بهترین ترفندهای سئو سایت

بهترین ترفندهای سئو سایت

بهترین ترفندهای سئو سایت

سئو یکی از مهمترین استراتژی های وب سایت شرکتی است. طبق نتایج مطالعات تخصصی ، 39٪ فعالیت های آنلاین با جستجو در موتورهای جستجو آغاز می شود. کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو مستلزم رعایت قوانینی است که همگی با سئو مطابقت دارند.

با این حال ، گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند بینگ به طور مداوم در الگوریتم های خود تغییراتی ایجاد می کنند تا نتایج بهتری برای کاربران خود ارائه دهند. بنابراین مشاغل کوچک باید وب سایت خود را به طور مداوم بهینه کنند تا با آخرین تغییرات سئو همگام شوند تا بتوانند رتبه بالای گوگل خود را حفظ کنند.

ما این کار را برای شما آسان کرده ایم و مهمترین و بهترین ترفندهای سئو را برای افزایش رتبه سایت برای شما آماده کرده ایم.

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت یکی از ترفندهای سئو است که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. گوگل از سال 2010 سرعت سایت را به عنوان یکی از عوامل سئو در نظر گرفته است. حدود 50٪ از کاربران وب انتظار دارند وب سایت آنها در کمتر از 3 ثانیه بارگیری شود. اگر این زمان به پنج یا شش ثانیه افزایش یابد ، ممکن است بسیاری از آنها وب سایت را ترک کنند.

این نشان می دهد که علاوه بر اهمیت سرعت سایت از نظر موتورهای جستجو ، کاربران موتور جستجو نیز به آن اهمیت می دهند و اگر وب سایتی کند مشاهده کنند ، ممکن است دیگر به آن مراجعه نکنند.

بخشهای مختلف بر سرعت سایت تأثیر می گذارند. یکی از تأثیرگذارترین عوامل در سرعت سایت تصاویر هستند. فشرده سازی می تواند اندازه تصاویر را تا 50٪ و حتی بیشتر کاهش دهد. این باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت می شود.

بهینه سازی تصاویر سایت تنها معیار کاهش زمان بارگذاری نیست. در اینجا چند روش دیگر برای بهینه سازی سرعت سایت آورده شده است.

  • بررسی منابع صفحه: با بررسی تمام منابعی که در صفحه بارگذاری می شوند، آنهایی که نیازی به بارگذاریشان نیست را حذف کنید.
  • فعالسازی کش مرورگر: فعالسازی کش مروگر به کاربران اجازه می دهد تا در تکرار بازدید از سایت و به واسطه ذخیره سازی برخی از منابع، زمان بارگذاری کمتری را تجربه کنند.
  • کاهش افزونه ها: یکی دیگر از روش های بهبود زمان بارگذاری سایت غیرفعالسازی و حذف افزونه های اضافی از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس است.

اینها تنها برخی از نرم افزارهای اشتراکی تنظیم شده برای هدف شماست که می توانید استفاده کنید. روشهای فنی بسیاری وجود دارد که می تواند برای دستیابی به سرعت بهتر مورد استفاده قرار گیرد. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می کنید ، برای اطلاعات بیشتر مقاله افزایش سرعت سایت در وردپرس را مطالعه کنید.

افزایش سرعت سایت

افزایش امنیت سایت با HTTPS

یکی دیگر از ترفندهای سئو افزایش امنیت سایت با اجرای گواهی امنیتی SSL است. HTTPS نسخه امن تری از پروتکل HTTP است و همراه با SSL می تواند یک لایه امنیتی برای انتقال داده ایجاد کند. در این لایه امنیتی ، اطلاعات به صورت رمزگذاری شده منتقل می شوند و هنگام کار با سایت ، تجربه ایمن تری را برای کاربران ایجاد می کنند.
علاوه بر افزایش امنیت کاربر ، پروتکل HTTPS در زمینه سئو مزایایی نیز برای شما دارد. به عنوان مثال ، گوگل نسخه HTTPS وب سایت ها را ترجیح می دهد. از اکتبر 2017 ، گوگل کاربران را در مرورگرهای کروم در وب سایت هایی که از پروتکل HTTPS استفاده نمی کنند نشان می دهد. این ممکن است کاربران را به ترک وب سایت ترغیب کند.

