زامبی پیج چیست

زامبی پیج چیست

غافلگیر نشو. اشتباه نخوانید! در این مقاله قصد داریم در مورد ​​زامبی پیچ با شما صحبت کنیم. زامبی در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی دیده ایم. اصولاً صفحات زامبی صفحاتی هستند که نه زنده اند و نه مرده! این بدان معناست که آنها واقعاً هدفی برای سایت ندارند و حتی محتوای آموزنده یا جذاب برای مخاطبان و گوگل ارائه نمی دهند. صفحات زامبی صفحاتی در سایت شما هستند که ترافیک کمی ایجاد می کنند و عملاً هیچ ارزشی برای بازدیدکنندگان و گوگل ندارند. برخی از توسعه دهندگان فقط از آنها برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص استفاده می کنند ، که گاهی اوقات می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

انواع زامبی پیج

انواع زامبی پیج کدام است و چگونه آنها را بیابیم

انواع زامبی پیج‌ها بر اساس ویژگی‌هایی که دارند به گروه‌های زیر دسته‌ بندی می‌شوند:

صفحات غیر پاسخگو

صفحات غیر پاسخگو دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می‌رسند. بارگذاری این صفحات معمولاً خیلی طول می‌کشد یا اصلاً برای صفحه نمایش تلفن همراه/رایانه شما به صورت خودکار تنظیم نمی‌شود. از آنجا که گوگل چنین صفحاتی را دوست ندارد، می‌توانند به راحتی به تجربه کاربر و سئو در سایت شما آسیب برسانند. این صفحات در فهرست نتایج گوگل وجود ندارند، از آنها بازدید نمی‌شود یا در هر صورت ترافیک مستقیم از موتور جستجو دریافت نمی‌کنند.

صفحات با محتوای کم کیفیت

کیفیت پایین و محتوای کم حجم نشان می دهد که سایت شما یا ساختار خوبی ندارد یا اینکه محتوا اصلی نیست و کپی سایت های دیگر است. یک صفحه محتوای با کیفیت پایین را می توان به عنوان صفحه ای در سایت شما در نظر گرفت که معمولاً کمتر از 300 کلمه دارد و هدفی ندارد. همچنین صفحاتی که سالها به روز نشده اند می توانند در لیست “صفحات برتر زامبی در سایت من” قرار گیرند. این صفحات باید حذف یا تغییر داده شوند زیرا برای سایت ناسالم و مضر هستند.

صفحات بدون نمایه 

صفحات خاصی در سایت شما وجود دارد که مدت زمان زیادی طول می کشد تا پاسخ داده شوند ، بارگذاری شوند یا اجرا شوند. گوگل یک استراتژی بسیار خاص برای نمایه سازی محتوا و تعیین کیفیت صفحات شما دارد. این استراتژی زمان صرف شده توسط خزنده ها در یک سایت را بر تعداد صفحاتی که سایت شما دارد تقسیم می کند و اگر صفحه ای وجود داشته باشد که با روند نمایه سازی تداخل داشته باشد و سرعت آن را کاهش دهد ، این صفحات را فهرست بندی نمی کند. اگر چنین صفحاتی در سایت شما وجود داشته باشد ، گوگل به طور خودکار آنها را به عنوان صفحات با ارزش در نظر نمی گیرد و به احتمال زیاد این صفحات توسط کاربران کنار گذاشته می شوند.

صفحاتی که برای سئو بهینه نشده‌اند

صفحات سایت شما می‌تواند بسیار آموزنده باشد، اما اگر به درستی بهینه سازی نشوند ممکن است رتبه‌های مناسب را در نتایج جستجو بدست نیاورید. چنین صفحاتی معمولاً در نتایج موتور جستجو رتبه پایینی را کسب می‌کنند.

تمام صفحات اضافی سایت شما

سایت شما شامل صفحاتی مانند “تماس با ما ، درباره ما ، سیاست حفظ حریم خصوصی و خط مشی رازداری سئو” است. حتی زمانی که این صفحات برای کاربر واقعاً ارزشمند نباشند ، آنها هنوز حاوی تمام اطلاعات مهمی هستند که سایت شما به آنها نیاز دارد و ایجاد این صفحات را در وهله اول ضروری می کند. فقدان چنین صفحاتی معمولاً منجر به افزایش صفحات زامبی در سایت شما می شود.

شناسایی زامبی پیج

شناسایی زامبی پیج

از آنجا که ما در مسیر اصلاح سئو سایت شما و برخورد با زامبی پیج‌ها هستیم، اولین قدم شناسایی این صفحات در سایت شماست.

مرحله 1: شناسایی علائم زامبی پیج

تفاوت عملکرد بین صفحات سالم و صفحات زامبی به راحتی قابل تشخیص است. به معیارهای زیر توجه کنید:

  • مجموع بازدیدها (بازدید از صفحه)
  • مشاهده صفحات منحصر به فرد
  • میانگین زمان بارگیری هر صفحه
  • نرخ بازگشت
  • نرخ خروج

روش حذف زامبی پیج‌

روش حذف زامبی پیج ارزیابی عملکرد به شما اطلاع می دهد که کدام صفحات سایت شما را به سمت پایین کشانده است و به شما این امکان را می دهد که استراتژی کلی سایت خود را مرور کرده و در نظر بگیرید که آیا صفحات واقعاً ناکارآمد و مرده هستند یا خیر. آنها ممکن است دیگر برای سایت شما کار نکنند ، یا ممکن است به صفحاتی تبدیل شوند که دیگر مرتبط نیستند ، در این صورت آنها را حذف کنید. حتی ممکن است هنوز لینک هایی به یک صفحه مرده وجود داشته باشد که نمی دانستید وجود دارد. برای حل این مشکل ، می توانید به مرورگر دستور دهید آنچه را خطای 410 می نامد بازیابی کند: خطای “صفحه دیگر وجود ندارد” با خطای 404 “پیدا نشد” متفاوت است زیرا 410 نشان می دهد صفحه وجود دارد اما حذف شده است.

مرحله سوم: درمان زامبی پیج

به طور کامل صفحه را با محتوای با کیفیت احیا کنید. این استراتژی برای صفحاتی که هدف مهمی در ناوبری دارند اما ارزش خود را از دست داده اند به خوبی کار می کند. اگر قسمتهایی از محتوای یک صفحه را به درستی حذف کرده و به بخشهای دیگر صفحات دیگر اضافه کنید ، می توانید صفحه را احیا کنید. می توانید صفحات زامبی را با افزودن محتوای با کیفیت بیشتر و مرور همه عناصر فنی سئو خود زنده کنید.

آموزش

انواع زامبی پیجایندکس صفحات وبحذف زامبی پیج‌درمان زامبی پیجشناسایی زامبی پیجشناسایی علائم زامبی پیجصفحات بهینه سازی نشدهمسیر اصلاح سئو سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *