ارور 503 چیست | خطای کد 503 Service Unavailable | نحوه رفع ارور 503

ارور 503 چیست

نحوه رفع ارور 503

نحوه رفع ارور 503 یکی از رایج ترین مشکلاتی که در وردپرس یا سایر سیستم ها با آن روبرو هستیم کد خطای Service Unavailable 503 است. خطای 503 Service Unavailable به این معنی است که سرور و سرویس در دسترس نیستند. اگر زمان و فرکانس زیاد باشد ، این خطا می تواند برای سئو تضمینی سایت نیز بد باشد.

به عنوان مثال ، شما می خواهید افزونه یا الگوی وب سایت خود را در وردپرس به روز کنید ، اما این خطا را دریافت می کنید. در این حالت می گوییم این خطا برای سایت سئو خوب نیست. ممکن است هر از گاهی خودتان با این خطا روبرو شده باشید. دلایل این خطا در وردپرس می تواند بسیار متفاوت باشد.

وقتی متخصصان می خواهند این خطا را برطرف کنند ، باید همه این عوامل را بررسی کنند و مشکل را پیدا کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد نحوه رفع خطای 503 را به شما آموزش دهیم.

رفع ارور 503 توسط کاربر

خطای 503 Service Unavailable چیست

خطا 503 سرویس غیرقابل دسترس یک حالت HTTP است. این کد نشان دهنده عملکرد صحیح وب سرور است اما در آن لحظه هنوز قادر به پاسخگویی به شما نیست. این یک خطای کلی است که علت آن را بیان نمی کند.

دلایل ارور کد 503 (چرا سرور در دسترس نیست)

همانطور که قبلاً ذکر شد ، دلایل مختلفی برای خطای 503 و دلیل در دسترس نبودن سرور وجود دارد. در حقیقت ، خطای 503 زمانی رخ می دهد که سرور در حال حاضر نتواند به کاربر پاسخ دهد. در اینجا برخی از دلایل رایج خطای 503 ذکر شده است.

  • در قالب وردپرس و کدهای افزونه اشکالات و خطاهای برنامه نویسی وجود دارد.
  • وقتی تغییراتی در سرور ایجاد می شود ، ممکن است در اجرای کد PHP مغایرت داشته باشد.
  • وقتی از منابع میزبانی و CPU در وردپرس زیاد استفاده شود یا منابع میزبانی کم باشد ممکن است با خطای 503 روبرو شویم.
  • گاهی اوقات به دلیل حملات مخرب DDOS به میزبان ها ، ممکن است با خطای 503 روبرو شویم.
  • وقتی سرور نگهداری می شود. مانند وقتی وب سایت در حال به روزرسانی ، امنیت پایگاه داده یا پشتیبان گیری است. اینها می توانند خطای 503 ایجاد کنند.
  • وقتی تعداد درخواست های کاربر خیلی زیاد است و سرور تحت فشار است.
  • تنظیمات نادرست DNS توسط کاربر باعث این خطا می شود.

اشکال مختلف خطای 503

این سایت وقتی می خواهد خطای 503 را به شما نشان دهد از پیام های مختلفی استفاده می کند. دلیل متفاوت بودن پیام ، نحوه پیکربندی و پیکربندی سرور است. تفاوت در نحوه پیکربندی و پیکربندی سرور باعث می شود که نوع خاصی از خطای 503 را مشاهده کنید. در ادامه انواع خطاهای 503 را شرح خواهیم داد.

  • Error 503
  • HTTP 503
  • HTTP Error 503
  • HTTP Server Error 503
  • Service Unavailable 503
  • Http/1.1 Service Unavailable
  • Error 503 Service Unavailable
  • Service Unavailable – DNS Failure
  • Service Temporarily Unavailable 503

برای شما مهم نیست که کدام خطا سایت شما نمایش می دهد. باید سعی کنید خطا را برطرف کنید.

چگونه خطای 503 Service Unavailable را رفع کنیم؟

همانطور که می دانید این خطا از سرور است. این واقعیت که این خطا توسط سرور ایجاد شده است ، به این معنی است که مشکل مربوط به سرور سایت است. اما گاهی اوقات این خطا به دلیل مشکلات موجود در رایانه شما رخ می دهد. البته این بسیار بعید است.

رفع ارور 503 توسط کاربر

رفع ارور 503 توسط کاربر

گاهی اوقات این خطا توسط کاربر برطرف می شود. برای اینکه کاربر بتواند این مشکل را حل کند ، باید مراحل مختلفی را طی کند. در ادامه ، ما به شما کمک خواهیم کرد تا هنگام بروز این مشکل این خطا را برطرف کنید.

فشار دادن دکمه F5 و رفرش صفحه

ابتدا باید کلید F5 را فشار دهید تا دوباره وارد سایت شوید. این دکمه سایت را بارگیری یا تازه می کند. همانطور که می دانید خطای Service Unavailable 503 خطای سرور است. اما گاهی اوقات می توانید با تازه سازی و بارگیری مجدد این مشکل را برطرف کنید.

همچنین باید به خاطر داشته باشید که اگر هنگام خرید آنلاین با این خطا مواجه شدید ، نباید چندین بار سایت را تازه کنید ، زیرا این امر باعث ایجاد حالت چند فرمان شده و هزینه شما را افزایش می دهد. اگر هنگام خرید آنلاین با این مشکل روبرو شدید ، نباید چندین بار کلید F5 را فشار دهید. بهتر است از صفحه مربوطه عکس گرفته و با طرفداران سایت تماس بگیرید.