گوگل همچنین از پروتکل HTTPS به عنوان یکی از عوامل سئو در الگوریتم خود نام می برد. زیرا موتورهای جستجو علاقه دارند وب سایتهایی را در نتایج جستجو نمایش دهند که تجربه کاربری مطمئنی را برای مخاطبان آنها ایجاد کند.

مزیت دیگر استفاده از پروتکل HTTPS نمایش دقیق تر مرجع ترافیک در Google Analytics است. در وب سایت های دارای پروتکل HTTP ، احتمال زیادی وجود دارد که ترافیک مرجع مستقیم شناسایی شود. در وب سایت های دارای پروتکل HTTPS ، دامنه ارجاع بازدید کننده قابل مشاهده است و به این ترتیب منابع ترافیک سایت با دقت بیشتری شناسایی می شوند.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت

گوگل سال هاست که وب سایت ها را به داشتن نسخه موبایل خوب ترغیب می کند. از سال 2015 ، گوگل سایت های جستجوی موبایل بهتری را در نتایج جستجو نشان داده است. با این وجود تعجب آور نیست ، زیرا مطالعات انجام شده توسط وب سایت BrightEdge نشان می دهد که بیش از 57٪ از ترافیک وب از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود.

در همین راستا ، می توانید از ابزار Google Mobile-Friendly Test برای اطمینان از نمایش صحیح وب سایت در دستگاه های تلفن همراه استفاده کنید.

هنگام ساخت نسخه موبایل ، مهم است که توجه داشته باشید که ممکن است بین نتایج جستجوی گوگل برای یک کلمه کلیدی در نسخه موبایل و دسک تاپ تفاوت وجود داشته باشد. به همین دلیل ، نسخه موبایل باید به گونه ای طراحی شود که محتوای آن برای صفحات موبایل کوچکتر بهینه باشد. محتوای نسخه تلفن همراه باید خوانا باشد و پیمایش در آن آسان باشد. همچنین استفاده از تصاویر کوچکتر در نسخه موبایل می تواند تأثیر زیادی در افزایش سرعت سایت در دستگاه های تلفن همراه داشته باشد.

بهینه سازی نسخه موبایل سایت

ارتقا پارامترهای مرتبط با رفتار کاربران

شواهد زیادی در مورد تأثیر رفتار کاربر در رتبه بندی سایتها توسط گوگل وجود دارد. در دامنه سئو ، رفتار کاربر اغلب با پارامتر مدت زمان حضور در وب سایت مختل می شود. هرچه کاربران بیشتر در سایت بمانند ، احتمال محبوبیت وب سایت بیشتر می شود.

تحقیقات انجام شده توسط Backlinko همچنین نشان می دهد که بین نتایج جست وجو و رتبه بندی سایت رابطه وجود دارد.

نرخ گزاف گویی کمتر از سیگنال گوگل است که کاربران محتوای وب سایت محتوای با ارزش تری را در نظر می گیرند. از آنجا که گوگل می خواهد بهترین محتوای وب را نمایش دهد ، برای وب سایت هایی که کاربران بیشترین تعامل را دارند ، رتبه بهتری دارد.

ما برای ارتقا این پارامتر روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • خوانایی محتوای وب سایت را افزایش دهید: اگر میخواهید کاربران زمان بیشتری را برای خواندن محتوای شما صرف کنند، میزانان خوانایی آنها نیز بایستی در سطح بالایی باشد. یکی از راه های افزایش خوانایی کوتاه کردن طول جملات و پاراگراف هاست. همچنین استفاده از تیترها و لیست های گلوله ای موجب قسمت بندی شدن محتوا شده و بر میزان خوانایی آن می افزاید.
  • از تصاویر در محتوا استفاده کنید: با به کار بردن تصاویر مرتبط و جذاب در بین محتوا درک محتوای متنی برای کاربران را آسان تر کرده و کاربران خود را مشتاق به خواندن ادامه محتوا کنید.
  • محتوای مناسبی در ابتدای محتوا بنویسید: در صورتی که می خواهید کاربران را علاقه مند به خواندن تمام محتوای صفحه کنید، بایستی اطلاعات ارزشمندی را در ابتدای صفحه به کاربران ارائه دهید. این گونه آنها دلیلی برای ادامه خواندن محتوا به دست خواهند آورد.

علاوه بر بهینه سازی محتوا با هدف افزایش محبوبیت آن، بایستی بر روی کاهش بانس ریت نیز کار کنید. عوامل زیادی بر روی بانس ریت دخیل هستند، اما برای شروع می توانید می توانید از فاکتور تجربه کاربری آغاز کنید.

توجه به تجربه کاربری

تجربه کاربر عنصر مهمی در سئو و بهینه سازی نرخ تبدیل است. مطمئناً شما علاقه مند هستید که استفاده از آن را برای کاربران وب سایت آسان کرده و مرحله به مرحله یا خرید خدمات خود را نزدیک کنید. گوگل همیشه در تلاش است تا بهترین نتایج ممکن را به کاربران ارائه دهد ، بنابراین توجه بیشتری به وب سایت هایی دارد که تجربه کاربری خوبی دارند.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما در انجام این کار وجود دارد:

  • دقت کنید که کار با منوی اصلی سایت آسان بوده و کاربران به راحتی به مهترین دسته بندی های آن دسته دسترسی داشته باشند. بهتر است که کاربران تنها با طی کردن یکی دو مرحله به صفحه مورد نظر خود برسند.
  • طراحی وب سایت خود را به گونه ای انجام داده که نسبتا ساده باشد. این موضوع شامل استفاده از فونت های خوانا، رنگ های مناسب و غیره می شود.
  • محتوای صفحات را به گونه ای بهینه سازی کنید که خوانایی بالایی داشته باشد. این مورد شامل استفاده از تیترها و دسته بندی های برای ساختار دادن به چندین محتوا است.

همانند بهینه سازی سرعت سایت، ارتقا تجربه کاربری نیز فرایندی پیچیده در حوزه سئو محسوب می شود. در صورت نیاز به کمک در این زمینه می توانید از خدمات ما استفاده کنید.

تولید محتوای ارزشمند

بازاریابی محتوا نقش مهمی در کمک به ارتقا یک وب سایت در نتایج گوگل دارد. محتوا بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت جذب می کند و می تواند تفاوت شما با سایر رقبا باشد.

کلید تولید محتوا این است که ابتدا کلمه کلیدی را پیدا کنید تا به خواسته های کاربران پی ببرید و سپس برای آن محتوا تولید کنید. محتوای ایجاد شده فراتر از توصیف خدمات و محصولات باشد و مزایای آن را برای مشتریان توضیح دهد. اگر می خواهید ارتباطی قوی بین خود و کاربران ایجاد کنید ، باید چالش ها و نگرانی های کاربران و همچنین راه حل هایی را در قالب محتوا برطرف کنید.

محتوا هنوز سلطان وب است و تولید محتوای با کیفیت بالا می تواند وب سایت شما را در راس نتایج جستجو قرار دهد. بنابراین ، تولید محتوای 500 کلمه ای برای یک موضوع کلی دیگر توصیه نمی شود. با داشتن محتوای بسیار زیاد در وب برای پاسخگویی به سوالات کاربران ، تولید محتوای طولانی مدت می تواند گوگل را ترغیب کند وب سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو نشان دهد.

برای یافتن مباحث مرتبط با وب سایت ، باید فرایندی به نام یافتن کلمات کلیدی را طی کنید. به این ترتیب می توانید از نوع جستجوی کاربر و عبارت جستجو شده توسط آنها برای یافتن محصولات خود مطلع شوید. همچنین می توانید از سوالات کاربران درباره محصولات و خدمات خود مطلع شوید. بعد از این فرآیند است که شما می توانید محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

یکی دیگر از عوامل مرتبط با محتوا در سئو بروزرسانی محتوا است. موتورهای جستجو مانند وب سایت هایی هستند که در موضوعات روزمره محتوای جدیدتری تولید می کنند. اینجاست که وبلاگ سایت ارزش خود را نشان می دهد. با انتشار منظم محتوای با کیفیت در وبلاگ ، تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما افزایش می یابد و احتمال دیده شدن شما در نتایج جستجو افزایش می یابد.

حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی

حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی می توانند عنصر مهمی در استراتژی بهینه سازی موتور جستجو باشند. اول از همه ، صفحات رسانه های اجتماعی در نتایج گوگل نمایش داده می شوند. در حقیقت ، آدرس های شبکه های اجتماعی هنگام جستجوی نام تجاری در گوگل مشاهده می شوند. این مسئله به معنای این است که کاربران این نوع شبکه های اجتماعی از برند شما نیز آگاهی خواهند داشت.

نکته مهم دیگر این است که به اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی منجر به بازدید بیشتر سایت می شود ، زیرا کاربران بیشتری از وجود محتوای منتشر شده مطلع می شوند. اگر پیوندهای بیشتری توسط فالوورها به اشتراک گذاشته شود ، این مسئله از دید موتورهای جستجو به گونه ای تحلیل می شود که محتوای مورد نظر احتمالاً بسیار جذاب باشد.

این محدود به یک یا دو شبکه اجتماعی نیست و شما می توانید تا آنجا که می توانید در شبکه های مختلف اجتماعی فعال باشید. این گونه توسط مخاطبان بیشتری دیده می شود.

استفاده از کلمات کلیدی بلند

استفاده از کلمات کلیدی طولانی یکی از اساسی ترین ترفندهای سئو است.

کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که طولانی تر از کلمات کلیدی معمولی هستند و به سوالات یا محصولاتی با ویژگی های خاص اشاره دارند. با رتبه بندی در این نوع کلمات کلیدی ، کاربرانی به وب سایت شما مراجعه می کنند که به حریم خصوصی نیاز دارند و وب سایت شما می تواند به خوبی به این نیاز پاسخ دهد.

به دست آوردن رتبه در یک کلمه کلیدی بالاتر ممکن است میزان بازدید را زیاد نکند ، اما ترافیکی که از آن ایجاد می شود دقیقاً مطابق با آنچه وب سایت ارائه می دهد مطابقت دارد. این بدان معناست که کاربران تملک شده بیشتر به خدمات یا محصولات شما علاقه مند هستند. علاوه بر این ، رقابت برای کلمات کلیدی بلندتر بسیار کمتر است.

تمرکز روی کلمات کلیدی طولانی ، شانس شما برای رتبه بندی در صفحه اول گوگل را افزایش می دهد. اگر یک کلمه کلیدی را هدف قرار دهید که میلیون ها نتیجه در وب برای آن وجود دارد ، ما با رقبای سرسخت تری روبرو خواهیم شد و برای رقابت با آنها نیاز به صرف زمان و منابع بسیار بیشتری داریم.

بهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگل

بهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگل (Google’s Featured Snippets) یکی از جدیدترین ترفندهای سئو محسوب می شود. فیچر اسنیپت های گوگل توسط کاربران بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. این پاسخ های کوتاه در صفحه نتایج جستجو موجب می شوند که کاربران هر چه سریعتر به پاسخ سوال خود پی ببرند. بنابراین واضح است که بهینه سازی محتوا به گونه ای که قادر به نمایش در فیچر اسنیپت باشد، بایستی تبدیل به یکی از اولویت های کسب و کارها باشد.

بهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگل

در حالت کلی چندین راهکار برای نمایش وب سایت در اسنیپت گوگل و صدر نتایح جستجو وجود دارد. اول از همه اینکه در صورت امکان بخشی به شکل پرسش و پاسخ در صفحه ایجاد نمایید. اینگونه گوگل محتوای صفحه را به گونه بهتری درک می کند. همچنین استفاده از لیست های گلوله ای، شماره ای و جدول ها شانس نمایش وب سایت در فیچر اسنیپت را افزایش می دهد.

 تولید محتوای ویدئویی

آیا می دانستید که 55% نتایج گوگل حداقل همراه با یک ویدئوست؟ کاربران ویدئوها را دوست دارند و موتورهای جستجو نیز علاقه مند به راضی کردن کاربرانشان هستند. بنابراین با ساخت و انتشار محتوای ویدئویی شانس وب سایت شما برای دیده شدن افزایش می یابد.

سایت های اشتراگ گذاری ویدئو مانند یوتیوب یکی از مکان های محبوب کاربران برای آپلود ویدئو است. در جهت بهینه سازی هر چه بهتر ویدئو ها در این وب سایت ها به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • عنوان ویدئو را متناسب با اصول سئو انتخاب نمایید. از کلمات کلیدی در ابتدای نام ویدئو استفاده کرده و آن را به گونه ای بنویسید که شرحی از موضوع ویدئو داشته باشد.
  • توضیحات ویدئو را از یاد نبرده و متنی متناسب با موضوع ویدئو برای کاربران فراهم کنید.
  • در صورت امکان انتخاب تصویر ویدئو، تصویر مناسبی را برای آن انتخاب نمایید. اگرچه ممکن است گوگل از این فاکتور در رتبه بندی ویدئوها استفاده نکند، اما این تصویر بر روی میزان کلیک کاربران موثر است.

یکی دیگر از نکات بهینه سازی ویدئو مخصوصا در حوزه های آموزش تولید ویدئوهای بلندتر است. ویدئوهای 15 تا 30 دقیقه ای برای موضوعاتی که نیاز به توضیح فراوان دارند می تواند نسبت به یک ویدئوی یک دقیقه ای بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

تقسیم آتوریتی صفحه اصلی

صفحه اصلی وب سایت قطعاً مهمترین صفحه سایت شما است. این صفحه اغلب پربازدیدترین صفحه در سایت است. در مقایسه با سایر صفحات ، صفحه اصلی معمولاً بیشترین بک لینک را دارد.

از لحاظ تئوری ، صفحات دارای درجه ای از اعتبار (اعتبار) هستند و با توجه به توضیحات فوق ، صفحه اصلی اغلب بیشترین اعتبار را در میان صفحات دارد. بنابراین ، با لینک دادن مهمترین صفحات سایت در صفحه اصلی ، می توانید از انتقال این اختیارات اطمینان حاصل کنید.

اکثر وب سایت ها اغلب مهمترین دسته ها را در منوی اصلی قرار می دهند که یک حرکت هوشمندانه است. به طور کلی ، با قرار دادن پیوندها به مهمترین صفحات سایت به روشی محدود و طبیعی ، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که گوگل نیز متوجه این موضوع شده و اعتبار بیشتری را برای آنها در نظر می گیرد.

پیاده سازی AMP

آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از نتایج گوگل خیلی سریع و خیلی راحت پس از کلیک بارگیری می شوند؟ دلیل این نوع نمایشگرها استفاده از استاندارد کدنویسی به نام AMP است که اغلب نادیده گرفته می شود.

مطمئناً شما باید تاکنون درک کرده باشید که با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه ، بهتر است به تجربه کاربر در این سیستم عامل ها توجه ویژه داشته باشید. هدف از AMP افزایش سرعت بارگذاری سایت در دستگاه های تلفن همراه است.

حتی چند ثانیه می تواند در بحث در مورد سرعت بارگیری یک وب سایت در دستگاه های تلفن همراه بسیار مهم باشد. وب سایت آمازون گزارش می دهد که هر 100 میلی ثانیه تأخیر در بارگیری یک وب سایت ، فروش وب سایت آنها را تا 1٪ کاهش می دهد.

