سئو به همراه تجربه کاربری

سئو + تجربه کاربری = موفقیت

سئو و تجربه کاری

امروزه یکی از ترفندهای جالب سئو بهبود تجربه کاربری است. بسیاری از تازه واردان به سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو ، ممکن است از گذشته آگاه نباشند ، اما سئو های مجرب می دانند که در روزهای خوب خوب ، سئو آنقدرها هم پیچیده نبود. ما قبلاً شاهد چنین روندی ساده و پیش پا افتاده بوده ایم.
اما اکنون ، در این زمان ، گوگل و دیگر موتورهای جستجو صدها عامل مختلف را برای تعیین اینکه کدام صفحات در نتایج موتورهای جستجو قرار دارند در نظر می گیرند و با هیچ شخص یا سایتی شوخی نمی کنند.
این واقعیت جدید بدین معنی است که عناصر تجربه کاربر می توانند نقش بزرگی در سایت سئو ایفا کنند. بگذارید یک سوال از شما بپرسم ، استفاده از سایت شما چقدر آسان است؟
آیا محتوای سایت شما آنقدر هیجان انگیز است که کاربر را برای مدت زمان قابل توجهی در سایت شما نگه دارد؟ و آیا این دوره برای کاربر مفید بوده است؟ آیا سایت شما از امنیت کافی برخوردار است؟ آیا سایت شما رابطه خوبی با آیا صفحه نمایش تلفن همراه دارد؟
اجازه دهید همکاری سئو و تجربه کاربر را به شرح زیر بررسی کنیم:
اهداف سئو برای برآوردن انتظارات موتورهای جستجو و اهداف تجربه کاربر برای بازدیدکنندگان سایت است.

اگر از نزدیک نگاه کنیم ، می بینیم که در اصل ، هر دو دسته یک هدف مشترک را دنبال می کنند و این هدف چیزی نیست جز ارائه بهترین تجربه برای کاربران. در اینجا چند عامل مهم وجود دارد که هم بر سئو و هم بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد:

سئو و تجربه کاری 

عنوان ها

درست مانند عنوان یک کار چاپی ، که یافتن اطلاعات را برای ما آسان تر می کند ، عنوان یک صفحه هم برای بازدیدکنندگان و هم برای خزنده های موتورهای جستجو بهترین راه برای درک محتوای صفحه است.
عناوین (h1 ، h2 ، h3 ، h4 ، h5 و h6) باید به خواننده و موتورهای جستجو نشان دهند که محتوای پاراگراف یا بخش شما در مورد چیست و سلسله مراتب منطقی محتوا را نشان می دهد. سرگردان است و به هر دلیلی حواسش پرت می شود. این عناوین هستند که او را به مسیر خود باز می گردانند ، بنابراین در واقع این عناوین به نوعی راهنمای کاربر و موتور جستجو محسوب می شوند.

به خاطر داشته باشید که ما فقط مجاز به استفاده از یک تگ h1 در صفحه خود هستیم ، این تنها برچسب h1 است که به کاربر و موتور جستجو اجازه می دهد تا موضوع اصلی صفحه را بشناسند و تمرکز کنند ، بنابراین لطفاً موتور را نیز نخوانید جستجو و کاربر ضعیف را اشتباه بگیرید.
معمولاً برچسب های h1 اولین قطعه محتوا هستند و در جایی در بالای صفحه قرار دارند (شما فکر می کنید تگ های h1 مانند عنوان کتاب هستند ، عنوان برای همه صفحات یک کتاب ، ما فقط عنوان یک صفحه از صفحه خود هستیم سایت ما باید نکته اصلی را اضافه کنیم) که افزودن کلمات کلیدی در کنار تگ h1 می تواند نقش مهمی در رتبه بندی سایت ها داشته باشد.
بقیه برچسب های عنوان باید از برچسب اصلی ، h1 ، برای ایجاد و سازماندهی یک صفحه مناسب پیروی کنند. این برچسب ها می توانند چندین بار در صفحه تکرار شوند ، مشروط بر اینکه از مکانی به مکان دیگر استفاده نشوند ، زیرا هنگام استفاده بیش از حد و غیر اصولی از آنها حساسیت موتورهای جستجو افزایش می یابد و در نهایت با جریمه هایی روبرو می شویم. نیازی به استفاده از تمام برچسب های عنوان تا h6 نیست ، گاهی اوقات ممکن است محتوای شما فقط یک h1 یا بیشتر مورد h2 مورد نیاز باشد.

ناوبری و ساختار سایت

ناوبری و ساختار سایت

ممکن است ما دیوانه به نظر برسیم که ما هنوز در مورد ناوبری سایت بحث می کنیم در واقع بسیاری از سایت ها هستند که ناوبری مناسبی ندارند و تلاش زیادی را برای کاربر انجام می دهند.
نه تنها ساختار سایت شما برای کاربران بسیار مهم است ، بلکه یک نقشه راه برای موتورهای جستجو است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران از ابتدا وارد صفحه اصلی شما نمی شوند. این زنگ خطر است و نشان می دهد همه صفحات شما باید دارای استانداردهای بالایی باشند و باید بدانید که موتور جستجو و کاربر ممکن است وارد گوشه های سایت شما و حتی ویرانه های آن شوند. سعی کنید میزبان خوبی برای مهمانان خود باشید زیرا تابش خیره کننده مستقیماً به شما وارد می شود.
ناوبری سایت شما مکانی برای پنجره های فانتزی نیست ، یک لیست طولانی از گزینه ها ، جستجو یا بهتر است بگویید هیچ مکان دفن ، کاربر سایت شما نباید گم شود ، اگر کاربر در سایت شما بتواند سایت شما ناوبری خوب می خواهد بخش مورد نظر را پیدا نکنید یا حتی صفحه اصلی خود را پیدا نکنید ناوبری شما در واقع محل دفن مردگان است.
برای روشن شدن موضوع ، بیایید نگاهی به یک سایت محبوب بیندازیم ، سایتی که در انتخاب منو و پیمایش یک دسته گل به آن داده شده است.

فلش محل منوی سایت را نشان می دهد که با کلیک روی آن می توانیم مشاهده کنیم:

این هنوز دسته گلی نیست که به شما پیشنهاد دادم ، وقتی سایت ذکر شده را در صفحه تلفن همراه مشاهده کردیم ، تصویر زیر را مشاهده می کنیم.

این همان دسته گل است که خدمت شما عرض کردم. با نگاه کردن به تصویر بالا ، می بینید که منو تمام صفحه گوشی را می پوشاند و کاربر ضعیف عملا چیزی جز من نمی بیند. محتوا کجاست؟ بله ، اگر بیش از حد به تصویر بالا نگاه کنید ، خواهید دید که در حال ناوبری است.
این امر باعث ایجاد تجربه کاربری ضعیف می شود و احتمالاً وقتی کاربری با تلفن هوشمند خود وارد چنین سایتی می شود ، مجبور نباشد برای بازدید از دیگر قسمت های سایت به اندازه کافی منتظر بماند.
ساختار مناسب و جهت یابی سایت می تواند منجر به ظاهر شدن پیوندهای سایت در نتایج گوگل شود.
پیوندهای سایت یا پیوندهای سایت می توانند تسلط شما را در نتایج گوگل افزایش دهند و شما صد برابر بیشتر از رقبای خود دیده خواهید شد و البته هزار کلیک دیگر نیز دریافت خواهید کرد.
با مشاهده تصویر زیر می توانید منظورم را بهتر متوجه شوید. صاحبان سایت زیر قطعاً ناوبری مناسب و اصولی را برای سایت خود در نظر گرفته اند.

اما یک سوال:

در واقع کدام سایت ها در نتایج جستجو پیوندهای سایت دریافت می کنند؟
در واقع این الگوریتم های گوگل هستند که تعیین می کنند کدام سایت ها لینک سایت دریافت می کنند و کدام سایت ها لینک نمی گیرند. الگوریتم ها این تصمیم را عمدتا بر اساس ساختار سایت ها می گیرند: اگر برای سایت مفید باشد ، اگر ساختار سایت شما به الگوریتم های ما اجازه ندهد پیوندهای خوبی پیدا کنند یا اگر متوجه شدیم پیوندهای سایت شما به کاربر پاسخ نمی دهد و بی ربط هستند ، ما قطعاً آنها را نشان نمی دهیم. ”
این پاسخ قطعی گوگل و سایر موتورهای جستجو برای شرایط نمایش یا عدم نمایش پیوندهای سایت شما است.

بازخورد کاربر یا user signal

من معتقدم که بازخورد کاربران به طور فزاینده ای نقش مهمی در رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. آیا پست هایی در گوگل برای کسب و کار من دارید که کاربران روی آن کلیک کرده اند؟ با ما تماس بگیرید “برای برقراری ارتباط با شما؟ آیا مشتریانی که از شما راضی هستند در قسمت نظرات پنج ستاره به کسب و کار شما می دهند؟ مهمتر از همه ، آیا شما به این بررسی ها پاسخ مناسب می دهید؟
اگرچه خود گوگل رد می کند که بازخورد کاربران به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد ، اما مطالعات نشان داده است که بین بازخورد کاربران و رتبه های بالا رابطه قوی وجود دارد. بگذارید اینطور بیان کنم: گوگل همه چیز را می داند و البته می بیند. هر نکته ای که کاربر لمس می کند یا هر گونه تعاملی که کاربر با شما دارد و برعکس به گوگل نشان می دهد که کاربر به محتوای شما علاقه مند است.

رابطه سرعت سایت و سئو

سرعت سایت

سرعت سایت از دیرباز عامل مهمی در رتبه بندی سایت ها در جستجوی گوگل بوده است و حتی گوگل اعلام کرده است که بعید نیست سرعت بارگذاری صفحات موبایل به جای سرعت بارگذاری دسکتاپ در آینده معیار رتبه بندی سایت ها باشد. بنابراین نه تنها سایت شما نیاز به بارگذاری سریع دارد ، بلکه تجربه موبایل نیز باید سریعتر و بهتر باشد.

گوگل با کمک ابزار PageSpeed ​​به شما اجازه می دهد آدرس سایت خود را وارد کنید تا مشکلات مربوط به سایت خود را مشاهده کنید و همچنین میزان پاسخگویی سایت شما برای تلفن های همراه را نشان می دهد. این ابزار زمان بارگذاری صفحات سایت شما را به طور دقیق تخمین می زند و اگر چیزی زمان بارگذاری سایت شما را افزایش دهد ؛ آن را معرفی می کند و راههای رفع آن را به شما نشان می دهد.

به طور شگفت انگیزی ، حتی شرکت های بزرگ با توسعه قابل توجه و البته بودجه زیاد نتایج بسیار ضعیفی را از نظر سرعت بارگیری تجربه می کنند. تصویر زیر از یک سایت بازاریابی تجاری هاروارد است که از سرعت سنج گوگل نمره ای غیرقابل قبول دریافت کرده است.

سایت های دارای محتوای سنگین و اخبار باید به مسائل مربوط به سرعت سایت توجه ویژه ای داشته باشند. زیرا این سایت ها برای راحتی بیشتر در دستگاه های تلفن همراه دیده می شوند.

تجربه کاربری و سئو یک تیم همیشه برنده

خوشبختانه ، با استفاده از اصول حرفه ای سئو و تجربه کاربری خوب ، دست به دست هم می دهید تا حس فوق العاده ای به کاربر القا شود و از کل رتبه بندی موتورهای جستجو برای سایت شما نمره قابل قبولی دریافت کند. رقبای شما رتبه بندی بالای نتایج گوگل را تجربه خواهند کرد.

آموزش

ابزار PageSpeed ​​بازخورد کاربر یا user signalبهینه سازی موتورهای جستجوتجربه کاربری و سئو یک تیم همیشه برندهرابطه سئو و سرعت سایتسئو + تجربه کاربری = موفقیتسئو به همراه تجربه کاربریسرعت بارگذاری صفحات موبایلناوبری و ساختار سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *