اهمیت رتبه الکسا | تاثیر الکسا در سئو

اهمیت رتبه الکسا | تاثیر الکسا در سئو

الکسا چیست؟ نحوه رتبه بندی و تاثیر آن در سئو

افراد معمولاً رتبه بندی و اعداد را دوست دارند و می خواهند همه چیز را با هم مقایسه کنند و بدانند که چقدر از یکدیگر برتری دارند. وب سایت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مدیران وب سایت ها علاقه دارند از رتبه سایت خود در مقایسه با سایت های دیگر مطلع شوند ، بنابراین برای این مقایسه و رتبه بندی از اعداد استفاده می کنند.

به منظور شفافیت ، ابتدا باید رتبه الکسا را ​​مشخص کنیم. وب سایت الکسا پس از تجزیه و تحلیل داده هایی که کمی بعد توضیح خواهیم داد ، میزان واقعی بازدید سایت ، رتبه جهانی و سایر اطلاعات را برای 30 میلیون سایت ارائه می دهد. الکسا معیاری است که خلاصه ای سریع و کامل از مقایسه سایت شما با سایر سایت ها یا رقبا ارائه می دهد. به عبارت دیگر ، قدرت سایت شما در وب به عنوان رتبه الکسا شما تفسیر می شود. بهبود رتبه الکسا توسط بسیاری از سرمایه گذاران و تبلیغ کنندگان بالقوه برای ارزیابی تجارت شما مثبت ارزیابی می شود.

الکسا چیست

از شرکت مستقل تا عضوي از آمازون

الکسا به عنوان یک شرکت مستقل در سال 1996 تاسیس شد ، اما سه سال بعد آمازون ، که بیشتر به خاطر فروشگاه آنلاین خود ، به ویژه در زمینه کتاب شناخته می شود ، الکسا را ​​خریداری کرد. در حال حاضر 30 میلیون سایت در الکسا رتبه بندی شده اند و این سایت ماهانه نزدیک به 9 میلیون بازدید دارد. نام الکسا بر اساس کتابخانه اسکندریه در مصر انتخاب شده است. کتابخانه ای پر از کتاب و دانش و اکنون بنیانگذاران الکسا از همین ویژگی در اینترنت برخوردار هستند.

رتبه الکسا (Alexa Rank)

به زبان ساده الکسا رنک سیستم رتبه بندی سایت ها است و اساس رتبه بندی آن میزان بازدید هر وب سایت است. این ترافیک بر اساس تعداد کاربران یا بازدید کنندگان از وب سایت است که نوار ابزار الکسا را ​​نصب کرده اند.

رتبه الکسا براساس تعداد افرادی که از سایت بازدید کرده اند ، مدت زمان حضور آنها در سایت و سایر پارامترهایی که الکسا در نظر گرفته است. آمار سایت الکسا بر اساس نوار ابزار الکسا محاسبه و محاسبه می شود. روش های زیادی برای فریب سایت الکسا وجود دارد که در نهایت باعث بهبود رتبه الکسا سایت شما می شود.

فریب سایت الکسا و بهبود رتبه خود در الکسا فقط برای شما مفید خواهد بود اگر بخواهید از طریق تبلیغات از سایت خود درآمد کسب کنید و از این طریق سعی کنید تبلیغ کنندگان را فریب دهید تا فکر کنند سایت شما بازدید بالایی دارد. تبلیغ کنندگان قطعاً پس از مدتی متوجه آمارهای غلط و فریبنده شما می شوند و قطعاً تبلیغات خود را با شما تمدید نمی کنند.

الکسا چگونه داده‌های خود را به دست می‌آورد؟

الکسا یک پنل از داده‌های ترافیکی متشکل از میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا دارد و بر اساس داده‌های این نمونه الکسا تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را تخمین می‌زند. محاسبات برای این تخمین بسیار پیچیده است چرا که باید تا حد امکان خطاهای ناشی از بایاس‌ها (Bias) یا ترافیک‌های غیرواقعی تشخیص داده و برطرف شوند.

رتبه الکسای شما چگونه سنجیده می‌شود؟

هر روز ، الکسا میانگین روزانه بازدید کنندگان سایت و بازدید کنندگان سایت شما را در 3 ماه گذشته تخمین می زند. پس از این برآورد ، سایتی که بالاترین ترکیب این دو مورد را دارد ، یعنی بازدید کنندگان سایت و بازدید از صفحه ، در وهله اول قرار خواهد گرفت و به همین ترتیب ، سایت های بعدی رتبه بندی می شوند ، به این ترتیب سایتی که دارای کمترین ترکیب این عوامل در آخرین مکان قرار خواهد گرفت. حدود 30 میلیون باشد. لازم به ذکر است که سایتهایی که در 3 ماه گذشته بازدید کننده معتبری از پنل نمونه الکسا نداشته اند ، در این رتبه بندی لحاظ نمی شوند.

تعداد بازدیدکنندگان یک سایت چگونه بر رتبه الکسا اثر می‌گذارد؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، تعداد بازدیدکنندگان یک سایت با رتبه الکسای آن سایت رابطه عکس دارد. با این حال ، این رابطه خطی نیست و شکل زیر را دارد.
با توجه به شکل ، به وضوح مشاهده می شود که در رتبه بندی بالای 100000 (سایت هایی که بازدید کننده کمی دارند) ، تغییر کمی در تعداد بازدید کنندگان می تواند تفاوت قابل توجهی در رتبه بندی سایت شما ایجاد کند و تنها یک تلاش کوچک برای افزایش بازدید می تواند منجر به به یک پیشرفت عظیم در رتبه بندی سایت ها رسیده است. با این حال ، این مورد در مورد سایت های قدرتمندی که رتبه بالایی در رتبه بندی دارند وجود ندارد. این سایتها که در رأس شماره 1 گوگل قرار دارند ، برای بهبود وضعیت خود باید تلاش زیادی برای افزایش بازدید کنند. در این قسمت از نمودار ، تفاوت در بازدید سایت بین مکان 10 و 200 بسیار زیاد است.

اهمیت رتبه بندی الکسا

اهمیت رتبه بندی الکسا

اما چرا رتبه الکسا برای مدیران وب اینقدر مهم است و اساساً درست است؟ واقعیت این است که آمار این سرویس لزوماً دقیق و کاملاً مبتنی بر واقعیت نیست و تا حدی مبتنی بر محاسبات فرضی است ، زیرا طبق شواهد موجود ، منبع اصلی جمع آوری و پشتیبانی داده های الکسا یک پلاگین یا نوار ابزار نصب شده در بازدیدکنندگان است مرورگرها در سراسر جهان فرض بر این است که تعداد زیادی از کاربران وب سایت ممکن است بدون نصب نوار ابزار از آن بازدید کنند و در مقابل سایت دیگری به دلیل نوع فعالیت آن بازدید کنندگان ویژه ای دارد که اکثر آنها نوار ابزار الکسا را ​​نصب کرده اند اما با وجود همه این تفاسیر نباید وب سایت الکسا و رتبه بندی آن را دست کم بگیرند! خواسته یا ناخواسته رتبه بندی الکسا در بین کاربران جای خود را پیدا کرده و در زمینه مشاغل وب و اینترنت اهمیت نسبی پیدا کرده است.

مدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسا

الگوریتم های فعلی الکسا به گونه ای تعریف شده اند که برای اختصاص رتبه به آدرس های وب ، حداقل اطلاعات و داده های دریافت شده مورد نیاز است ، بنابراین اگر ما وب سایت خود را تازه راه اندازی کرده ایم ، برای داشتن یک مکان در بخش نمایش اطلاعات سایت الکسا ، ما باید پس از ثبت نام و ثبت آدرس وب سایت شما در آن ، معمولاً از زمان ثبت نام سایت 1 تا 3 ماه طول می کشد ، در این دوره ، هرچه بازدید از وب سایت شما بیشتر شود ، شانس رتبه بندی بیشتر است ، بنابراین می توان گفت بهترین کار برای دستیابی به یک رتبه بالاتر تلاش برای انتشار مطالب بهتر ، مفیدتر و مهم برای مخاطبان است ، بنابراین هرچه فعالیت ما در وب مداوم و با کیفیت بالاتر باشد ، الکسا از اهمیت بیشتری برخوردار است. وب سایت و حتی نوع تجزیه و تحلیل و آمار ارائه شده نیز با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

برخی از مزایای الکسا به شرح زیر است :

– گزارشی از تعداد بازدید صفحات سایت
– گزارشی از تعداد بازدیدکنندگان سایت
– گزارش مربوط به جنسیت بازدیدکنندگان
– آمار مربوط به بازدیدهای موفق کاربران سایت
– گزارش حدودی مربوط به سن بازدیدکنندگان سایت
– آمار واژه ها و کلمات کلیدی که سایت با آنها جستجو شده
– درصد اهمیت فعلی واژه ها در تولید بازدیدکنندگان
– تعداد سایت هائی که لینک سایت شما در آن قرار دارد
– خطا و اشکالات مربوط به لینک های داخلی سایت شما
– رتبه سایت شما در میان کلیه سایت های ایرانی
– رتبه سایت شما در میان سایت های جهان
– و ویژگی ها و مزیت های دیگر که با سه پلان متفاوت به مدیران سایت ارائه میشود

 الکسا چه اطلاعاتی به ما می دهد:

برای اینکه از اطلاعات و رتبه سایت خود در الکسا مطلع شوید کافیست به این آدرس مراجعه کنید :

http://www.alexa.com/siteinfo

و در محل مربوط به جستجو، نام سایت یا وبلاگ خود را درج کنید تا چنانچه الکسا رتبه ای به آن اختصاص داده ، نمایش داده شود.
همچنین می توانید از این آدرس هم برای انجام مراحل کمتر ، آمار مربوط به سایت خود را مشاهده کنید:

http://www.alexa.com/siteinfo/tegrahost.com

در صفحه مربوطه رتبه جهانی سایت شما و رتبه کشوری و نیز تعداد لینک های سایت شما در بین سایت های دیگر قابل مشاهده می باشد. در بخش دیگری نیز آمارها و نمودارهای خاصی هم از میزان بازدید در بازه های زمانی متفاوت و پارامترهای دیگری با قابلیت مقایسه این آمار با سایت های دیگر گنجانده شده است.
توضیح برخی موارد چون بحث تخصصی می شود را به آینده موکول می کنیم اما در اینجا ۳ پارامتر مهم قابل بررسی است :

رتبه جهانی سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، به سایت یا وبلاگ شما ، رتبه جهانی به شما تعلق می گیرد.

رتبه کشوری سایت شما : بر اساس میزان دسترسی کاربران دنیای مجازی در بازه زمانی یک روزه ، از کشوری که بیشترین بازدید کننده را داشته اید (برای سایت های ایرانی ، مسلما کاربران ایرانی بیشترین ترافیک را روی سایت ها خواهند داشت) رتبه کشوری به شما تعلق می گیرد.

تعداد لینک ها : تعداد لینک های سایت شما در سایت ها و صفحات مختلف محاسبه می شود. (با تبادل لینک می توانید این عدد را بالا ببرید)
زمان به روز رسانی رتبه بندی الکسا معمولا روزانه است. همچنین آمار مربوط به تعداد لینک ها را معمولا هر ۱۵ روز یکبار ، به روز می کند.

آیا رتبه الکسا در بهبود سئو موثر است؟

رتبه الکسا هیچ ارتباطی با بهبود سئو سایت شما ندارد و گوگل نه تنها به رتبه الکسا اهمیت نمی دهد بلکه به تعداد دیگر از بازدید کنندگان سایت شما از راه های دیگر اهمیت نمی دهد. اساساً نه رتبه الکسا و نه تعداد بازدید کنندگان تاثیری در رتبه بندی سایت شما در گوگل ندارند و افرادی که می گویند چنین روش هایی باعث بهبود رتبه سایت شما در گوگل می شود قصد فریب شما را دارند.

اگر بخواهیم در مورد این موضوع نتیجه بگیریم ، بر خلاف ادعای وب سایت هایی که متقلبانه ادعا می کنند رتبه الکسا سایت شما را بهبود می بخشند ، رتبه الکسا تاثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. همچنین تعداد بازدید از یک سایت هیچ ارتباطی با سئو ندارد.

آموزش ها

آیا رتبه الکسا در بهبود سئو موثر استاثر بازدیدکنندگان سایت بر رتبه الکسااطلاعات الکساالکسا چیستاهمیت رتبه بندی الکساتاثیر الکسا در سئورتبه الکسا (Alexa Rank)محاسبه رتبه الکسامدت زمان لازم برای کسب رتبه الکسامزایای الکسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *