال ، شواهدی وجود داشت که بازنویسی مجدد پست های فیس بوک در توییتر بر سئو تأثیر می گذارد. بازتوییت به عنوان یک روش ایجاد لینک در نظر گرفته شد اما همه چیز هنوز مبهم بود.

حتی امروز نیز نمی توانیم با اطمینان درباره تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو صحبت کنیم. با این حال ، ما قبلاً می دانیم که تأثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو یک واقعیت است. ابتدا اجازه دهید مفهوم سیگنال اجتماعی را بررسی کنیم.

حتی امروز نیز نمی توانیم با اطمینان درباره تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو صحبت کنیم. با این حال ، ما قبلاً می دانیم که تأثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو یک واقعیت است. ابتدا اجازه دهید مفهوم سیگنال اجتماعی را بررسی کنیم.

سوشیال سیگنال چیست ؟

تمام اقداماتی که کاربران در ارتباط با یک سایت در شبکه های اجتماعی انجام می دهند ، سیگنال اجتماعی آن سایت محسوب می شود. این موارد شامل به اشتراک گذاری محتوا ، پسندیدن ، نظر دادن و موارد دیگر است.

هرچه سایت دارای علائم اجتماعی بیشتری باشد ، افراد بیشتری به آن متصل می شوند. آنها پست های آن سایت را در صفحات شخصی خود پست کرده ، صحبت کرده و دوست داشته اند. از آنجا که گوگل همیشه بر جلب رضایت کاربران متمرکز بوده است ، طبیعی است که این سیگنال ها را عاملی برای نمایش رفتار کاربر بدانیم.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟

شبکه های اجتماعی به طور مستقیم و غیرمستقیم بر سایت سئو تأثیر می گذارند.

می دانیم که تعداد پسندیدن ها و اشتراک های فیس بوک تأثیر مستقیمی بر سئو دارد. ما همچنین در مورد تأثیر تعداد دنبال کنندگان توییتر و تعداد بازتوییت هایی که در آنها نام تجاری یا لینک سایت ذکر شده است اطمینان داریم. اما دیگر نمی توان تأثیر مستقیم شبکه های اجتماعی را با قطعیت بیان کرد.

سوشیال سیگنال چیست

تاثیر غیر مستقیم سیگنال‌های اجتماعی بر سئو

ما نمونه های بسیاری از روش غیر مستقیم تأثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو داریم. به عنوان مثال ، ما می توانیم تعداد لینک های ارجاع یالینک های ورودی را افزایش دهیم. پیوندهای ارجاعی پیوندهایی هستند که در محتوای متنی جاسازی شده اند. این لینک ها توسط گوگل بسیار ارزشمند هستند. وقتی در شبکه های اجتماعی فعال هستید و کاربران در مورد نام تجاری شما صحبت می کنند ، به احتمال زیاد لینک های سایت شما را در پست های خود قرار می دهند.

همچنین می توان ارتباط بهتر با مشتریان را نمونه دیگری از تأثیر رسانه های اجتماعی بر سئو به طور غیرمستقیم دانست.

این امر خصوصاً در مورد فروشگاهها و مشاغل آنلاین صدق می کند. کاربران می توانند به راحتی در شبکه های اجتماعی درباره برند شما نظر بدهند یا سوال کنند. شما این نظرات و سوالات را مشاهده می کنید و به آنها پاسخ می دهید. این ارتباط نزدیک احساس اعتماد ، صمیمیت و وفاداری آنها به برند را افزایش می دهد. مشتری وفادار یعنی کاربر وفادار و کاربر وفادار یک عامل موثر در سایت سئو است.

کاربرانی که از طریق شبکه های اجتماعی وارد سایتی می شوند ، زمان بیشتری را در آن می گذرانند. فرض کنید با یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی تزئینی در اینستاگرام روبرو هستیم. ما می دانیم که زمینه و سبک آنها چیست و قیمت آنها چقدر است. ما همچنین عکس هایی از محصولات را دیده ایم.

اکنون به سایت رفته و محصولات مورد نظر خود را جستجو می کنیم. پس از بررسی برخی محصولات ، یا سفارشی را ثبت می کنیم یا تسلیم می شویم. در هر دو مورد ، ما زمان نسبتاً زیادی را در سایت گذرانده ایم و از چندین صفحه بازدید کرده ایم.

این را با زمانی که در جستجوی یک محصول تزئینی مانند لوستر در گوگل جستجو می کنید مقایسه کنید. پیوندهای برخی فروشگاه ها را مشاهده می کنیم. روی لینک اول کلیک کنید ما به دنبال یک لوستر مدرن و ساده هستیم. ما به لیست محصولات نگاه می کنیم ، اما سبک محصول این فروشگاه کلاسیک و معلق است! ما سریع بیرون می رویم و لینک بعدی را امتحان می کنیم. آیامنظور من را می فهمی؟

رسانه های اجتماعی ورود ما به یک سایت را هدفمندتر و آشناتر می کند. بنابراین ، آنها نرخ پرش را کاهش می دهند و حضور کاربر را در سایت افزایش می دهند. همه ما می دانیم که این دو عامل بر سئو و رتبه بندی سایت تأثیر می گذارند. در واقع ، می توان گفت ترافیکی که از شبکه های اجتماعی ناشی می شود از کیفیت بهتری برخوردار است.

چگونه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت‌مان را افزایش دهیم

 چگونه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت‌مان را افزایش دهیم؟

برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید.

  • قصدتان دریافت تاثیر مستقیم است یا تاثیرات غیر مستقیم را هم هدف گرفته‌اید؟
  • کدام شبکه‌ها تاثیر مستقیم بیشتری بر سئو دارند؟
  • مخاطبان هدف‌تان چه افرادی هستند؟
  • این افراد بیشتر در کدام شبکه‌های اجتماعی حضور و فعالیت دارند؟
  • چطور می‌توانید حضور خود را در این شبکه‌های اجتماعی پررنگ‌تر کنید تا کاربران تعامل بیشتری با شما داشته باشند؟

از نظر جلوه های مستقیم می توان گفت که فیس بوک و توییتر بیشترین تأثیر را دارند. بنابراین شما باید فعالیت خود را در این شبکه ها افزایش دهید و تا آنجا که می توانید لینک و لایک دریافت کنید.

اگر به دنبال اثرات غیر مستقیم هستید ، بسته به حوزه فعالیت شما ، همه شبکه های اجتماعی می توانند مفید واقع شوند.

نام تجاری و موقعیت یابی برند ، بازاریابی محتوا و سئو به عنوان یک شبکه پیچیده عمل می کنند. هرچه افراد از برند شما بیشتر بدانند ، بیشتر در مورد آن صحبت می کنند و بیشتر به سایت شما می آیند. هرچه بیشتر درباره یک نام تجاری صحبت کنید ، سئو بهتر و کاربران بیشتری خواهید داشت. هرچه محتوای سایت خود را بهتر بازاریابی کنید ، افراد بیشتر با نام تجاری شما آشنا می شوند ، میزان بازدید شما به سایت شما بیشتر می شود و موارد دیگر.

رسانه های اجتماعی بستر مهمی برای مارک تجاری و بازاریابی محتوا هستند که هر دو بر سئو تأثیر می گذارند.

برای استفاده بیشتر از آن ، باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

هنگامی که شبکه های اجتماعی و مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید ، باید ویژگی های سیستم عامل خود را شناسایی کنید.

استراتژی هر شبکه اجتماعی با شبکه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال ، برای کار در اینستاگرام ، باید در ایجاد محتوای بصری سرمایه گذاری کنید. هرچه عکس ها و کلیپ های جذاب تری داشته باشید ، موفقیت بالاتری نیز خواهید داشت.

در مورد لینکدین ، انتشار مقالات تخصصی بسیار مهم است. به همین دلیل شما باید روی تولید محتوای متنی تمرکز کنید. مقالات لینکدین در نتایج گوگل نمایش داده می شوند. همچنین با ارسال مقالات تخصصی اعتبار بیشتری در بین همتایان خود کسب خواهید کرد.

در هر دو مورد نیاز به استفاده از هشتگ های مناسب است و به شما کمک می کند مخاطبان شما را پیدا کنند.

ساعات انتشار محتوا نیز در سیستم عامل متفاوت است. به عنوان مثال ، لینکدین به عنوان یک شبکه تجاری ، در شب و بعد از ساعت کاری مخاطبان کمتری دارد. در چنین مواردی ، هیچ راهنما و آماری دقیق وجود ندارد. این موارد را باید خودمان با استفاده از آزمون و خطا کشف و تجربه کنیم. البته اگر بودجه کافی دارید می توانید از کارشناسان شبکه های اجتماعی کمک بگیرید و مدیریت صفحات اجتماعی خود را به آنها بسپارید.

نکات مهم برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

نکات مهم برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

در هر زمینه کاری و هر رسانه اجتماعی که کار می‌کنید، باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • کمتر روی تعداد فالوئرها و بیشتر روی تعامل تمرکز کنید. این مسئله درست شبیه استراتژی لینک‌سازی است. لینک‌های اسپم و بی‌کیفیت هر چقدر هم که زیاد باشند روی سئو سایت تاثیر مثبتی نخواهند گذاشت. فالوئرهای زیاد و بی‌تعامل هم برای‌تان فایده‌ای ندارند.
  • پاسخگو باشید. حرف‌ها و کامنت‌های کاربران را رصد کنید و با لحن درست و مناسب پاسخگو باشید.
  • فراموش نکنید که مهمترین دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیک با مردم و تبدیل کردن آن‌ها به کاربران وفادار است.
  • مطمئن شوید شخصی که مدیریت شبکه‌های اجتماعی شما را بر عهده دارد، فرهنگ برندتان را به خوبی درک کرده است. این فرهنگ باید در تمامی جنبه‌های حضورتان جلوه کند. از نوع محتوایی که منتشر می‌کنید تا لحن پاسخگویی به مخاطبان.
  • محتوای کوتاه، مفید و جذاب منتشر کنید. در بیشتر شبکه‌های اجتماعی مردم حوصله خواندن مقالات طولانی را ندارند! باید حرف‌تان را سریع به گوش‌شان برسانید سپس می‌توانید آن‌ها را برای مطالعه بیشتر به وب سایت خود ارجاع دهید.
  • حتما در وب سایت خود امکان اشتراک‌گذاری محتوا در شبکه‌های اجتماعی را در دسترس مخاطبان قرار دهید.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو را بررسی کردیم. همان طور که گفته شد استراتژی مناسب هر شبکه و هر زمینه کاری متفاوت است. تاثیر سیگنال های اجتماعی بر سئو سایت شما چگونه بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

آموزش ها

ارتباط سیگنال ها و سئواستراتژی 2021 سئو سایتتأثیر رسانه های اجتماعیتاثیر شبکه های اجتماعی بر سئوتاثیر غیر مستقیم سیگنال‌های اجتماعی بر سئوچگونه تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت‌مان را افزایش دهیمسوشیال سیگنال چیستنکات مهم برای افزایش تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *