5/5 - (4 امتیاز)

سئو سایت فروشگاهی

آیا می دانید که سئو سایت فروشگاهی تفاوت زیادی با سایت های سئوی شرکت ها و غیر فروشگاهی دارد؟ از طراحی قالب گرفته تا نحوه ساخت لینک و اهداف کلی بهینه سازی ، تفاوت های اساسی در فروشگاه های آنلاین وجود دارد که باید به آنها توجه شود. هاریکا سئو بهترین سئو کار سایت فروشگاهی میباشد.

این نوع وب سایت ها با هدف فروش و ارائه محصولات به مشتریان طراحی و ساخته شده اند ، بنابراین برای معرفی دقیق محصول ، دسته بندی محصولات ، سیستم های پرداخت آنلاین حرفه ای ، قابلیت انتخاب چند محصول در یک سبد خرید و بالا به ساختار مناسب نیاز دارید. سرعت در پردازش و بارگذاری اطلاعات را داشته باشید.

سئو و بهبود فروشگاه آنلاین شاخه ای از بهینه سازی سایت است که بر افزایش سود و درآمد حاصل از فروش مستقیم کالا به مخاطب تأثیر مثبت دارد و باید توسط سئو های مجرب انجام شود.

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با وبسایت عادی

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با وبسایت عادی

در یک دسته بندی کلی ، وب سایت ها را می توان به دو دسته فروشگاهی و غیرفروشی تقسیم کرد. در این حالت ، سایت های معمولی گروهی هستند که به منظور غیر از فروش آنلاین و در مقابل فروشگاه های آنلاین با هدف فروش مستقیم محصول و دریافت پرداخت آنلاین از مشتری طراحی شده اند.

یک تفاوت عمده بین این دو کلمات کلیدی سئو آنها است. وب سایت های معمولی معمولاً برای یک عبارت خاص بهینه سازی شده اند ، اما سئوی فروشگاه اینترنتی به دلیل تعدد محصولات و تنوع دسته ها روی عبارت خاصی تمرکز نمی کند. از سوی دیگر ، در سایت های غیرفروشی ، تلاشی برای تبلیغ صفحه اول وب سایت در گوگل است ، در حالی که در فروشگاه آنلاین ، همه محصولات باید در رتبه بندی مناسب گوگل قرار بگیرند.

اگر در شرایط عادی سئو را یک فرآیند دشوار و وقت گیر بدانیم ، سئوی فروشگاه اینترنتی ده ها برابر مشکلتر و زمان بر خواهد بود و تفاوت آنها به دلیل ساختار و طراحی متفاوت غیرقابل انکار است.

مهم ترین اقدامات برای سئو فروشگا

مهم ترین اقدامات برای سئو فروشگاه اینترنتی

با توجه به تفاوت های اساسی که بین سایت های فروشگاهی و سایر وب سایت ها مشاهده می کنیم ، طبیعتاً سئو و اقدامات بهینه سازی برای فروشگاه های آنلاین متفاوت انجام می شود. مهمترین مراحل در بهینه سازی سایت های فروشگاهی در زیر شرح داده خواهد شد که عدم وجود هر کدام منجر به نقص در وب سایت فروشگاهی می شود و در واقع تأثیر منفی بر رتبه و اعتبار آن خواهد داشت.

سئو قالب فروشگاه اینترنتی

قسمت اول سئو قالب فروشگاه آنلاین است که باید با دقت انجام شود. پس از طراحی فروشگاه آنلاین (که باید توسط طراح متخصص انجام شود) ، هدف کاهش خطاهای احتمالی در کدگذاری قالب سایت است.

کاهش حجم و فشرده سازی تمام کدهای مورد استفاده در فروشگاه اینترنتی باعث افزایش سرعت و بهبود عملکرد آن می شود. در بسیاری از موارد سایت های فروشگاهی را مشاهده کرده ایم که به این نکته توجه نکرده اند و تأثیر منفی آن بر کاهش رضایت کاربران و در نتیجه کاهش رتبه سایت مشهود است.

ایجاد ناحیه کاربری

طراحی ناحیه کاربری بهینه شده برای فروشگاه اینترنتی اهمیت زیادی دارد. باید ناحیه ای برای کاربران و مشتریان فراهم شود که بتوانند اقدام به خرید ، مقایسه محصول و واریز وجه شوند و همچنین در صورت لزوم انتقادات و پیشنهادات خود را ارائه دهند. ایجاد ناحیه کاربری موجب افزایش مشتریان وفادار می گردد و درعین حال امنیت و اعتماد مشتری از خرید را افزایش خواهد داد.

دسته بندی محصولات

یکی از مواردی که در سئو فروشگاه اینترنتی تاثیر پررنگی دارد سیستم دسته بندی محصولات است. این مسئله دو مزیت دارد. اول اینکه ساختار منظم و دسته بندی محصولات هم خانواده می تواند به مسیریابی مطلوب کاربر در سایت کمک نماید و ثانیا ، گوگل و ربات های جستجوگر گوگل ارتباط میان اجزا و محصولات سایت را بهتر درک می کنند و در رتبه بندی لحاظ خواهند کرد.

سئو تصاویر فروشگاه اینترنتی

تصاویر حجم زیادی از پایگاه های داده سایت فروشگاه را اشغال می کنند. معمولاً بین 3 تا 5 تصویر از یک محصول در وب سایت بارگذاری می شود و اگر تصاویر به درستی سئو نباشند ، علاوه بر افزایش حجم داده ها ، باعث کاهش سرعت سایت و نارضایتی مشتری می شود.

سئو تصاویر به معنای کاهش اندازه هر تصویر با نرم افزارهای تخصصی و افزودن برچسب های توصیف به شیوه صحیح و م inثر در رتبه بندی تصاویر در موتورهای جستجو است.

اگر از کلیپ های ویدئویی و ویدیویی برای معرفی محصولات استفاده می شود ، باید همین کار را انجام دهید و فایل مربوطه فشرده و بهینه سازی شود.

قابلیت مقایسه محصولات و معرفی محصولات مشابه

یکی از بخش هایی که در فروشگاه های اینترنتی اهمیت دارد ایجاد ابزار و قابلیت مقایسه محصولات است که علاوه بر بهبود سئو موجب رضایت مشتریان و افزایش شانس فروش محصولات می گردد. مقایسه و معرفی محصولات مشابه نیز می تواند در قصد خرید مشتری تاثیرگذار باشد.

سیستم پرداخت آسان

طراحی و بهینه سازی سیستم پرداخت آنلاین که دسترسی آسان را برای کاربر فراهم نماید موجب سودآوری هرچه بیشتر فروشگاه اینترنتی می شود که یک سئوکار باتجربه باید نگاهی ویژه به آن داشته باشد. به طور کلی تمامی اجزا سایت های فروشگاهی در جذب مخاطب بیشتر نقش ویژه ای را ایفا می کنند.

پیشنهادات ویژه

در سئو فروشگاه اینترنتی باید به این نکته توجه کرد که هدف مالک فروشگاه افزایش فروش است پس باید به مخاطب در حین خرید یک محصول پیشنهادات دیگری نیز ارائه شود ، همچنین پیشنهادات ویژه شامل تخفیف های دوره ای یا ایجاد سیستمی برای ارسال پروموشن به مشتریان سابق می تواند تاثیر زیادی در سئو سایت های فروشگاهی داشته باشد.

طراحی نسخه و اپلیکیشن موبایل

یکی دیگر از اقداماتی که باید برای بهبود سئوی فروشگاه اینترنتی انجام شود ، طراحی نسخه موبایل یا برنامه ویژه برای کاربران تلفن همراه است. با توجه به افزایش استفاده از تلفن همراه برای خرید و حضور در فضای مجازی ، نباید از این امر غافل شد. سئو صفحه مبتنی بر فناوری های تلفن همراه نه تنها تعداد مشتریان را افزایش می دهد ، بلکه وب سایت فروشگاه را در گوگل تبلیغ می کند و امتیازات مثبت را به دست می آورد. نسخه موبایل و سازگاری با تلفن های همراه ، که یک عامل حیاتی است و سایت باید به طور کامل و صحیح در تلفن همراه کار کند. اما می توانید برنامه را با توجه به نیاز خود یا نوع مشتریانی که دارید یا ندارید راه اندازی کنید.

بهبود سئو فروشگاه اینترنتی با منو Breadcrumbs

منوی Breadcrumbs در بالای هر صفحه نمایش داده می شود و شامل تعدادی لینک داخلی است که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به سرعت به بخش قبلی یا صفحه اصلی وب سایت شما بازگردند.

وقتی کاربران در جستجوی محصول خاصی هستند و بین دسته ها و محصولات رفت و برگشت می کنند ، وجود این منو بسیار کاربردی و مفید است. همچنین وقتی کاربر در صفحه محصول قرار می گیرد ، می تواند به کمک Breadcrumbs به دسته اصلی و کل محصولات آن دسته دسترسی داشته باشد.

علاوه بر کمک به حرکت راحت کاربر در سایت ، Breadcrumbs  در نتایج جستجوی گوگل در موبایل نمایش داده می شود ، البته به شرط اینکه کدهای نشانه گذاری schema  به درستی درج شده باشند. این مسئله در صورت ساختاربندی درست یک مزیت و عامل بهبود سئو فروشگاه اینترنتی شما محسوب می شود.

سئو فروشگاه اینترنتی با نقشه سایت کاربر ( html )

این نقشه از نوع html است و با سایت مپ xml تفاوت دارد و درواقع برای درک بهتر کاربران طراحی می شود. نه فقط در سئو فروشگاه اینترنتی بلکه برای انواع وب سایت ها ، ایجاد یک نقشه کاربر تاثیر مثبتی در رتبه سایت دارد.

نقشه سایت کاربر با نقشه سایت XML که به موتورهای جستجو ارسال می شود متفاوت است.

یک صفحه که به عنوان نقشه کاربر ایجاد می شود باید شامل تمام دسته های مهم و زیر مجموعه های یک فروشگاه اینترنتی باشد، تا به کاربران کمک کند به سرعت و بدون دردسر به محصولات و دسته بندی های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

نقشه کاربر می تواند به عنوان یک گزینه در پاورقی (فوتر) اضافه شود.

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی

یکی از مهمترین اقدامات ضروری که توسط مربیان مجرب ما ارائه شده است آموزش سئو فروشگاه اینترنتی و نحوه بهینه سازی سایت های فروشگاهی بر اساس نوع و تنوع محصولات ، مشتریان هدف و رعایت اصول اولیه سئو است. آموزش نحوه خرید آنلاین آنلاین با وب سایت های خبری ، شرکت ها و سازمان هایی که نیاز به یادگیری نگرانی ها و استراتژی های خاص دارند بسیار متفاوت است. معمولاً در فروشگاه آنلاین ، اولین هدف بازدید و دریافت ترافیک بیشتر است. در مقابل ، برای انواع دیگر وب سایت ها ، مهم است که در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرید. در این مقاله ، ما برخی از مهمترین نکاتی را که باید در فروشگاه آنلاین رعایت شود ، توضیح داده ایم و مطمئناً شما را در انجام دقیق این فرایند پشتیبانی می کنیم.

خدمات سئو فروشگاه اینترنتی

خدمات سئو فروشگاه اینترنتی

اساسی ترین خدمات ما در حوزه سئو و ارتقا فروشگاه های اینترنتی شامل موارد زیر می باشد. که علاوه بر مواردی که قید شده خدمات سئو دیگری همچون مشاوره های بازاریابی اینترنتی ، طراحی کمپین های تبلیغاتی آنلاین ، لینکسازی داخلی و خارجی سایت های فروشگاهی را نیز به شما ارائه خواهیم داد.

  • آنالیز دقیق عبارات و کلمات کلیدی برای محصولات و کالاها و انتخاب پرکابردترین آنها
  • دسته بندی محصولات ، ایجاد پنل اختصاصی فروشگاه ساز ، قابلیت مقایسه کالاها و درج نظرات کاربران
  • بهبود اساسی رتبه سایت در گوگل در سریعترین زمان ممکن برای مجموعه ای از کالاها
  • افزایش تعداد صفحات محصول در موتورهای جستجو و افزایش بازدید فروشگاه
  • ارتقای برند با سئو فروشگاه اینترنتی و افزایش محبوبیت برند سایت نزد مخاطبان و موتورهای جستجو
  • پشتیبانی دائمی و تحلیل رفتار کاربران ، آنالیز روزانه وضعیت سایت ، ارائه گزارش
  • افزایش سرعت فروشگاه اینترنتی با استفاده از جدیدترین متدهای سئو
  • توسعه فروشگاه اینترنتی و همکاری در زمینه فروش آنلاین با تبلیغات ویژه

افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی آنلاین

همانطور که در قسمت های قبل اشاره مختصری داشتیم ، بیشترین دغدغه مالکین فروشگاه های آنلاین این است که بازدید خود را به حداکثر ممکن برسانند. پس تنها نمی توان به سئو متکی بود و باید استراتژی های موازی را نیز جهت افزایش بازدید فروشگاه اینترنتی در پیش گرفت. استفاده از تبلیغات کلیکی یکی از این راهکارهاست که می توان با صرف هزینه های تبلیغاتی ، محصولات و کالاهایی که کمتر در گوگل بازدید دارند را به معرض دید مشتریان گذاشت. در برخی شرایط نیز شبکه های اجتماعی می توانند نقش پررنگی در جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی داشته باشند و کاربران را مستقیما به صفحات خرید و معرفی محصول راهنمایی کنند.

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی از آنجا که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی از پلتفرم وردپرس استفاده می کنند ، نحوه سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی یکی از سوالات و درخواست های بسیاری از کاربران است. راه اندازی سایت فروشگاهی در وردپرس به کمک افزونه woocommerce به راحتی امکانپذیر است ، اما چون ووکامرس کمی سنگین است و پلاگین های جانبی زیادی نیز دارد ، باید برای سئو فروشگاه اینترنتی خود نگاه ویژه ای به بهینه سازی و بهبود تنظیمات و ساختار ووکامرس داشته باشید.

ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز تجارت الکترونیک است که امکان راه اندازی هرگونه فروشگاهی را بر بستر وردپرس میسر می سازد.. به دلیل ماهیت منبع باز  بودن این افزونه، می توانید تمام بخش های فروشگاه خود را شخصی سازی کنید و به سرعت هرگونه ویژگی مدنظر را به سایت خود اضافه نمایید.

اما آیا ووکامرس سازگاری مناسبی با سئو دارد؟ در کل می توان گفت بله. اما برای اینکه یک سایت فروشگاهی کاملا بهینه و با سرعت بالا داشته باشید باید تکنیک ها و نحوه سئو فروشگاه اینترنتی ساخته شده با ووکامرس را یاد بگیرید.

هنگامی که یک فروشگاه آنلاین با ووکامرش راه اندازی می کنید ، می توانید مواردی مانند طرح زمینه ، محصولات ، توضیحات ، تصاویر و سایر مطالب را اضافه کنید و نسبت به وضعیت پیش فرضض تغییراتی ایجاد می کنید ، که باید دقت کنید این تغییرات سئو را تضعیف نکند.

مراحل زیر را با دقت برای سئو فروشگاه اینترنتی وردپرسی انجام دهید:

  • عنوان اختصاصی و متمایز برای هر محصول انتخاب کنید
  • توضیحات هر محصول را درج نمایید
  • از نام محصول در url استفاده نمایید
  • سئو تصاویر محصولات فروشگاه اینترنتی
  • فعالسازی breacrumbs برای محصولات و دسته بندی ها
  • سئو عنوان و توضیحات برای دسته محصولات فروشگاه اینترنتی
  • افزایش امنیت ووکامرس