راه اندازی مجدد روتر، مودم و رایانه

بعضی اوقات پیام سرویس در دسترس نیست و شما با خرابی DNS روبرو می شوید. در این حالت بهتر است روتر ، مودم و کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید. البته ، حتی گاهی اوقات هنگام راه اندازی مجدد ، این خطا هنوز برطرف نمی شود. در این حالت ، مشکل از خود سرور است و باید منتظر حل این مشکل موقتی از طریق سرور باشید.

تماس با شرکت ارائه هاست

همچنین می توانید با شرکت میزبان وب سایت تماس گرفته و به آنها اطلاع دهید که مشکلی در صفحه وب سایت آنها وجود دارد. مطمئناً ، مسئولان وب هنگام بروز خطا قطعاً از این مسئله آگاه هستند. اما دانش شما نیز می تواند به آنها کمک کند.

ترافیک زیاد و نمایش ارور 503 (کمی صبر کنید)

اگر با خطای Service Unavailable مواجه شدید ، بهتر است بعداً وارد سیستم شوید. این پیام را هنگامی دریافت خواهید کرد که بازدید سایت بسیار زیاد باشد. بنابراین بهتر است مدتی صبر کنید تا سرور سایت خصوصی شود و سپس دوباره سعی کنید وارد سایت شوید. این یک مشکل برای همه سایتهای بزرگ است.

رفع ارور 503 توسط سرور

رفع ارور 503 توسط سرور

همانطور که می دانیم و بارها در این مقاله به آن اشاره کردیم ، این خطا بیشتر از سمت سرور اتفاق می افتد. دلایل کلی بسیاری در دسترس نبودن سرویس شما وجود دارد. کاری که می توانید برای حل این مشکل انجام دهید کاملاً ساده نیست.

اما می توانید مراحل مختلفی را برای حل مشکل دنبال کنید و امیدوار باشید که مشکل شما حل شود. بهتر است فرایندهای در حال اجرا را دوباره راه اندازی کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای مدی تیشن بردارید.

بررسی تنظیمات و موارد مرتبط

برای اینکه دلیل خطا را پیدا کنید، علاوه بر راه اندازی مجدد، باید مواردی مانند محدودیت های اتصال، کنترل گر پهنای باند، منابع سیستم کلی، خرابی- ایمنی‌هایی شروع شده و … را بررسی کنید.

محبوب شدن سایت!

گاهی اوقات محبوبیت گاه به گاه سایت شما می تواند مانند یک شمشیر دو لبه باشد. گاهی اوقات مراجعه بیشتر به سایت می تواند خطاهای 503 را تقریباً کنترل کند.

ارتقا به آخرین نسخه PHP برای رفع ارور HTML 503

برای جلوگیری از خطای 503 می توانید از آخرین نسخه PHP استفاده کنید. گاهی اوقات ارتقا ورژن نسخه PHP می تواند تعامل سرور شما را کاهش داده و منابع سرور را بهبود بخشد. اگر به آخرین نسخه PHP نگاهی بیندازید ، می بینید که برای بهینه سازی منابع نظرسنجی تغییرات زیادی ایجاد کرده است.

بروزرسانی پلاگین های سایت

همانطور که در بالا ذکر شد ، به روزرسانی پلاگین ها و الگوی سایت به آخرین نسخه می تواند به شما کمک کند تا این خطا را بسیار برطرف کنید. بهتر است افزونه های مربوطه را نیز به روز کنید. زیرا با هر نسخه جدید ، شاهد بهینه سازی سرور بیشتری نسبت به نسخه های قبلی هستیم. بنابراین ، به روزرسانی برنامه ها می تواند کمک زیادی به رفع این خطای 503 کند.

صفحه بندی کردن سایت برای جلوگیری از 503

صفحه بندی نظرات روش دیگری برای کاهش خرابی سرور است. سایت های محبوب نظرات زیادی دریافت کردند. بنابراین آنها می توانند بخش نظرات را برای کاهش درگیری سرور خود صفحه بندی کنند. این صفحه بندی به راحتی در سیستم وردپرس انجام می شود. برای صفحه بندی می توانید نظرات را در قسمت تنظیمات پیکربندی کنید.

غیرفعال کردن افزونه های اضافی

اگر از سیستم های وردپرس یا جوملا استفاده می کنید ، بهتر است افزونه های اضافی و بی فایده را غیرفعال کنید. همچنین برخی از افزونه ها مانند پلاگین های آماری هستند که برای فعال سازی سرور مناسب نیستند. بنابراین سعی کنید این افزونه ها را فعال نکنید. به عنوان مثال ، به جای دریافت آمار از طریق پلاگین ها ، می توانید از آمار پایگاه داده که خارج از سایت پشتیبانی می شود استفاده کنید. با این کار می توانید میزان مراجعه به سایت خود را کاهش دهید.

آموزش ها

ارور 503 چیستاشکال مختلف خطای 503اور 503بروزرسانی پلاگین های سایتچگونه خطای 503 Service Unavailable را رفع کنیمچگونه خطای 503 را برطرف کنیمخطای 503 بعد از نصب ووکامرسخطای کد 503 Service Unavailableدلیل ارور 503 service unavailableرفع ارور 503 توسط سروررفع ارور 503 توسط کاربررفع ارور 503 در وردپرسرفع مشکل service unavailableعلت ارور 503 سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *