تاثیر پارک دامنه در سئو سایت

تاثیر پارک دامنه در سئو سایت

بررسی تاثیر مثبت و منفی پارک کردن دامنه در سئو سایت

شاید از خود بپرسید که چندین پارک دامنه در یک سایت چه تاثیری در سئوی سایت دارد.
به عبارت دیگر ، سایتی با چندین دامنه پارک شده در موتورهای جستجو چه رتبه ای کسب می کند؟ غالباً این تصور غلط وجود دارد که اگر پسوند دامنه فعلی سایت ، به عنوان مثال com و دامنه جدیدی با همان نام اما با پسوند متفاوت باشد ، به عنوان مثال. ir در دامنه اصلی خریداری و پارک شده است ، برای سئو سایت بسیار مفید است و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. در حالی که این کاملا به ضرر سئو سایت است و باعث کاهش رتبه سایت می شود. زیرا این دو دامنه علی رغم داشتن نام یکسان ، پسوندهای متفاوتی دارند و جداگانه در نظر گرفته می شوند.

تاثیر مثبت و منفی پارک کردن دامنه در سئو سایت

مفهوم دامنه های پارک شده

بسیاری از مدیران وب دامنه خود را با چند پسوند معمول خریداری می کنند تا بتوانند به راحتی دامنه ای را برای آدرس سایت خود انتخاب کنند و کاربران بتوانند به راحتی وارد سایت خود شوند و دیگران نمی توانند مانند آن خرید کنند. سایتی به نام “هاست” اختصاص داده شده است ، به عنوان مثال آدرس سایت testhost.com ، با چندین پسوند مانند testhost.ir و testhost.net خریداری شده است و کاربران می توانند با هر سه آدرس وارد سایت شوند همانطور که در مثال در بالا ، چندین دامنه روی یک هاست تنظیم شده اند. اصطلاح parked domain استفاده می شود. دامنه های پارک شده برای ایمیل ها نیز اعمال می شوند ، به عنوان مثال اگر ایمیل شما روی دامنه اصلی .com تنظیم شده باشد. اگر شخصی ایمیلی به دامنه .ir بفرستد ، ایمیل همچنان به صاحب ایمیل دامنه .com می رسد.

دلایل استفاده از دامنه های پارک شده

  •  صاحبان سایتها میخواهند که کاربران به راحتی با هر پسوندی بتوانند وارد سایت شوند .
  •  به تصور اینکه با خرید دامنه فارسی و تعیین کلمات کلیدی میتوانید بیشترین رتبه را دریافت کنید دامنه پارک می کنند .
  •  صاحبان وب سایت برای استفاده از سیستم مدیریت محتوایی مجبور به استفاده از پارک دامنه میباشند .

بررسی تاثیرات مثبت یا منفی ؟

به نظر می رسد که استفاده از تکنیک دامنه پارک شده برای سئو مفید است و کاربران می توانند به راحتی با آدرس های مختلف وارد سایت شوند و از سایت استفاده کنند ، اما بر خلاف تصوری که اغلب از این روش دارند ، بدانید که این برای سئو سایت شما مضر است. با این کار ، شما در واقع یک نسخه از سایت خود را با تمام اطلاعات ایجاد کرده اید ، و کسانی که برای استفاده از سیستم مدیریت محتوا مجبور به استفاده از سیستم پارک دامنه هستند باید خوش شانس باشند که گوگل دامنه اصلی سایت شما را شناسایی کرده است و برای انجام این کار ، بهتر است تاریخ ایجاد را وارد کنید و اطلاعات را برای شناسایی ربات های گوگل وارد کنید.
هنگامی که از یک پارک دامنه استفاده می کنید ، هر یک از این دامنه ها یک سایت جداگانه هستند و باعث کاهش سئو سایت شما می شوند. برای ربات های گوگل و رتبه بندی سایت سئو ، بسیار مهم است که وقتی چندین دامنه دارید از محتوا کپی نکنید. خودتان بارگذاری کرده اید. در واقع گوگل این مورد را کپی برداری از مطالب می داند و علاوه بر بهبود رتبه باعث افت رتبه سایت شما می شود و احتمال مجازات یا جریمه شدن سایت وجود دارد.

راه حل این مشکل

حال این سوال برای شما پیش می آید که اگر بخواهیم سایتی را با هر دو نوع دامنه نمایش داد و اینکه تاثیر منفی بر سئو نداشته باشد باید چه کاری انجام داد ؟

ریدایرکت 301

ریدایرکت 301

برای این اتفاق باید دامنه جدید به دامنه قبلی هدایت شود. و باعث کاهش رتبه نمی شود

اکنون فرض می کنیم سایتی به نام دامنه testhost.com دارید و دامنه جدیدی نیز خریداری کرده اید و قصد دارید دامنه جدید را به دامنه قبلی هدایت کنید

برای این کار دامنه جدید باید روی دامنه قبلی پارک شود. تنظیمات پارک دامنه در کنترل پنل سرور میزبان سایت شما وجود دارد و شما می توانید این کار را انجام دهید و سپس آن را به دامنه قبلی 301 هدایت کنید.

نکته این است که همه صفحات باید هدایت شوند ، این بدان معناست که شما فقط نباید به صفحه اصلی هدایت شوید زیرا این مورد نیز توسط گوگل کپی در نظر گرفته می شود زیرا تعدادی URL جداگانه با همان محتوا تولید می شوند ، بنابراین باید منحصر بفرد باشد

تگ Canonical

استفاده از تگ Canonical

تگ کانونیکال (Canonical tag) راهی است که به موتورهای جستجو می گوید URL یک کپی از صفحه اصلی دیگر است. استفاده از تگ Canonical می تواند از بروز مشکلاتی مانند محتوای تکراری بین تعدادی از URL ها جلوگیری کند. به طور عملی تر ، یک تگ Canonical نسخه URL را که می خواهیم در موتورهای جستجو نمایش دهیم مشخص می کند.

فرض کنید ربات گوگل با چیزی روبرو می شود که هر دو یکسان با ربات است. اگر هر دو مورد نمایه شوند ، این تأثیر بسیار بدی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو خواهد داشت ، اینجاست که برچسب URL CANONICAL کار اصلی را انجام می دهد.

مشکلی در استفاده از تگ Canonical در ارجاع به آدرس جاری وجود ندارد. به عبارت دیگر اگر یک صفحه اصلی و دو صفحه تکراری داشته باشیم علاوه بر ارجاع تگ Canonical در دو صفحه تکراری به صفحه اصلی، می توان صفحه اصلی را نیز به خودش ارجاع داد. این تگ یکی از بهترین و ساده ترین روش های جلوگیری از ایجاد شدن مطالب یکسان است.

مقایسه تگ Canonical و ریدایرکت 301

یکی از سوالات متداول در مورد استفاده از تگ Canonical این است که آیا آن ، مانند تغییر مسیر 301 ، اعتبار کامل صفحه را منتقل می کند. در بسیاری از موارد به نظر می رسد که اعتبار صفحه در تگ Canonical منتقل می شود ، اما پاسخ به این سوال همیشه با کمی تردید همراه است. بخاطر داشته باشید که این دو تکنیک دو نتیجه متفاوت برای کاربران و موتورهای جستجو به همراه می آورد.

اگر صفحه A را به صفحه B 301 هدایت کنید ، کاربران به طور خودکار به صفحه B هدایت می شوند و صفحه A را نمی بینند. اگر صفحه A را به صفحه B با استفاده از تگ Canonical ارجاع دهید ، موتورهای جستجو می دانند که صفحه B صفحه اصلی است ، اما کاربران هنوز می توانند صفحات A و B. را ببینند. برای تصمیم گیری در مورد یکی از این دو راه حل ، شرایط کار و محدودیت ها را در نظر بگیرید.

آموزش ها

استفاده از پارک دامینبررسی تاثیر مثبت و منفی پارک کردن دامنه در سئو سایتتاثیر پارک دامنه در سئو سایتتاثیر دامنه بر سئوتگ Canonicalریدایرکت 301مفهوم پارک دامینمقایسه تگ Canonical و ریدایرکت 301

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *