قوانین سئو 2021

قوانین سئو ۲۰۲۱

قوانین سئو چیست؟

آیا در سال 2021 ، آیا گوگل در قوانین جدید خود معیارهای محتوای طبیعی سایت را پایین می آورد؟ قطعا نه! اگرچه تغییر در قوانین سئو اجتناب ناپذیر است ، اما با کمی احتیاط می توانید وب سایت خود را از لبه پرتگاه بیرون بیاورید و حتی آن را به بالاترین سطح برسانید.

انتظار نداشته باشید گوگل معیارهای محتوای طبیعی را کنار بگذارد. گوگل مانند یک بازاریاب خوب محتوا ، همیشه بر روی بهترین محتوا تمرکز کرده است. گوگل به طور مداوم فناوری و هوش مصنوعی خود را بهبود می بخشد تا نتایج بهتر و مرتبط تری را ایجاد کند. به عنوان مثال الگوریتم Google BERT بر پردازش زبان طبیعی و کشف خواسته های کاربران در جستجوها متمرکز است.

خوشبختانه دارندگان وب سایت ها همیشه از گوگل و سایر موتورهای جستجو بازدید می کنند. طبق BrightEdge ، 53٪ از بازدید وب سایت در سال 2019 از نتایج جستجو حاصل شده است. بعید است این رقم در سال 2020 تغییر کند.

برای مدیریت سئو و تلاش های ما در این زمینه ، قوانین سئو را به شما یادآوری می کنیم که باید برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

این را همیشه به خاطر داشته باشید قبل از شروع لیست کردن قوانین: تغییر قوانین گوگل در واقع به معنای کاهش وزن یک پارامتر سئو و افزایش پارامتر دیگر است ، اگرچه این تغییر بسیار ناچیز است. به عنوان مثال ، در برهه ای از زمان ، ممکن است تأثیر بک لینک ها کاهش یافته و اهمیت مطالب در سئو افزایش یابد.

قوانین سئو چیست

 آماده هیاهوی بیشتر Core Web Vitals باشید

در ماه مه ، گوگل انتظار می رود Core Web Vital خود را با سیگنالهای دیگر مبتنی بر رفتار کاربر ، مانند وب سایت تلفن همراه ، امنیت وب سایت و پروتکل HTTPS ترکیب کند. از نظر مدیران سایت ، این بدان معناست که گوگل توجه بیشتری به تجربه کاربر وب سایت دارد.

Core Web Vital شامل استانداردهای توسعه وب سایت مانند سرعت ، نوع نمایش و پاسخ کلی وب سایت به درخواست ها است. برای ارزیابی پارامترهای Core Web Vital وب سایت خود می توانید از گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

گوگل اعلام کرده است که عامل رتبه بندی تجربه کاربر ، همراه با صدها پارامتر دیگر ، در تولید نتایج جستجو موثر است. به عبارت دیگر ، ما از تأثیر دقیق تجربه کاربر اطلاع نداریم ، اما این پارامتر همراه با این پارامترها می تواند تأثیر منفی یا مثبتی بر موقعیت سایت شما داشته باشد.

طبق مرکز جستجوی گوگل ، در حالی که تجربه کاربری عامل مهمی است ، گوگل در وهله اول به دنبال بهترین محتوا است و تجربه کاربری پارامتری از اولویت کمتری برخوردار است. زیرا تجربه کاربری خوب به معنای محتوای بهتر نیست.

به خاطر داشته باشید که گوگل در حال حاضر رتبه بندی وب سایت ها در درجه اول در صفحات تلفن همراه است و تجربه منفی کاربر در این دستگاه ها برای وب سایت ضرر دارد. با این حال ، حتی با همراه اول موبایل ، مهمترین پارامترها شامل ارتباط محتوا با جستجو ، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه ، بک لینک و غیره است.

برای بررسی وب سایت خود در دستگاه های تلفن همراه می توانید از ابزار Google Mobile Friendly Test استفاده کنید.

توجه به داده های Core Web Vital و تجربه کاربر در دستگاه های تلفن همراه قطعاً یکی از اولویت های قوانین گوگل در سال 2021 است.

قوانین گوگل در سال 2021

 از مزایای ایندکس بخش‌های صفحه بهره‌مند شوید

در اکتبر سال 2020 ، گوگل اعلام کرد که از این پس علاوه بر فهرست بندی صفحات ، بخشهای مختلف را نیز به صورت جداگانه فهرست خواهد کرد.

تصور کنید که یکی از صفحات وب سایت شما دارای 15 پاراگراف است. قبل از این تغییر ، بند چهاردهم احتمالاً مورد توجه گوگل نبود. زیرا این پاراگراف یک محتوای کوچک بود که در انتهای صفحه نیز وجود دارد. اما شاید نکته اصلی مطالب در این پاراگراف نهفته باشد. بنابراین ، این پاراگراف ممکن است پاسخی کوتاه به سوال بسیاری از کاربران باشد.

اکنون گوگل اعلام کرده است که این بخشهای مفید را شناسایی کرده و این صفحات را به خوبی رتبه بندی می کند. اکنون گوگل با درک محتوای هر جمله و پاراگراف بهتر می تواند به سوالات کاربران پاسخ دهد. این فناوری 7٪ از جستجوها را به همه زبانها ارتقا داده است.

 به عناوین فرعی توجه بیشتری کنید

گوگل همچنان به تولید نتایج بهتر برای موضوعات خاص تر می پردازد. همانطور که گوگل در بخش قبلی توضیح داد ، اگر “تجهیزات ورزشی در خانه” را جستجو کنید ،گوگل می تواند زیر مفاهیم آن مانند تجهیزات مقرون به صرفه ، تجهیزات برتر یا تجهیزات کوچک مناسب برای خانه و در نتیجه دامنه محتوا. در نتایج جستجوی شما بیشتر نشان داده می شود

به طور طبیعی ، کسب رتبه بندی در عناوین عمومی دشوار است ، و در عین حال جستجوی عبارت خاص و طولانی تر آسان تر است.

برای موفقیت در زیرنویس ، وب سایت شما باید از کلمات کلیدی طولانی تر نیز پشتیبانی کند. با توجه به پیشرفت های اخیر در الگوریتم های یادگیری ماشین ، نیازی به تکرار مکرر کلمه کلیدی اصلی در محتوا نیست. در عوض ، بهتر است از مطالب با کلمات کلیدی مشابه و فرعی پشتیبانی کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است محتوای شما درباره “وسایل دویدن سرد و زمستانی” باشد و از آن به عنوان سربرگ و برچسب H1 استفاده کنید. سپس می توانید از تصاویر با متن جایگزین “ژاکت” و “دویدن در زیر باران” استفاده کنید.

 featured snippets به دست بیاورید

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو قطعه های برجسته ای داشته باشد ، از سایر وب سایت های نتایج جستجو پیشی می گیرید. فقط قطعه های ویژه می توانند برای وب سایت شما مفید باشند. ممکن است از آن یک کلیک دریافت نکنید ، زیرا به سوال کاربر در قطعه های ویژه پاسخ داده شده است ، اما این توجه مزایای زیادی برای وب سایت شما خواهد داشت.

انواع مختلفی از محتوا مانند پاراگراف ها ، جداول ، لیست ها ، نمودارها و غیره را می توان در قطعه های ویژه نمایش داد.

وب سایت Ahref که 110 میلیون کلمه کلیدی در پایگاه داده خود دارد ، گزارش جالبی را در سال 2020 منتشر کرد. این وب سایت اظهار داشت که 12.3٪ از نتایج جستجو دارای قطعه های مشخصی است. این گزارش نشان می دهد فرصت های زیادی برای مشاهده در قطعه های ویژه وجود دارد.

 از رتبه خود محافظت کنید

اگر در وب سایت خود صفحاتی با رتبه بندی خوب دارید ، از آنها به خوبی محافظت کنید. وضعیت آنها را بررسی کنید ، اما حریص نباشید و با دستکاری های نامناسب رتبه خود را از دست ندهید.

بهترین راه برای حفظ رتبه بندی این است که به چیزی در صفحه دست نزنید. اگر می خواهید صفحه را برای سئو بهتر تغییر دهید ، فکر کنید. عنوان صفحه را تا آنجا که ممکن است تغییر ندهید. همچنین به هیچ وجه صفحه را پاک نکنید.

در محتوای صوتی قصد تغییر اجزای صفحه ، تأثیرات آن را به دقت بررسی کنید.

 محتوای جدید با اصول سئو ایجاد نمایید

محتوای جدید ، چه به صورت صفحه یا مجموعه ای از صفحات ، می تواند فرصتی جدید برای رتبه بندی سایت شما ایجاد کند. هنگام ایجاد صفحه جدید ، از کلمات کلیدی در عنوان صفحه ، برچسب های هدر ، نام تصویر و متن جایگزین آنها استفاده کنید.

عبارات طولانی تر که شامل سه یا چهار کلمه یا بیشتر هستند ، به دلیل نزدیک بودن آنها به کاربر در جستجوهای خاص ، احتمالاً بالاتر است. تولید محتوای جدید به طور مداوم بازدید سایت ، مارک تجاری ، فروش و موارد دیگر را افزایش می دهد.

 متناسب با کلمه کلیدی، محتواهای کوتاه و بلند بنویسید

اکثر ما می دانیم که مطالعات نشان می دهد که برای محتوای بالاتر احتمال دارد که از رتبه بالاتری برخوردار شویم. همچنین ، چنین محتوایی بک لینک بیشتری به دست می آورد و کاربران بیشتری را به خود جذب می کند.

اما در حقیقت ، تمام مطالب سایت شما بلند نیستند و نیازی به بلند بودن ندارند. اگر محتوای نسبتاً کوتاه شما به کاربر پاسخ دهد ، دیگر نیازی به کشش و افزایش بی مورد مطالب نیست ، زیرا کاربران از خواندن آن خسته می شوند.

اگر نیاز به توضیح بیشتر دارید ، مطالب را طولانی بنویسید ، در غیر این صورت همان مطالب کوتاه کافی است. نمونه هایی از این صفحات صفحات متداول یا سوالات متداول است. حتما دیده اید که صفحات سوالات متداول به سوالات اساسی مانند نحوه ارسال کالا و قوانین سایت پاسخ می دهند. به طور کلی ، از مطالب کوتاه و کوتاه در مکان مناسب استفاده کنید. این استراتژی باعث افزایش حضور کاربران و جلب رضایت موتورهای جستجو خواهد شد.

 نرم‌افزار آنالیتیکس در وب‌سایت پیاده‌سازی کنید

در بسیاری از موارد ، دارندگان وب سایت نرم افزار تجزیه و تحلیل را بر روی وب سایت خود نصب نمی کنند. نصب یک پلت فرم تجزیه و تحلیل مانند گوگل آنالیتیکس در وب سایت شما به شما کمک می کند اهداف خود را تعریف کرده و میزان دستیابی به آنها را ردیابی کنید. به عنوان مثال آیا ترافیک ارگانیک وب سایت منجر به خرید از سایت می شود یا خیر؟ اینها برخی از سالاتی است که می توانید با نصب آنالیتیکس پاسخ آنها را پیدا کنید.

 پایش (Crawl) صفحات وب‌سایت توسط گوگل را چک کنید

گوگل سرچ کنسول به شما کمک می‌کند تا از Crawl صفحات وب‌سایت خود مطمئن شوید. درصورتی‌که گوگل قادر به Crawl صفحه‌ای از وب‌سایت نباشد، آن صفحه در نتایج جستجو هم نمایش داده نخواهد شد. در صورت Crawl نشدن صفحه‌ای از وب‌سایت، در دیگر صفحات مهم سایت به آن صفحه لینک داخلی دهید.

 منفعل نباشید

بیشتر اوقات ، دارندگان وب سایت محتوای عالی تولید می کنند و آن را بهینه می کنند و هرگز به آن باز نمی گردند. اگرچه این کار برای همه صفحات سایت امکان پذیر نیست ، اما هر از چند گاهی وقت بگذارید و مهمترین صفحات سایت را مرور کنید.

به عنوان مثال ، عناوین صفحه را ویرایش کنید یا محتوای آنها را در صورت نیاز برای داده های جدید به روز کنید.

 در عنوان صفحات تجدیدنظر کنید

عناوین صفحات بخش مهمی در بهینه‌سازی آنها محسوب می‌شوند. صفحات وب‌سایت با تغییر در رویکرد عناوین می‌توانند رتبه بهتری کسب کنند.

یکی از راهکارهای صحیح در این کار استفاده از عناوین متفاوت در بازه‌های زمانی مختلف باتوجه‌به داده‌های جدید است. تنها با تست کردن است که می‌توان به بهترین عنوان دست‌یافت. برخی از صاحبان وب‌سایت‌ها از تغییر در عنوان صفحات می‌هراسند. این رویکرد صحیحی نیست، چراکه ممکن است از دیگر سناریوها برای کسب رتبه بهتر غافل بمانند.

 تیترهای محتوا (تگ‌های هدر) را به‌روزرسانی کنید

برای کسب رتبه بهتر می‌توانید اقدام به به‌روزرسانی تیترهای اصلی و فرعی محتوا کنید. استفاده از عناوینی در تیترها که مستقیماً مورد جستجوی کاربران قرار می‌گیرند پیشنهاد خوبی است. چراکه مخاطبین را به سمت خود جذب کرده و مستقیماً به پاسخ پرسششان رهنمود می‌کند.

همچنین با طرح پرسش در تیتر پاراگراف‌ها می‌توانید به این هدف بیشتر نزدیک شوید.

 متا دیسکریپشن‌های مرتبط و منحصربه‌فرد برای صفحات بنویسید

یکی از قوانین سئو که اکثر مدیران سایت از آن چشم پوشی می کنند ، نوشتن توصیفات بهینه متا است. توضیحات متا یکی از اولین مطالبی است که جستجوگران در نتایج جستجو مشاهده می کنند. مانند محتوا ، باید از استفاده از توضیحات متا تکراری خودداری کنید. صفحات با محتوای مختلف به توصیف متای مختلفی نیاز دارند.

اگر از وردپرس استفاده می کنید ، می توانید از پلاگین Yoast SEO یا Rank Math استفاده کنید تا کنترل خوبی بر توضیحات متا هر صفحه داشته باشید.

 کیفیت بالای محتوا تضمین موفقیت در سئو نیست

گوگل سال‌هاست که اهمیت کیفیت محتوا را تبلیغ کرده است. در مقابل ما بعضاً وب‌سایت‌هایی را مشاهده می‌کنیم که در کنار کیفیت بالای محتوا، رتبه خوبی کسب نکرده‌اند. در اغلب مواقع عدم توجه به سایر پارامترها مانند استفاده غیربهینه از کلمات کلیدی، عناوین نامناسب و عدم وجود بک‌لینک‌های خوب دلیل این اتفاق بوده‌اند.

با دیدن چنین مشاهداتی برای ما این امر اثبات می‌شود که در کنار تولید محتوای با کیفیت بایستی به مسائل مربوط به بهینه‌سازی نیز توجه ویژه‌ای داشت.

 در ابتدای کار به فکر رقابت در کلمات کلیدی بسیار پررقابت نباشید

ابتدا کلمات کلیدی را جستجو کنید. بخاطر داشته باشید که در ابتدا استفاده از کلمات کلیدی عمومی و رقابتی ایده خوبی نیست ، مخصوصاً اگر هزاران وب سایت با هم رقابت کنند.

به دنبال کلمات کلیدی باشید که هنوز به کسب و کار شما مرتبط هستند و مخاطبان را به خود جلب می کنند ، اما کاربران کمتری آنها را جستجو می کنند. روی آوردن به این کلمات کلیدی به شما کمک می کند با تلاش کمتر ، در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. در همین راستا ، هم از کلمات کلیدی اصلی و هم از مترادف آنها در قسمتهای مختلف مطالب استفاده کنید. این باعث ایجاد محتوای بهتر و طبیعی می شود.

هنوز می توانید از کلمات کلیدی رقیب در محتوا استفاده کنید ، اما استراتژی شما در ابتدا نباید بیش از حد بر روی آنها متمرکز باشد. اگر از کلمات کلیدی رقابتی استفاده می کنید و بر آنها تمرکز می کنید ، پیشنهاد ما استفاده از استراتژی Skyscraper است. به طور خلاصه ، این روش محتوای محبوب را شناسایی می کند ، سپس محتوای سایت های دیگر را بررسی می کند تا چیزی بهتر و جامع تر ایجاد کند. سپس ، با در دسترس قرار دادن این مطالب در بخشهای دیگر سایت ، منتظر دریافت بک لینک از سایتهای دیگر خواهید بود.

کلمات کلیدی که رتبه‌های خوب در آن کسب می‌کنید را شناسایی کنید

در انتخاب کلمات کلیدی واقع بین باشید. آیا تولید محتوا در دامنه های پر جستجو را ترجیح می دهید که درنهایت رتبه بندی شما در صفحه دوم را به کلمات کلیدی با جستجوی کمتر اما با شانس رتبه بندی بالاتر برساند؟ قطعا نه. با مشاهده رتبه وب سایت خود در کلمات کلیدی مختلف ، متوجه خواهید شد که به طور خاص در برخی از کلمات کلیدی معمولاً دارای رتبه بالایی است.

این مورد را به یک سرنخ تبدیل کرده و به دنبال تولید محتوای بیشتر در کلمات کلیدی در همان زمینه ها باشید. زیرا گوگل احتمالاً رتبه بهتری به شما می دهد ، حتی اگر تعداد جستجوی آن کلمات کلیدی کمتر باشد. برای یافتن کلمات کلیدی مانند Ubersuggest ، Keyword Tool ، Google Trends و KWFinder می توانید از انواع ابزارهای رایگان استفاده کنید.

 بر روی تغییرات استراتژیک محتوایی تمرکز کنید

در برخی مواقع تغییراتی هرچند کوچک، موجب پیشرفتی قابل‌توجه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال در یکی از پروژه‌های ما تنها اضافه‌کردن عبارت “دستور پخت ما” در ابتدای صفحات دستور پخت‌ها توانست پیشرفتی کلی را در رتبه صفحات ایجاد نماید.

 به‌سرعت سایت توجه داشته باشید

به گفته برخی از کارشناسان ، سرعت وب سایت یک عامل رتبه بندی جزئی است و وزن این پارامتر اغراق آمیز است ، زیرا بسیاری از سایت ها هستند که فقط با سرعت بارگیری نرمال از رتبه خوبی برخوردار هستند. اما به طور کلی ، سرعت وب سایت یک مسئله فنی است و بهتر است تا آنجا که می توانید این پارامتر را بهینه کنید. برای آزمایش سرعت وب سایت و بهینه سازی آن طبق دستورالعمل ها ، از ابزاری مانند GTmetrix و PageSpeed ​​Insights استفاده کنید.

 بک‌لینک‌ها را دنبال و بررسی کنید

کیفیت و کمیت بک‌لینک‌های سایت مستقیماً بر روی رتبه سایت در نتایج جستجو تأثیرگذار است. وب‌سایت Backlinko در سال 2020 طبق یک بررسی کشف کرد که 95% صفحات سایت‌ها هیچ بک‌لینکی از سایتی دیگر ندارند. شما می‌توانید با تولید محتواهای جذاب مانند ویدئوها، بک‌لینک‌های خوبی از سایر سایت‌ها کسب کنید.

 در لینک دادن به سایر سایت‌ها دقت کنید

توجه بر روی بک‌لینک‌ها توسط وبمسترها آن‌قدر زیاد است که بسیاری از آنها لینک‌های خارجی سایت خود را فراموش می‌کنند.

بایستی دقت داشته باشید که لینک‌های خارجی سایت شما کیفیت بالایی داشته باشند. تنها با هدف رفع مسئولیت به سایت دیگری لینک ندهید. ایجاد لینک‌های خارجی بی‌ارزش و دارای خطای 404 بر روی رضایت کاربران و گوگل تأثیر منفی می‌گذارد.

کمی وقت بیشتری صرف کرده و به صفحات خارجی مرتبط و سایت‌های معتبر لینک دهید. این همان چیزی است که گوگل از لینک‌های خارجی و درک ارتباط بین صفحات نیاز دارد. همچنین از لینک دادن به صفحاتی که در رقابت با آنها هستید خودداری کنید، چراکه این‌گونه به گوگل سیگنال می‌دهید که آن صفحات بهتر از شما هستند.

آموزش ها

پایش صفحات وب‌سایتتاثیر محتوا بر سئوخطای 404سرعت بارگذاری صفحه وبسایتقوانین سئو 2021قوانین گوگل در سال 2021کیفیت و کمیت بک‌لینک‌مزایای ایندکسنرم‌افزار آنالیتیکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *