۹ روش سئو منفی و راهکارهای مقابله با آن‌ها

سئو منفی چیست

سئو منفی چیست

سئو منفی (Negative Seo) یا سئو سیاه به روش‌ها و ترفندهای غیراخلاقی از سئو سایت اطلاق می‌شود که به‌‎واسطه آن‌ها می‌توان برروی رتبه وب‌سایت‌های رقیب در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی گذاشت. در این مقاله شما را با ۹ روش سئو منفی و راهکارهای مفابله با آن آشنا خواهیم کرد.

 

سئو منفی یک موضوع بحث برانگیز در فضای SEO می‌باشد و مطمئنا درمورد آن زیاد شنیده‌اید. اما سئو منفی چه کاری انجام می‌دهد؟ خراب کردن رتبه رقیب واقعا تا چه حد آسان است؟ و چگونه باید بفهمید که کسی در تلاش است شما را با سئو منفی از رقابت خارج کند؟ آیا راهی هست که شما را از سئو منفی در امان دارد؟

در این مقاله ما تلاش کردیم تا کمی به این موضوع بپردازیم.

سئو منفی خارج از سایت

سئو منفی خارج از سایت همانطور که از اسم آن پیداست سئو منفی از طریق سئو خارجی یا خارج از سایت بدون هیچ‌گونه دخالت در داخل سایت، آن را هدف قرار می‌دهد، که این کار به طور معمول با دستکاری بک‌لینک‌های سایت یا کپی خارجی مطالب همراه است. شرکت سئو هاریکا در زمینه سئو تضمینی سایت در خدمت شما عزیزان میباشد.

مزرعه لینک

 Link farm یا مزرعه لینک

به طور کلی ، هرزنامه لینک (حتی اگر در داخل سایت باشد) می تواند رتبه بندی سایت را خراب کند. به همین دلیل سئو منفی معمولاً شامل لینک های گروهی از سایت ها یا مزارع لینک است.

مزرعه لینک قطب وب سایت های بهم پیوسته است. در اصل ، این سایت ها از لینک های یکدیگر برای افزایش محبوبیت صفحات سایت خود استفاده می کنند. یک مثال که می توان برای مزرعه لینک ذکر کرد PBN است. PBN شبکه ای از سایتهاست که فقط به منظور ایجاد لینک ایجاد شده و معمولاً متعلق به یک شخص است. بیشتر PBN ها از دامنه های منقضی شده تشکیل شده اند. این بدان معنی است که سایت ها معمولاً برخی از لینک ها را جمع آوری می کنند و تا زمانی که بخشی از PBN باشند منقضی می شوند.

مهاجمان ممکن است متن زیادی از لینک را در صفحه رتبه بندی قرار دهند که ممکن است دقیقاً مطابق با صنعت تجارت شما نباشد ، یا ممکن است شامل کلمات کلیدی متن لنگر (متن لینک) باشد تا شما را مانند نمایه لینک خود جلوه دهد.

یک مثال واقعی از حمله منفی سئو در دنیای واقعی WP Bacon ، یک سایت پادکست وردپرس است. این سایت توسط هزاران نفر از لینک مورد حمله قرار گرفت که متن پورنوگرافی را لنگر انداختند. طی 10 روز ، رتبه بندی کلمات کلیدی Google WP Bacon حدود 50 قدم کاهش یافت. البته این داستان پایان خوشی داشت زیرا مدیر سایت پرونده خود را به همراه هرزنامه لینکA ارسال کرده بود که به سایت حمله کرده بود و سرانجام با حل این مشکل توانست رتبه خود را بهبود بخشد.

 

سئو منفی شروع حمله

چگونه سایت خود را ایمن نگه داریم

چگونه سایت خود را ایمن نگه داریم جلوگیری از حمله سئو منفی کاری نیست که شما بتوانید انجام دهید ، اما به سرعت می توانید آن را کشف کنید و سعی کنید آن را معکوس کنید. برای این کار ، شما باید به طور منظم رشد نمایه خود را کنترل کنید ، برای این کار می توانید از نمودارهای پیشرفتی استفاده کنید که تعداد دامنه های ارجاع و لینک ها را در نمایه به شما ارائه می دهد.

از طرف دیگر ، اگر هنوز در ساخت لینک فعال نبوده اید اما با این مشکل مواجه شده اید ، ممکن است بخواهید نگاهی به لینک های ایجاد کننده این مشکل بیندازید. برای دیدن این لینک ها به داشبورد لینک بروید و لینک ها را با توجه به آخرین تاریخ دریافت به ترتیب نزولی مرتب کنید. با این کار جدیدترین لینک ها در بالای لیست ظاهر می شوند و می توانید نگاهی به آنها بیندازید.

اگر نمی دانید لینک از کجا آمده ، فکر خوبی است که خطر مجازات گوگل را نیز بررسی کنید. این یک اندازه گیری بسیار دقیق است بنابراین می توانید بررسی کنید که آیا آدرس های IP لینک از مزرعه پیوند دریافت شده است یا خیر و همچنین دامنه های لینک دیگر را بررسی کنید.

برای افزودن ستون خطر مجازات به نمای خود ، بر روی عنوان هر ستون راست کلیک کرده ، گزینه Penalty Risk را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید. سپس لینک های جدید مشکوکی را که کشف کرده اید انتخاب کرده و بر روی لینکA هایی که خطر مجازات دارند کلیک کنید. در چند دقیقه ستون باید در مقادیر 0 تا 100 جمع آوری شود.

اگر بر روی اطلاعات یا دکمه “اطلاعات” در کنار خطر مجازات برای هر لینک کلیک کنید ، لیستی از عوامل خطرناک را مشاهده خواهید کرد. سرانجام ، اگر متوجه شدید که برخی از لینک ها هرزنامه هستند ، می توانید فایلی ایجاد کرده و به آن اضافه کنید.

محتوای جعلی

محتوای جعلی

یکی دیگر از تکنیک های منفی سئو ، محتوای جعلی است. این محتوای جعلی شامل تراشیدن محتوای سایت شما و کپی برداری از آن در سایت های دیگر است که اغلب چندین بار اتفاق می افتد و حتی گاهی اوقات بخشی از مزرعه های لینک است که در بالا بحث کردیم.

احتمالاً می دانید که به روزرسانی الگوریتم گوگل پاندا برای شناسایی و مقابله با جعل و تکثیر محتوا طراحی شده است. بنابراین وقتی گوگل محتوایی را پیدا می کند که در چندین سایت تکثیر شده است ، فقط یک نسخه از آن را برای رتبه بندی انتخاب می کند. شما امیدوارید که گوگل آنقدر هوشمند باشد که منبع اصلی محتوا را که اغلب هم هست شناسایی کند. مگر اینکه نسخه جعلی قبل از نسخه اصلی نمایه شود.

به همین دلیل Scraper اغلب به طور خودکار محتوای جدید را کپی کرده و بلافاصله دوباره ارسال می کند. اگر گوگل برای اولین بار نسخه به سرقت رفته را پیدا کند ، ممکن است آن را به جای نسخه سایت شما رتبه بندی کند.

 

ابزار ایمن نگه داشتن سایت

ابزار ایمن نگه داشتن سایت چند ابزار عالی برای کمک به شما در امان ماندن در برابر تراشنده ها وجود دارد. یکی از آنها Copyscape است. تنها کاری که باید انجام دهید اینست که URL محتوای خود را وارد کنید تا بفهمید آیا نسخه های کپی آنلاین آن وجود دارد.

همچنین روش دیگری برای استفاده از آن وجود دارد که به تلاش زیادی احتیاج ندارد. یک برنامه نظارت بر شبکه های اجتماعی مانند Awario به شما امکان می دهد دو بار ضربه بزنید. اگر از ابزاری مانند Awario استفاده می کنید ، احتمالاً می خواهید برای URL ها و عنوان پست هشدار ایجاد کنید. همچنین می توانید برای جستجوی نسخه های حذف شده محتوای خود از این ابزار استفاده کنید و تنها کاری که باید انجام دهید افزودن کلمه کلیدی دیگری است. خلاصه پست شما باید در چند جمله طولانی باشد. با این کار می توانید نسخه های حذف شده سایت های دیگر را پیدا کنید.

اگر نسخه اسقاطی از محتوای خود را در سایتی پیدا کردید ، بهتر است ابتدا از مدیر آن وبلاگ بخواهید آن قطعه را حذف کند، اگر این روش جواب نداد ، می توانید با استفاده از گزارش تخلف گوگل این را گزارش کنید.

 

بررسی‌های جعلی (Fake reviews)

 در سئو محلی بررسی معانی زیادی دارد. هجوم سئو منفی فقط برای رتبه محلی شما بد نیست بلکه برای کسب‌وکار شما نیز بد است. اما بررسی‌ها یا Reviewها دسترسی ساده‌ای دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را دستکاری کرد و این ممکن است اولین کاری باشد که رقیب شما سعی در انجام آن داشته باشد.

چگونه ایمن بمانیم:

بدیهی است ، شما باید هنگام فهرست مشاغل خود در گوگل برای کسب و کار من مراقب باشید و به نظرات شرکت جدید خود دسترسی پیدا کنید. نظرات جعلی خط مشی گوگل را نقض می کند و شما هرگز نباید از طرف دیگران نظر یا بررسی ارسال کنید یا هویت یا وابستگی خود را به سایتی که در حال بررسی آن هستید نادرست معرفی کنید.

وقتی متوجه یک بررسی جعلی شدید ، می توانید این مراحل را بردارید و آن را پرچم گذاری کنید:

  •  به گوگل مپ بروید.
  • با استفاده از نام و آدرس، شغل خود را جستجو کنید.
  •  کسب‌وکار خود را از نتایج جستجو انتخاب کنید.
  •  در سمت چپ صفحه برروی قسمت خلاصه بررسی بروید.
  •  با توجه به میانگین امتیاز روی تعداد بررسی ها کلیک کنید.
  • به بازبینی که می‌خواهید پرچم‌گذاری کنید بروید و روی نماد پرچم کلیک کنید.
  •  فرم گزارش را تکمیل کنید.

خزنده سنگین (Heavy crawling)

یک رقیب ممکن است سعی کند سایت شما را خراب کند وقتی که راه بهتری برای رقابت با شما نمی داند. این کار عمدتا با خزیدن زیاد در سایت و در نتیجه ایجاد بار سنگین بر روی سرور انجام می شود. این ممکن است سرعت سایت شما را کم کند یا کلا سایت شما را خراب کند. اگر موتورهای جستجو در هنگام پایین آمدن به سایت شما نرسند ، مطمئناً خزش گوگل را از دست خواهید داد. اگر این اتفاق چندین بار رخ دهد ، ممکن است در گوگل رتبه بندی نشوید.

چگونه ایمن بمانیم:

اگر متوجه شدید که سایت شما کندتر شده است یا به کلی از کار افتاده است عاقلانه‌ترین کار این است که با شرکت میزبان یا مدیر وب‌سایت خود تماس بگیرید. آن‌ها باید بتوانند به شما بگویند که این بار از کجا می‌آید. اگر این موارد مربوط به سرور بود باید دستورالعمل‌های یافتن خزنده‌ها را پیدا کرده و مشکل را حل کنید.

 کلیک تقلبی

کلیک ها یک سیگنال بحث برانگیز در سئو سایت است. همه اعتقاد ندارند که کلیک ها سیگنالی برای رتبه بندی هستند ، اما آزمایش هایی با موارد واقعی وجود دارد که به وضوح نشان می دهد نرخ بالای کلیک روی یک نتیجه جستجوی خاص می تواند باعث افزایش رتبه شود.

بارتوز گورالویچ در واقع در یک حمله منفی سئو به سایت مشتری شاهد این اتفاق بود. به نظر می رسد یک ربات CTR برای جستجوی کلمات کلیدی و کلیک بر روی کلمات کلیدی و اصطلاحات تجاری آنها برنامه ریزی شده است و نتایج مختلف را ثابت نگه می دارد. آنها سپس بر روی لیست مشتری کلیک می کنند و به سرعت به SERP باز می گردند و در نتیجه سایت مشتری را رها می کنند.

چگونه ایمن بمانیم:

مطمئن شوید که کلمات اصلی CTR خود را در گوگل سرچ کنسول به دقت رصد کرده‌اید. با استفاده از گزینه underSearch> Search Analytics. در اینجا شما هم می‌توانید تمام کلمات CTR مربوط به کلمات کلیدی خود را پیدا کنید و هم نرخ کلیک برای کلمات کلیدی جداگانه را.

سئو منفی داخل سایت

سئو منفی داخل سایت

اجرای حملات سئو منفی از طریق سئو داخلی سایت بسیار دشوار است. این موارد شامل هک شدن سایت شما و تغییراتی در اطراف آن می‌شود. در اینجا تهدیدات اصلی که حمله هکرها می‌تواند برای سایت داشته باشد را آورده‌ایم:

 تغییر محتوای شما

شما مطمئنن فکر می‌کنید اگر کسی محتوای شما را تغییر دهد متوجه می‌شوید، اما در واقعیت این کار می‌تواند بسیار ظریف انجام شود و فهمیدن آن برای شما دشوار باشد. این حمله شامل اضافه کردن محتوای اسپم به وب‌سایت است. ترفند این کار این است که محتوا اغلب به خوبی پنهان است و شما آن را نخواهید دید مگر اینکه کد HTML را جستجو کنید.

چگونه ایمن بمانیم:

بررسی و ویرایش منظم سایت با استفاده از ابزارهایی مانند وب سایت حسابرس بهترین راه برای نظارت دائمی سایت در برابر چنین تهدیدهایی است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به راحتی حسابرس وب سایت را نصب کنید و یک پروژه برای سایت خود ایجاد کنید. برای اجرای مجدد آن برای یک پروژه موجود ، باید از دکمه Rebuild Project استفاده کنید. تا زمانی که این کار را مرتباً انجام می دهید ، می توانید تغییرات جزئی را مشاهده کنید ، در غیر این صورت ممکن است متوجه آن نشوید.

برای دیدن جزئیات بیشتر این لینک ها ، به داشبورد All Resource بروید و آن را در قسمت منابع خارجی بررسی کنید. اگر افزایش غیرمنتظره ای در تعداد این موارد دارید ، به لیست سمت راست نگاه کنید تا ببینید این لینک ها به کجا ارجاع می شوند.

در صورت شناسایی و از بین بردن حمله ، باید آن را از ظروف پیام رسان یا مسافر ایجاد شده پاک کنید. این کمک بزرگی برای جستجوی سفارشی است.

نمایه‌سازی سایت

نمایه سازی سایت یک تغییر ساده است که می تواند کل استراتژی سئو شما را خراب کند. یک قانون غیرمجاز کافی است تا گوگل وب سایت شما را کاملاً نادیده بگیرد.

چندین نمونه از این آنلاین وجود دارد. به عنوان مثال ، مشتری ای که از یک آژانس جستجوگر سئو ناراضی بود ، اخراج شد و برای تلافی جویی ، گزینه عدم اجازه را به قانون سایت مشتری اضافه کرد.

چگونه ایمن بمانیم:

بررسی های منظم به شما کمک می کند تا اولین نفری باشید که می دانید سایت شما ایندکس نشده است. با Rank Tracker می توانید نظرسنجی های خود را انجام دهید و این اتفاق روزانه یا هفتگی رخ دهد. اگر سایت شما به طور ناگهانی از نتایج موتور جستجوی گوگل حذف شود ، یادداشتی را در ستون های مختلف مشاهده خواهید کرد.

اگر این اتفاق برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی رخ دهد ، به معنای مجازات یا عدم نمایه سازی است.

تغییر مسیر در سئو سیاه یا سئو منفی

یکی از سناریوهای سئو منفی که ممکن است اتفاق بیفتد ، هدایت صفحات توسط شخصی است. این تهدیدی برای اکثر مشاغل کوچک نیست ، اما اگر سایت شما از اقتدار زیادی برخوردار باشد و لینک های محبوب داشته باشید ، این می تواند راهی دشوار برای کسی باشد که به راحتی بازدیدکنندگان را از سایت شما به سایت شما هدایت کند تا صفحه خود را افزایش دهند. دادن.

چنین تغییر مسیر برای سایت مورد حمله مشکلی موقتی نیست. زیرا اگر قبل از انجام این کار تغییر مسیر به گوگل اطلاع داده شود ، می تواند سایت را به دلیل هدایت مجدد به یک سایت مخرب مجازات کند.

چگونه ایمن بمانیم:

در اینجا نیز می‌توانید از ابزار Website Auditor که در نکته یک به آن اشاره کردیم استفاده کنید تا بتوانید متوجه تغییر مسیرهای سایت خود شوید و بفهمید که آیا مسیر جدیدی به سایت شما اضافه شده است یا خیر. این کار را حتما به طور مرتب انجام دهید تا بتوانید متوجه شوید که چه تغییراتی در سایت شما رخ داده است و اگر تغییراتی وجود داشت شما اولین کسی باشید که از آن اطلاع می‌یابید نه گوگل.

 هک کردن کلی سایت

حتی اگر مهاجمان نقشه سئو منفی را در سر نداشته باشند یک هکر می‌تواند با هک کردن سایت شما به سئو آسیب بزند. گوگل می‌خواهد از کاربران خود محافظت کند و هر سایتی را که میزبان بدافزار است جریمه می‌کند.  به همین دلیل است که اگر گمان کند سایت هک شده است ممکن است آن سایت را رتبه‌بندی نکند.

چگونه ایمن بمانیم:

جدا از سئو منفی، به دلایل آشکاری که درباره آن بحث شد، هک نشدن باید در اولویت های شما قرار گیرد. بهتر است درمورد هک نشدن نکات بیشتری بیاموزید و از این طریق امنیت سایت خود را افزایش دهید.

آموزش ها

بررسی‌های جعلی (Fake reviews)خزنده سنگین (Heavy crawling)روش سئو منفی و راهکارهای مقابله با آن‌هاسئو منفی چیستسئو منفی خارج از سایتسئو منفی داخل سایتمحتوای جعلیمزرعه لینکنمایه‌سازی سایتهک کردن کلی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *