بهینه سازی URL

بهینه سازی URL

بهینه سازی URL

بهینه سازی URL موضوعی است که متأسفانه در پروژه های سئو سایت اهمیت کمتری دارد و در بیشتر موارد ، هنگام طراحی سایت ، استاندارد مناسبی برای URL های آنها رعایت نمی شود. این یک مشکل برای متخصصان سئو است و در بسیاری از موارد ، تغییر URL ها برای بهینه سازی دیگر خطری ندارد و ممکن است منجر به افت رتبه سایت شود. بنابراین ، ما همیشه توصیه می کنیم که هر پروژه سئو را همزمان با شروع طراحی سایت برای مطابقت با استانداردهای مورد نیاز قبل از ایندکس شدن صفحات ، شروع کنید. در این مقاله ، ما قصد داریم عوامل موثر بر بهینه سازی URL را معرفی کنیم.

اجزای تشکیل دهنده ساختار URL

اجزای تشکیل دهنده ساختار URL

در مقاله “URL چیست؟” ما آدرس کامل و نکات مهم در مورد آن را معرفی کرده ایم. هر سایت برای جدا شدن و دسترسی به صفحات خود به آدرس های اینترنتی جداگانه نیاز دارد. آدرس هر صفحه در واقع IP است که مرورگرهای دستگاه های مختلف برای ارتباط با سرور از آن استفاده می کنند. هر URL شامل سه قسمت اصلی است که در اینجا به معرفی آنها می پردازیم:

  • پروتکل دامنه

پروتکل های دامنه مجموعه ای از قوانین برای برقراری ارتباط با سرور هستند که بسته به برنامه به اشکال مختلف ارائه می شوند که می تواند به فایل ها ، ایمیل ها ، صفحات وب و غیره دسترسی داشته باشد. رایج ترین انواع پروتکل ها در بین وب سایت ها پروتکل های HTTP و HTTPS هستند که در ابتدای آدرس قرار دارند. بهترین پروتکل برای سایت سئو HTTPS است زیرا دارای امنیت بالاتر و حفاظت قوی تر در برابر اطلاعات کاربر است. در مقاله “تفاوت بین HTTP و HTTPS” این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کرده ایم.

  • نام دامنه

دامنه یک سایت نام سرور اصلی سایتی است که از آن نام برده می شود. انتخاب نام دامنه هنگام خرید آن بسیار مهم است. نام دامنه شما باید تا حد ممکن مختصر باشد و نام تجاری و خدمات تجاری شما را خلاصه کند. تحقیقات نشان می دهد که با توجه به آخرین تغییرات در هسته الگوریتم گوگل ، تأثیر دامنه بر سئو بسیار برجسته شده است و دامنه هایی که نام آنها دارای کلمه کلیدی معنی دار برای کسب و کار اصلی شما است در رتبه بندی بالاتر قرار دارند. به عنوان مثال ، اگر سایت شما در زمینه تشریفات است ، اولین قدم در بهینه سازی URL آن استفاده از عبارت مراسم در انتخاب دامنه آن است. با این حال ، توجه داشته باشید که هرچه تعداد کاراکترهای یک URL بیشتر باشد ، فاصله از یک URL بهینه شده بیشتر است. بنابراین سعی کنید تا حد امکان یک نام دامنه کوتاه و مرتبط انتخاب کنید.

  • مسیر URL

قسمت آخر هر URL مسیری نامیده می شود که آدرس در زیر دسته های صفحه قرار دارد. مسیر URL بعد / بعد از نام دامنه است و از آنجا که قسمت پویای هر URL است که می توان به صورت دستی تغییر داد ، بهینه سازی آن بسیار مهم است. مسیر URL از چندین بخش تشکیل شده است که هر قسمت مفاهیم خاصی را به خزنده های گوگل منتقل می کند. پارامترهای URL و URL Slug بخشهای فرمت اصلی هر URL هستند ، پس از نام دامنه. مهمترین نکته در بهینه سازی URL Slug استفاده از کلمات کلیدی معنی دار انگلیسی مربوط به صفحه ، در کوتاه ترین زمان ممکن است.

اهمیت بهینه‌سازی URL

URL ها اولین معرفی صفحات سایت شما به کاربران و خزنده های گوگل هستند. بنابراین ، بهینه سازی URL در سایت سئو بسیار مهم است. در حقیقت ، هویت اینترنتی سایت شما از آدرس آن نشأت گرفته است و علاوه بر مارک تجاری ، می تواند بر بازدید از سایت شما نیز تأثیر بگذارد. زیرا اولین موردی که کاربران از سایت شما می بینند URL آن است. نشانی اینترنتی بهینه سازی شده در ذهن باقی می ماند و محتوای محلی را به وضوح به بازدیدکنندگان و خزنده های گوگل نشان می دهد. کوچکترین اشتباهی در معماری URL می تواند خزنده های گوگل را گیج و گیج کرده و فهرست بندی محتوای آن URL را با مشکل مواجه کند. از طرف دیگر ، اگر آدرس های اینترنتی استاندارد نباشند ، تغییر آنها نیز می تواند دردسرساز باشد و باعث سقوط شدید رتبه بندی گوگل شود.

اصول بهینه سازی URL

اصول بهینه سازی URL

۱. عدم استفاده از کاراکترهای فارسی

متداول ترین سوال در مورد URL ها این است که آیا URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟ و پاسخی که باید در این باره به شما بدهیم این است که هرچه تعداد URL ها بیشتر باشد ، زمان پردازش فایل http بیشتر است و نویسه های فارسی ساختار URL را بسیار طولانی تر می کنند. بنابراین تا آنجا که ممکن است از عبارات انگلیسی در URL استفاده کنید. متأسفانه در سایت سئو ایران ، به دلیل حفظ ساختار دائمی URL ها ، مجبوریم از نویسه های فارسی استفاده کنیم ، اما به شما پیشنهاد می کنیم نویسه های انگلیسی معنی دار را جایگزین کنید.

  1. استفاده از کلمات کلیدی

مهم‌ترین نکته در بهینه سازی URL که تاثیر مستقیم در سئو دارد، به کارگیری کلمات کلیدی در آدرس صفحات می‌باشد که می‌تواند در نام دامنه و URL Slug‌ها قرار بگیرد و به وسیله خط تیر از یکدیگر جدا شوند. با توجه به نکته‌ای که در بالا گفته شد، این کلمات کلیدی باید معادل معنادار انگلیسی باشند.

  1. رعایت کوتاه بودن URL

یک URL بهینه، باید در کوتاه‌ترین حالت خود باشد. حروف اضافه را حذف کنید و تنها به کلمات کلیدی اصلی اکتفا کنید. از تکرار کلمات پرهیز کنید.

  1. بهینه‌سازی مسیر URL

هر چقدر مسیر URL از دامنه اصلی دورتر باشد و به اصلاح دارای subfolder‌های بیشتری نسبت بهRoot folder باشد، ارزش و درجه سئوی پایین‌تری دارد. در نتیجه این موضوع را حتما در معماری URL‌ها لحاظ کنید.

  1. استفاده از تگ Canonical

یک ترفند مهم در بهینه سازی URL ها، استفاده از تگ Canonical می‌باشد تا گوگل در تشخیص و رتبه‌بندی صفحاتی با محتوای مشابه دچار اشتباه نشود.

آموزش

url چیستاجزای تشکیل دهنده ساختار URLاصول بهینه سازی URLاهمیت بهینه‌سازی URLبهینه سازی URLبهینه‌سازی مسیر URLپروژه های سئو سایتتغییر URL هاتفاوت بین HTTP و HTTPSعوامل موثر بر بهینه سازی URL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *