تبلیغات موتور جستجو یا SEA | تکنیک موثر برای بهینه‌سازی

تبلیغات موتور جستجو یا SEA

تبلیغات موتور جستجو یا SEA

تبلیغات موتور جستجو (SEA) که با نام تبلیغات جستجوی آنلاین نیز شناخته می شود ، یکی از شاخه های بازاریابی دیجیتال است. در این نوع تبلیغات آنلاین ، شما برای تبلیغ خود به عنوان متن یا تصویر به یک موتور جستجو مانند Yahoo یا Google پرداخت می کنید و تبلیغ شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نمایش داده می شود. در این مقاله ، شما را با تبلیغات موتور جستجو و 7 روش موثر برای بهینه سازی آنها آشنا می کنیم. شرکت هاریکا سئو در زمینه سئو کار تضمینی در خدمت وبمستران عزیز میباشد.

تبلیغات موتور جستجو - بهترین تبلیغات

تبلیغات موتور جستجو چیست؟

تبلیغات موتور جستجو چیست؟ از تبلیغات موتور جستجو به عنوان تبلیغات گوگل یا تبلیغات به ازای هر کلیک نیز یاد می شود و یک روش بازاریابی است که تبلیغات آنلاین را در نتایج موتور جستجو قرار می دهد. مشاغلی که این تبلیغات را در نتایج جستجو نمایش می دهند ، هر بار که کاربر روی یکی از تبلیغات خود کلیک می کند ، هزینه کمی را پرداخت می کنند.

این نوع تبلیغات قدرت زیادی دارد ، زیرا افرادی که از موتورهای جستجو برای خرید چیزی با آن استفاده می کنند ، قصد خود ، آنچه می خواهند بخرند و یا آماده بودن برای خرید نشان می دهند. تبلیغ کنندگان آنلاین می توانند در کلمات کلیدی حراج رتبه بندی کنند و بنابراین تبلیغات آنها برای افرادی که دقیقاً به دنبال همان خدمات یا کالاهایی هستند که می فروشند ، نمایش داده می شود.

آیا می توانید راهی بهتر برای دستیابی به مخاطبان هدف خود پیدا کنید؟

به همین دلیل تبلیغات موتور جستجو از تبلیغات نمایشی و تلویزیونی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال ، هنگامی که یک کاربر در میلواکی به دنبال “جراحی زیبایی” است ، می توانید حراج بگذارید تا در نتایج جستجو تبلیغ کنید.

نحوه عملکرد موتور جستجو

نحوه عملکرد موتور جستجو وقتی چیزی را در نوار جستجو تایپ می کنید ، یک موتور جستجو مانند گوگل تعدادی پیوند به صفحات وب مرتبط با جستجوی شما می دهد. به این سوال صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) گفته می شود.

بیشتر لینک های این صفحات اکنون نتایج ارگانیک هستند ، مانند صفحات وب که با جستجوی شما توسط الگوریتم موتور جستجو سازگاری بیشتری دارند.

خبر خوب در مورد تبلیغات جستجوگر این است که برای استفاده از آن نیازی به تجارت بزرگ ندارید. خواه در حال ارائه خدمات به مشتریانی باشید که ارزش مادام العمر بالاتری دارند (مانند دندانپزشکان و دانشگاهیان) یا محصولات یا خدماتی با حاشیه بالاتر (مانند وکلا و بنگاه های مشاور املاک و مستغلات) را ارائه می دهید ، تبلیغات موتور جستجو یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش وب سایت شما است. ترافیک است.

بهترین تکنیک‌های بهینه‌سازی تبلیغات موتور جستجو

وقتی چیزی را در نوار جستجو تایپ می کنید ، یک موتور جستجو مانند گوگل تعدادی پیوند به صفحات وب مرتبط با جستجوی جستجوی شما می دهد. به این سeryال صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) گفته می شود.

بیشتر لینک های این صفحات اکنون نتایج ارگانیک هستند ، مانند صفحات وب که با جستجوی شما توسط الگوریتم موتور جستجو سازگاری بیشتری دارند.

خبر خوب در مورد تبلیغات جستجوگر این است که برای استفاده از آن نیازی به تجارت بزرگ ندارید. خواه در حال ارائه خدمات به مشتریانی باشید که ارزش مادام العمر بالاتری دارند (مانند دندانپزشکان و دانشگاهیان) یا محصولات یا خدماتی با حاشیه بالاتر (مانند وکلا و بنگاه های مشاور املاک و مستغلات) را ارائه می دهید ، تبلیغات موتور جستجو یکی از سریع ترین راه ها برای افزایش وب سایت شما است. ترافیک است.

تنها یک تبلیغات نکنید

چرا که نه؟ آیا داشتن تبلیغ فقط وقتی شروع کردم هوشمندتر نیست؟

وقتی تبلیغ می کنید باید آن را با چیزی مقایسه کنید. ما همیشه پیشنهاد می کنیم پیشنهادات خود را بررسی کنید و همزمان دو تبلیغ داشته باشید ، حتی اگر این اولین کمپین شما باشد.

نکته سریع حراج ، مبلغی است که برای کلیک کردن روی هر تبلیغ پرداخت می کنید. این مقادیر توسط موتور جستجو تعیین می شود و بسته به کیفیت تبلیغات با تغییرات بازار در نوسان است.

صرف این که یک تبلیغ زیاد کلیک می کند لزوماً به این معنی نیست که خوب کار می کند. باید ببینید آیا این کلیک ها واقعاً به مشتری تبدیل می شوند یا یک سرنخ.

همچنین ، هنگامی که دو تبلیغ را با هم اجرا می کنید ، می توانید عملکرد آنها را مقایسه کنید و ببینید کدام یک منجر به سود بیشتری می شود. علاوه بر این ، هدف شما این است که هزینه های خود را برای تبلیغات با عملکرد پایین به حداقل برسانید و میزان پیشنهادهای تبلیغات با عملکرد بالا را افزایش دهید.

بهترین نوع سازگار با خودتان را پیدا کنید

کلمات کلیدی بخش مهمی از بهینه سازی موتور جستجو و کمپین های تبلیغاتی موتور جستجو هستند. اگر در سئو سایت تازه وارد هستید می توانید در مورد این کلمات بیشتر بدانید. در تبلیغات جستجو از مفاهیم مشابهی استفاده می شود ، تنها تفاوت در این است که شما برای کلمات کلیدی سئو می کنید ، هزینه کلمات کلیدی را در تبلیغات ppc پرداخت می کنید یا حراج می کنید. روش تحقیق کلید واژه شما باید یکسان باشد.

هنگامی که تحقیق خود را انجام دادید و بهترین کلمات کلیدی را برای هر تبلیغ شناسایی کردید ، باید ببینید کدام نوع بیشترین بازدید را برای شما ایجاد می کند. موتورهای جستجو مانند گوگل از این نوع سازگار استفاده می کنند تا تصمیم بگیرند کدام نوع جستجوی تبلیغات شما را نشان دهد.

تطابق گسترده

این نوع تطبیق ، تبلیغ شما را به هر کسی که جستجوی گوگل را انجام می دهد و کلمه کلیدی شما را ذکر می کند ، صرف نظر از کلمات یا عبارات اضافه شده در درخواست جستجو ، نشان می دهد. بنابراین این تبلیغات شما را در سطح دید بالایی قرار می دهد ، اما خطرناک است.

چطور؟ با این کار می توانید ترافیک اشتباهی را به وب سایت خود جذب کنید و پول خود را هدر می دهید. به عنوان مثال ، اگر کفش زنانه می فروشید ، نمی خواهید کسی کلمه تعویض کفش زنانه سیاه را جستجو کرده و بر روی تبلیغات کلیک کند.

تطابق دقیق

این نوع تطبیق یک نوع تطبیق بسیار محدود است زیرا تبلیغ شما فقط کاربرانی را نشان می دهد که بدون کلمات قبل یا بعد از آن دقیقاً به دنبال همان کلمه کلیدی هستند.

به عنوان مثال ، اگر یکی از کلمات کلیدی شما کفش مشکی زنانه باشد ، تبلیغ شما فقط برای کسانی نشان داده می شود که دقیقاً به دنبال همان عبارت هستند. اگرچه این نوع سازگاری بازدید تبلیغات شما را به شدت محدود می کند ، اما می تواند افرادی را که علاقه زیادی به استفاده از خدمات و محصولات شما دارند بر روی تبلیغات شما کلیک کنند.

تطابق عبارتی

مطابقت یک عبارت ، همانطور که از نام آن پیداست ، به موتور جستجو می گوید که تبلیغات خود را به کاربرانی که دقیقاً به دنبال همان کلمه کلیدی به ترتیب نوشتن آن هستند ، نشان دهد ، در حالی که همچنین می تواند متن را قبل یا بعد اضافه کند.

به عنوان مثال ، اگر یکی از کلمات کلیدی شما مورد شما باشد ، در تبلیغات شما جستجوهایی مانند کیف های تبتی رایگان یا خرید کیف های طبس نیز نمایش داده می شود.

بسته به اهداف بازاریابی و بودجه شما انواع سازگاری برای شما مفید خواهد بود ، شما باید تجربه کنید تا بدانید کدام نوع سازگاری برای کمپین تبلیغاتی شما بیشتر مفید است.

تبلیغات موتور جستجو - تعیین کلمات کلیدی

تعیین کلمات کلیدی که نمی‌خواهید استفاده کنید

بله ، عناوین کلمات کلیدی منفی وجود دارد ، استفاده از کلمات کلیدی منفی بهترین راه برای کنترل افرادی که می خواهند موتورهای جستجو تبلیغات شما را نشان دهند وجود دارد ، اما اگر از تطبیق عبارت یا تطبیق گسترده استفاده می کنید ، این شانس را دارید. تبلیغات شما همچنین باید برای منابع غیرمرتبط نشان داده شود ، بنابراین باید با این مسئله کنار بیایید.

به عنوان مثال ، اگر “کفش زنانه با کیفیت بالا” می فروشید ، نمی خواهید ترافیک بدنبال “کفش ارزان زنانه” باشید بنابراین باید کلمات “ارزان” و “مقرون به صرفه” را به عنوان کلمات کلیدی منفی ذکر کنید.

اصطلاحات و موتور جستجو را که نمی خواهید استفاده کنید فهرست کنید. کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهد که این عبارات جستجو را از فعالیت های تبلیغاتی خود حذف کنید و بنابراین به دنبال بازدید مناسب هستید. با اجرای تبلیغات و مشاهده سوالات جستجوی واقعی که کاربران به دنبال آن هستند ، در مورد اینکه چه کلمات کلیدی منفی باید برای هر آگهی استفاده شود بیشتر خواهید آموخت.

حواستان به کلمات کلیدی جدید باشد

بسیاری از افراد به اشتباه فکر می کنند که اگر کلمه کلیدی در طی یک ماه عملکرد خوبی داشته باشد ، در بقیه اوقات نیز عملکرد خوبی دارد.

شما باید کاملاً از اصطلاحات محبوب جستجو و کلمات کلیدی با عملکرد بالا که در همه زمان ها توسط مشتریان هدف استفاده می شود ، آگاهی داشته باشید. تمام کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید و مرتباً آنها را مرور کنید تا عملکرد آنها را ارزیابی کنید.

این به شما کمک می کند تا بدانید کدام کلمات کلیدی سودآور هستند و کدام یک را باید از کمپین خود حذف کنید. شما می توانید روش های جدید را شناسایی کرده و پیشنهادات خود را با توجه به یافته های خود تنظیم کنید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کلمات کلیدی جدید استفاده کنید ، ما Google Keyword Planner را توصیه می کنیم.

در صورتیکه محصول فصلی می‌فروشید بیشتر دقت کنید

آیا محصولات یا خدماتی را می‌فروشید که در طول زمان‌های معینی از سال به دلیل آب و هوا، رویدادها و یا تعطیلات بیشتر مورد تقاضا قرار می‌گیرند؟ اگر این طور است باید به افزایش بودجه‌تان در تبلیغات موتور جستجو در ماه‌های آتی فکر کنید که این دوره‌های زمانی با تقاضای بالا برای شما با وجود ترافیک زیاد سودآور باشند.

نسخه رونوشت تبلیغاتی خودتان را به خوبی تنظیم کنید

در نهایت چه چیزی به کاربر کمک می کند تا تصمیم بگیرد روی تبلیغ شما کلیک کند یا خیر؟ چیزی به جز کلمات کلیدی مناسب؟ محتوا ، آب و لعاب صفحات وب سایت. فکر می کنم منظور من را می فهمید.

بنابراین ، وقتی صحبت از نسخه شما می شود ، نیازی به حرفه ای بودن ندارید. طبق تجربه ما ، هرچه ساده تر باشید ، عملکرد شما بهتر خواهد بود. مطالب خود را مختصر و سرراست نگه دارید. محتوای آنلاین زیادی وجود دارد اما کاربران تمایل دارند در مورد مطالب اشتباه کنند و به قولهای پوچ گوش نکنند.

همچنین باید سعی کنید همه نسخه های آگهی تبلیغاتی خود را اصلاح کنید تا ببینید آیا بهترین عملکرد را دارند. استفاده از عبارات و زبانهای مختلف برای انتقال پیام خود تجربه خوبی است. به پست های تبلیغاتی رقبا نگاهی بیندازید تا ببینید چه کاری درست انجام می دهند یا چه چیزهایی را از دست داده اند.

علاوه بر این ، شما باید کپی تبلیغات خود را با کلمات کلیدی مورد نظر خود بهینه کنید. در واقع ، عنوان آگهی و توضیحات آگهی شما باید شامل کلمات کلیدی نیز باشد.

یک فرد حرفه‌ای استخدام کنیم

به عنوان یک صاحب مشاغل ، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید ، بنابراین اگر فکر می کنید وقت کافی برای مدیریت صحیح کمپین های تبلیغاتی خود را ندارید ، بهتر است یک آژانس تبلیغاتی جستجوی حرفه ای استخدام کنید. بله ، هزینه ای هم دارد اما ارزان تر از این است که تبلیغات شما آن را به صورت خودکار انجام دهد. هزینه تبلیغات غیربهینه بیشتر از تبلیغاتی است که روزانه توسط کارشناسان مدیریت و نظارت می شود.

کار با حرفه ای ها نسبت به وقتی که خودتان بدون تجربه این کار را انجام می دهید بازده بهتری به شما می دهد. تیمی از متخصصان خواهند بود که تبلیغات شما را مدیریت کرده و آنها را برای عملکرد بهتر شبانه روزی بهینه می کنند. مطمئن باشید بودجه بازاریابی شما به خوبی خرج شده است.

همچنین به شما امکان می دهد تا روی جنبه های مهم کسب و کار خود تمرکز کنید و در عین حال قادر خواهید بود از پاداش هایی که کمپین های تبلیغاتی موتور جستجو به شما می دهد بهره مند شوید.

تبلیغات موتور جستجو - ابزارهای تبلیغات موتور جستجو

 

ابزارهای تبلیغات موتور جستجو

به جز ابزار گوگل کیورد پلنر، دو ابزار دیگر نیز هستند که در تبلیغات آنلاین جستجو به درد شما می‌خورند.

ادز ادیتور

ادزادیتور یک ابزار بسیار عالی است که به شما امکان کنترل تقریبا آسان تمام کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را می‌دهد، شما می‌توانید تبلیغات خود را تحلیل کرده و  با زحمت کمی طبق آن تغییراتی را اعمال کنید.

گزارش‌های عملکرد کوئری جستجوی گوگل

در همان زمان ، گزارش های عملکرد جستجوی جستجو تعداد دقیق افرادی را که به دنبال تبلیغ آنلاین شما هستند ، به شما ارائه می دهد.

می توانید از این ابزارها برای جمع آوری داده های ارزشمند و نمایش کپی کاملی از تبلیغ خود و شناسایی کلمات کلیدی با عملکرد بالا استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید ، تبلیغات موتور جستجو گزینه خوبی برای تجارت شما است و به زودی خواهید دید که تبلیغات شما چگونه کار می کنند. از این نکات استفاده کنید تا بدانید که پول و وقت خود را در کمپینی سرمایه گذاری کرده اید که بهترین بازده را برای شما تعیین می کند.

آموزش ها

ابزار ادز ادیتورابزارهای تبلیغات موتور جستجوبهترین تکنیک‌های بهینه‌سازی تبلیغات موتور جستجوتبلیغات موتور جستجو چیستتبلیغات موتور جستجو یا SEAتکنیک موثر برای بهینه‌سازیگزارش‌های عملکرد کوئری جستجوی گوگل

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.