مطمئناً ، وب سایت شما ممکن است به بزرگی آمازون نباشد ، اما نتایج این مطالعه اهمیت سرعت سایت ، به ویژه در دستگاه های تلفن همراه را نشان می دهد. طبق گزارش SimilarWeb ، دستگاه های تلفن همراه اکنون 56 درصد از ترافیک وب را تشکیل می دهند.

اما چگونه می توان AMP را در وب سایت پیاده سازی کرد؟ ابتدا باید حداقل دو نسخه از وب سایت داشته باشیم:

  1. نسخه اورجینال صفحات
  2. نسخه AMP همان صفحه

نقطه ضعف AMP عدم اجازه بارگذاری جاوا اسکریپت های خارجی یا فرم هاست. به عبارتی در نسخه AMP شما نمیتوانید از عناصر مبتنی بر فرم مانند فرم کامنت استفاده نمایید.

برخی از مزایای AMP در سئو عبارتند از:

  • با فعالسازی AMP، آیکونی در کنار وب سایت شما در نتایج موبایل نمایش داده شده که موجب افزایش نرخ کلیک می گردد.
  • پیاده سازی AMP به واسطه افزایش سرعت بارگذاری موجب افزایش نرخ تبدیل می گردد.
  • یکی از مهمترین عوامل بانس ریت، کند بودن وب سایت است. کاربران در هنگام بارگذاری وب سایت های کند در نهایت خسته شده و آن را ترک می کنند. از آنجا که بانس ریت در سئو می تواند به نحوی موثر باشد، بنابراین AMP موجب بهینه سازی سایت از این حیث می گردد.

رفع خطاهای 404

توجه به فوتر سایت

به طور سنتی ، بسیاری از افراد برای تبلیغ سئو متن های طولانی مربوط به تجارت یا محصولات خود را در زیر صفحه ارسال می کنند. اما با به روزرسانی های اخیر گوگل ، این امر به رتبه بندی وب سایت آسیب می رساند. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید سئو را با پاورقی سایت به روز کنید ، اما باید مدرن تر به آن نگاه کنید.

متن لنگر لینک های پاورقی را انتخاب کنید تا محتوای متن صفحه قابل پیش بینی باشد. در این قسمت می توانید به صفحات مهم و پر بازدید وب سایت نیز لینک دهید تا به راحتی در دسترس کاربران قرار گیرد ، اما به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

رفع خطاهای 404

خطای 404 زمانی مشاهده می شود که کاربر وارد صفحه ای شود که در حقیقت در وب سایت وجود ندارد. با استفاده از گوگل سرچ کنسول یا ابزارهای موجود در وب (یا سیستم های مدیریت محتوای خود) می توانید به این لینک ها و صفحات پی ببرید.

سپس پس از شناسایی آنها لینک ها را به صفحات مورد نظر خود ریدایرکت 301 کنید. در صورتی که منشا لینک های 404 وب سایت شماست، اقدام به تصحیح لینک های 404 پس از ریدایرکتشان کنید.

با استفاده از این  ترفندها می توانید در مدت زمان کمتری اقدام به سئو هر چه بهتر سایت کنید. در این مطالب به معرفی موضعات مختلفی پرداخته ایم و ما می دانیم که سوالات زیادی ممکن است برای شما پیش آمده باشد. از طریق فرم کامنت زیر می توانید اقدام به طرح پرسش های خود کنید.

آموزش ها

ارتقا پارامترهای مرتبط با رفتار کاربرانافزایش امنیت سایت با HTTPSافزایش سرعت سایتبهترین ترفندهای سئو سایتبهینه سازی محتوا برای فیچر اسنیپت گوگلبهینه سازی نسخه موبایل سایتپیاده سازی AMPتولید محتوای ارزشمندرفع خطاهای 404شبکه های اجتماعیفوتر سایت چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *