کلمات کلیدی چیست


کلمات کلیدی چیست

یکی از سوالات متداول برای مبتدیان این است که کلمات کلیدی چیست ؟ است.

کلمات کلیدی مهمترین و تکراری ترین کلمات ، عبارات ، ایده ها و موضوعاتی هستند

که کاربران از آنها برای دسترسی به محصولات ، اطلاعات یا خدمات در هر صنعت استفاده می کنند

و محتوای سایت در رابطه با آن کلمات و هدف از ایجاد هر وب سایت مشخص شده است.

استفاده از کلمات کلیدی به معنای تمرکز صفحه روی یک کلمه نیست ،

بلکه به این معنی است که یک عبارت یا ترکیبی از چندین کلمه نیز می تواند کلمه کلیدی مورد نظر باشد.

هر صفحه یا وب سایت برای چند عبارت یا کلمه کلیدی در نتایج جستجو ظاهر می شود

و هرچه کلمات کلیدی مورد نظر شما بیشتر رقابتی باشد ، بازدید بیشتری خواهید داشت.

شما به عنوان یک مالک یا سرپرست سایت ، باید کلید واژه اصلی وب سایت خود را شناسایی کرده

و سپس در مورد کلمات کلیدی ، مقالات ، تصاویر ، فیلم ها و سایر مواردی که

در سایت قرار داده اید در مورد همان کلمات یا عبارات مرتبط تحقیق کرده و آنها را پیدا کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در متن و محتوای صفحات باعث می شود که شما با همان عبارات در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید ،

و اگر سئو را به درستی اجرا کنید ، به بالاترین رتبه و حتی به مقام اول در نتایج صعود کنید .

اهمیت کلمات کلیدی

اهمیت کلمات کلیدی چیست ؟ میتوان گفت به این دلیل است  که حلقه اتصال بین آنچه کاربران جستجو می کنند

و محتوایی که شما برای جلب نظر آنها ارائه می دهید ، هستند. هدف اصلی سئو این است

که  یک سایت از نتایج جستجوی گوگل بتواند بازدید و کلیک ارگانیک دریافت کند و

به ازای کلمات کلیدی رقابتی مهم در یک صنعت یا کسب و کار ، رتبه بهتری در گوگل بدست آورد.

برای مثال اگر یک فروشگاه کفش دارید ، عباراتی مثل فروش کفش ، خرید کفش طبی ،

فروشگاه آنلاین کفش و عباراتی مشابه به عنوان کلمات کلیدی، شناخته می شوند.

یکی از مواردی که گوگل هنگام رتبه بندی یک صفحه به آن توجه می کند ،

محتوای آن صفحه و کلمات بکار رفته در متن است.  کلماتی که استفاده می کنید سرنخ هایی مهم

به گوگل می دهد که صفحه در چه زمینه و موضوعی تولید شده

منظور از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عباراتی هستند که احتمال جذب وب سایت بیشتر از طریق موتورهای جستجو را افزایش می دهند ،

معمولاً مجموعه ای از عبارات و کلمات مرتبط. کاربران صدها هزار یا میلیون ها

بار کلمات کلیدی را هر روز در گوگل جستجو می کنند و اصطلاحات بسیار جستجو شده عبارت های رقابتی نامیده می شوند.

وبسایت در صنعت سخت در رتبه بندی گوگل کار کرده است. زیرا همه وب سایت ها تمایل بیشتری به بازدید و بازدید گوگل دارند.

هنگامی که ما در مورد کلمات کلیدی برای یک کسب و کار صحبت می کنیم ، به عبارات ،

جملات یا حتی کلمات جداگانه اشاره می کنیم ، که کاربران را قادر می سازد به محصولات ،

محصولات ، خدمات ، مقالات و محتوای مربوط به آن تجارت دسترسی پیدا کنند.

کلمات کلیدی طولانی

همانطور که در جواب کلمه کلیدی توضیح دادیم ، آنها می توانند ترکیبی از یک ، دو یا چند کلمه باشند.

کلمات کلیدی طولانی عباراتی هستند که بیش از 3-4 کلمه دارند و به دلیل الگوریتم ها و معیارهای جدید رتبه بندی

گوگل بسیار مهم هستند و سئو باید توجه ویژه ای به عبارات طولانی داشته باشد یا اگر دم long tail keywords طولانی دارید.

کلمات کلیدی کوتاه ، یک کلمه ای اغلب بسیار رقابتی هستند و درجه سختی بالایی دارند.

بدون تبلیغ سایت برای کلمات کلیدی طولانی ، یعنی قرار دادن سایت در صفحه اول گوگل

برای عبارات کوتاه تر ، نمی توانید به هدف اصلی برسید. ابتدا باید روی جملات طولانی کار کنید ،

محتوای مناسب برای کمک به آنها تولید کنید ، صفحات اصلی و کلمات کلیدی سایت برای تبلیغ.

همچنین با افزایش دانش کاربران از موتورهای جستجو ، درصد زیادی از آنها جملات یا عبارات طولانی

را در گوگل جستجو می کنند. به عنوان مثال ، برخی از افراد برای یافتن کتاب مورد علاقه خود عبارت

“خرید کتاب” را جستجو می کنند و سپس نام کتاب را در وب سایت هایی که در نتایج مشاهده می کنند جستجو می کنند.

اما سایر کاربران به دنبال جملات دقیق و طولانی هستند (مانند خرید کتاب پیرمرد و دریا توسط ارنست همینگوی).

در حالت دوم ، از آنجا که عبارت مورد نظر نسبت به عبارت “خرید کتاب” از رقابت کمتری برخوردار است ،

احتمال بهبود رتبه شما در نتایج جستجو بیشتر است و در مدت زمان کمتری به این هدف خواهید رسید.

تاثیر رقبا در انتخاب کلمات کلیدی چیست

معمولا هرچه رقبای شما بیشتر باشد ، باید از کلمات کلیدی متنوع تر و خاص تری استفاده کنید.

گوگل به دنبال صفحات و وبسایتهایی است که مطالب و صفحات جدید و عبارات کلیدی متفاوت

و خاصی را ارائه می دهند. زمانیکه رقبای بیشتری در یک زمینه فعالیت کنند ، یافتن کلمات کلیدی جدید

و منحصر به فرد باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شود. البته در بسیاری از مقالات به استخراج و

تحلیل کلمه های کلیدی مورد استفاده در سایت رقبا اشاره شده است ، اما یکی از مراحل تحلیل

رقبا نیز این است که ترکیب عبارات آنها را بشناسید و از عبارات مکمل متمایزی استفاده نمایید.

مثلا اگر رقیب شما از کلمه کلیدی خرید پوشاک اینترنتی ارزان ، استفاده کرده ،

شما می توانید از عباراتی همچون خرید آنلاین پوشاک با قیمت کم استفاده کنید

 

دسته‌بندی نشده

اهمیت کلمات کلیدیکلمات کلیدی چیستکلمات کلیدی طولانی ترمنظور از کلمات کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.