سئو سایت های بزرگ

سئو سایت های بزرگ

انجام سئو به تنهایی یک کار چالش برانگیز است. اما وقتی نوبت به انجام این کار برای سایتی با صدها صفحه و هزاران لینک می رسد ، مطمئناً کار شما سخت تر از همیشه خواهد بود. عملکرد موفق سئو سایت های بزرگ می تواند آن را در زمینه بهبود تصویر برند سازمان صاحب آن نسبت به رقبای خود برتری دهد. اما از سوی دیگر ، هرگونه اشتباه در این جهت تأثیر منفی بر درآمد و شهرت برند خواهد داشت. بنابراین ، در این مقاله ، ما قصد داریم به طور مفصل در مورد مفهوم سئو سایت های بزرگ و مراحل آن بحث کنیم.

البته ، به خاطر داشته باشید که استراتژی سئو سایت در اینجا مهمتر است.

سایت بزرگ به چه سایتی می‌گویند؟

وقتی صحبت از سایت می شود ، مفهوم بزرگ و کوچک بیشتر بصری می شود تا عینی. برخی افراد سایت هایی با بیش از 100 صفحه و برخی دیگر با بیش از 1000 صفحه را یک سایت بزرگ می دانند.
یکی دیگر از راه های شناسایی سایت های بزرگ استفاده از آنها است. این سایتها معمولاً توسط سه نوع نهاد سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند: دولتها ، دانشگاهها و شرکتها. به همین دلیل است که گاهی از واژه سایت شرکتی برای اشاره به این دسته از وب سایت ها به جای اصطلاح سایت بزرگ استفاده می شود. سئو یک سایت عالی چیست؟

سئو سایت بزرگ می تواند یک روش استراتژی محور در مقیاس بزرگ برای بهینه سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو باشد. این استراتژی بر اساس اهداف سازمانی شما و موقعیت سایت در موتور جستجوی گوگل است. از آنجا که این سایت بزرگ سئو برای بهینه سازی سایت هایی با تعداد صفحات زیاد استفاده می شود ، ممکن است به منابع و بودجه بیشتری نسبت به روشهای معمول بهینه سازی سایت نیاز داشته باشد. با توجه به NorthStar Inbound ، تقریبا نیمی از سازمانهای بزرگ تا 20000 دلار در ماه برای سایت سئو خود هزینه می کنند .

سایت بزرگ به چه سایتی می‌گویند

پیاده‌سازی سئو سایت بزرگ

در ادامه به مواردی که باید در سئوی سایت‌های بزرگ توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود می‌پردازیم.

بهبود قابلیت خزش و تجربه کاربری سایت

قابلیت خزیدن مهمترین بخش کمپین سئو است. این ویژگی به شما کمک می کند صفحات سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو پیدا کنید. این می تواند اولین قدم برای بهبود رتبه سایت شما باشد. مواردی که می توان برای بهبود نظارت و تجربه کاربری سایت انجام داد شامل موارد زیر است:

  • گشتن در سایت را برای بازدیدکنندگانتان راحت کنید.
  • مهم نیست در کدام صفحه از سایت قرار داریم؛ در هر صورت برگشتن به صفحه اول سایت نباید به بیش از 3 کلیک نیاز داشته باشد.
  • از ریدایرکت 301 استفاده کنید تا مطمئن شوید که با پاک شدن صفحات قدیمی، بازدیدکنندگانتان با پیغام خطایی مواجه نمی‌شوند.
  • هرگونه مشکل فنی که می‌تواند قابلیت پایش و کیفیت سایت را تحت تاثیر قرار دهد حذف کنید. از جمله این مشکلات می‌توان به سرعت پایین سایت، نقشه سایت XML و … اشاره کرد.

بهتر است از یک نوار جستجوی تکمیل خودکار در سایت خود استفاده کنید. به این ترتیب ، بازدیدکنندگان سایت می توانند به راحتی به صفحات مورد نظر خود مراجعه کنند.
این درست است که ما نمی دانیم گوگل در آینده چه چیزی را تغییر خواهد داد. اما یک اصل ثابت خواهد ماند: موتور جستجو آنچه را که مردم می خواهند به آنها می دهد. بنابراین ، استراتژی اصلی شما باید ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن برای بازدیدکنندگان سایت باشد.

 استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی مناسب و مرتبط کلماتی هستند که می توانند سایت را بین 11 تا 20 رتبه بندی کنند. اگر از این روش به صورت حرفه ای استفاده کنید ، در کوتاه ترین زمان آثار مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. استفاده از کلمات کلیدی مربوط به محتوای صفحه اول سایت ، شانس دیده شدن آن را افزایش می دهد. برای انجام این کار ، می توانید از ابزارهایی مانند SEOMonitor برای جمع آوری کلمات کلیدی مورد استفاده در سایت هایی با محتوای مشابه و رتبه بالا استفاده کنید.

امکان استفاده از جستجوی صوتی و گرافیکی

جستجوی صوتی و گرافیکی می تواند فرصتی منحصر به فرد برای سایت های بزرگ سئو باشد تا به مخاطبان بیشتری برسد. تا سال 2021 ، بسیاری از مارک های برجسته طراحی مجدد سایت خود را برای پشتیبانی از جستجوی صوتی و گرافیکی انجام می دهند. این می تواند درآمد سایت های تجارت الکترونیک را تا 30 درصد افزایش دهد.
به منظور تجهیز سایت خود به قابلیت جستجوی صوتی ، ابتدا باید محتوای موجود در آن را برای استفاده از جستجوی بدون تصویر بهینه سازی کنید. از آنجا که سایت های بزرگ دارای تعداد زیادی صفحه هستند ، این امر می تواند زمان زیادی طول بکشد. بنابراین بهتر است بر محتوای دارای امتیاز صفر (Rich Snippet) تمرکز کنید. زیرا این صفحات شانس بسیار بیشتری برای کسب رتبه دارند. پس از انتخاب صفحات مورد نظر برای بهینه سازی ، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • پاسخ‌های رقبایتان به فیچر اسنیپت‌های مختلف را بررسی کنید تا از ترجیحات گوگل در این خصوص مطلع شوید.
  • در مطالعه‌ای مشخص شد که گوگل تلاش می‌کند پاسخ جستجوهای صوتی را در قالب نتایج 29 کلمه‌ای ارائه کند.
  • بهتر است چند جواب برای پرسش‌های مشابه در یک پست داشته باشید.
  • از متن خوانا و ساده در پست‌های سایت استفاده کنید.
  • از شماره گذاری یا لیست گذاری برای مطالب آموزشی استفاده کنید.

علاوه بر این ، با قابلیت جستجوی گرافیکی ، می توان از ویژگی های تلفن های هوشمند برای کسب رتبه بهتر در نتایج مورد نظر استفاده کرد. با استفاده از این ویژگی ، کاربران دیگر مجبور نیستند خواسته های خود را به صورت متنی توصیف کنند. با ظهور ابزارهایی مانند Google Lens ، بهینه سازی جستجوی گرافیکی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. این امر برای سایت های بزرگ شرکت ها اهمیت مضاعفی دارد.

تمرکز روی لینک‌سازی در سطح سازمان

پیوندسازی تأثیر بسزایی در سئو سایتهای بزرگ دارد. یک مطالعه لینک مستقیم بین ترافیک ماهانه ارگلیک یک صفحه و پیوندهای پشتیبان آن از سایت های منحصر به فرد پیدا کرد. در تصویر زیر می بینید که با افزایش تعداد دامنه ها با بک لینک سایت شما (بازنمایی دامنه ها) ، ترافیک ارگانیک آن نیز افزایش می یابد.

به عنوان یک سایت سازمانی ، باید قبلاً تعدادی پیوند از سایت های معتبر در زمینه خود داشته باشید. اما این بدان معنا نیست که شما نباید سعی کنید بک لینک بیشتری دریافت کنید. برای این کار باید به دنبال پیوندهای فعال در دامنه خود باشید که هنوز به سایت شما پیوند داده نشده اند. برای این منظور می توانید از نرم افزار Ahrefs به شرح زیر استفاده کنید:

  • جستجوی نام برند خود و استخراج نتایجی که به دامنه شما ختم نمی‌شوند.
  • با استفاده از فیلتر Highlight unlinked mentions، آدرس خود را اضافه کنید تا صفحاتی که به کسب و کار شما اشاره کرده ولی لینکی با سایتتان برقرار نکرده‌اند مشخص شوند.

 از لینک‌های داخلی غافل نشوید

بسیاری از کمپین های سئو با توجه زیاد به پیوندهای خارجی ، قدرت پیوندهای داخلی را فراموش می کنند. کمترین مزیت لینک داخلی این است که برای خزنده های موتورهای جستجو پیدا کردن صفحات جدید در سایت و رتبه بندی مناسب آنها را آسان می کند. مزیت دیگر این کار این است که بازدیدکنندگان سایت را تشویق می کند تا بیشتر مرور کنند.
خرید لینک های داخلی برای سایت های بزرگ می تواند دشوار و زمان بر باشد. بنابراین بهتر است از افزونه های مشابه تشخیص ایمیل استفاده کنید. علاوه بر این ، طبق یک استراتژی تعریف شده ، باید در هر پست جدید در سایت حداقل از 3 تا 5 لینک داخلی استفاده کنید.

مشکلات در سئو سایت بزرگ

مشکلاتی که در سئو سایت بزرگ با آن مواجه خواهید شد

در ادامه به مرور برخی از مشکلاتی که در هنگام سئوی سایت‌های بزرگ و سازمانی با آن‌ها مواجه می‌شوید می‌پردازیم.

1. نیاز به بودجه

سایت‌های بزرگ نیاز به بودجه بیشتری برای سئو دارند. هرچه تعداد صفحات بیشتر باشد، میزان کارهای فنی، لینک‌ها و محتواهایی که باید بهینه شوند هم بیشتر می‌شود.

2. چابک نبودن سازمان

اکر تعداد افراد تصمیم گیرنده در سازمان زیاد باشد کارها به کندی پیش خواهند رفت. خصوصا اگر این افراد چندان مایل به ایجاد تغییرات نباشند. برای حل این مشکل باید با ارائه آمار و به شکلی کاملا مستدل، فواید کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجو برای سازمان را شرح دهید.

3. فرایندهای وقت‌گیر

وجود فرایندهای زیاد و وقت‌گیر می‌تواند علاوه بر سرعت کار روی کیفیت سئو هم تاثیرگذار باشد. برای مقابله با این مشکل باید سئوی سایت بزرگ را به مثابه یک پروژه دیده و آن را در قالب متدولوژی‌های توسعه نرم افزار پیش ببرید.

4. پلتفرم‌های قدیمی

برخی از سایت‌های بزرگ مدت‌هاست که مشغول به کار هستند. در بهینه سازی این دسته از سایت‌های بزرگ مطمئنا با فناوری‌های قدیمی مواجه خواهید شد. این مساله باعث بروز چالش‌هایی مثل موارد زیر خواهد شد:

  • عدم استفاده از سیستم مدیریت محتوا؛ بنابراین باید به سراغ یک توسعه دهنده بروید.
  • کار با سایت‌هایی که از فناوی‌های متفاوتی استفاده می‌کنند.
  • سایت‌های قدیمی که از موبایل پشتیبانی نمی‌کنند.
  • سیستم‌های انعطاف ناپذیر و ناسازگار با استراتژی‌های جدید سئو.

    نقش تیم سئو

نکاتی که در هنگام سئوی سایت‌های بزرگ باید رعایت کنید

سازمان‌های بزرگ معمولا برای هر بخش از سایت خود یک تیم جداگانه تعریف می‌کنند. در هنگام انجام سئوی سایت‌های بزرگ، این تیم‌ها باید در کنار هم به فعالیت بپردازند. به عنوان مثال:

  1. تیم بازاریابی، داده‌های مرتبط با محتوای سایت که مورد علاقه مخاطبان آن هستند را جمع‌آوری می‌کند.
  2. تیم سئو از این داده‌ها برای تشخیص موثرترین کلمات کلیدی موجود استفاده می‌کند.
  3. تیم تولید محتوا اقدام به ایجاد پست‌هایی بر اساس کلمات کلیدی برگزیده شده می‌کند.

نکته مهم دیگر نقش تیم سئو در تصویر برند است. جستجوهای مبتنی بر نام تجاری ترکیبی از نتایج را باز می گرداند. اکثر این نتایج تحت کنترل شما هستند ، مانند سایت یا نمایه شبکه های اجتماعی شما. اما برخی از آنها ، مانند بخش نظرات سایت یا صفحات ویکی پدیا و عناوین خبری تحت کنترل شما نیستند. بازخورد کاربران نقش مهمی در شکل دادن به نام تجاری شما دارد. بنابراین اگر می خواهید تأثیر مثبتی بر ذهنیت مشتریان خود داشته باشید ، باید نتایج جستجو را نیز کنترل کنید. بنابراین ، تیم های سئو سایت های شرکتی نیز باید بر ایجاد بازخورد مثبت بیشتری در مورد محتوای سایت تمرکز کنند.

آموزش

استراتژی سئو سایتبهبود قابلیت خزش و تجربه کاربری سایتپلتفرم‌های قدیمیپیاده‌سازی سئو سایت بزرگسئو سایت های بزرگسایت بزرگ به چه سایتی می‌گویندمشکلات سئو سایت بزرگمفهوم سئو سایت های بزرگنقش تیم سئو در تصویر برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *