آشنایی با ابزار GTMetrix

آشنایی با ابزار GTMetrix

درباره ابزار GTMetrix و نقش آن در بهینه سازی سئو

سایت ها و ابزارهای آنلاین زیادی در زمینه طراحی سایت و سئو وجود دارند که به بهینه سازی وب سایت به طراحان وب و سئوکاران کمک بسیاری می کنند. یکی از مهمترین و موثرترین عوامل در زمینه بهینه سازی سرعت وب سایت است که بسیاری از متخصصان جستجوگرها و طراحان بر روی آن تمرکز می کنند. gtmetrix ابزاری قدرتمند و محبوب آنلاین است که به شما کمک می کند تا سرعت سایت خود را بهینه کنید. در این مقاله بهینه سازی سایت با gtmetrix و مزایای آن را به طور کامل توضیح خواهیم داد. تا پایان این مقاله با ما باشید.

ابزار GTMetrix

سرعت سایت چیست ؟

سرعت وب سایت اصطلاحی است که توسط سئوکاران بسیار استفاده می شود. سرعت سایت زمان بارگذاری و بارگذاری کل سایت است. بین سرعت سایت و سرعت صفحه سایت رابطه مستقیمی وجود دارد. هرچه صفحات سایت سریعتر بارگیری شوند ، سرعت بارگیری سایت نیز بیشتر می شود. در سال های اخیر ، گوگل اعلام کرده است که سرعت وب سایت یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وب سایت است. هرچه سایت سریعتر باشد ، زمان بارگیری کمتر و رتبه وب سایت در گوگل بالاتر است. اکنون که به اهمیت سرعت بالای بارگذاری وب سایت پی بردید ، سعی کنید با عوامل موثر در افزایش سرعت وب سایت آشنا شوید و از آنها در طراحی وب سایت خود استفاده کنید. از مهمترین عوامل افزایش سرعت وب سایت موارد زیر است :

  • فشرده سازی فایل ها
  • کوچک کردن کدها
  • فعال کردن کش مرورگر
  • بهینه سازی تصاویر

GTMetrix (جی تی متریکس) چیست

GTMetrix (جی تی متریکس) چیست؟

Gtmetrix ابزاری است که Page Speed شما را اندازه گیری می کند و به شما گزارشات مربوط به کیفیت load شدن سایت شما را نشان می دهد؛ علاوه بر این پیشنهادات خود را برای بهتر شدن سایت شما نیز اعلام می کند.

اهمیت سایت GTMetrix

مطمئناً در رتبه بندی موضوعات بسیار مهم از نظر سئو و بهینه سازی سایت ، سرعت سایت در پنج رتبه اول قرار دارد. به شکلی که به راحتی از کنار آن عبور نکنید. به یاد داشته باشید که هدف اصلی ما از بهینه سازی سایت ، جلب رضایت کاربر است و در مرحله بعدی موتور جستجو ارزشمند است. خودتان قضاوت کنید که به دنبال محتوا در یک سایت هستید اما سرعت کم سایت به شما اجازه نمی دهد از سایت به راحتی استفاده کنید. چه کار میکنی؟ بدون شک او برای همیشه آن سایت را ترک خواهد کرد و به آن سایت برنخواهد گشت.

مزایای ابزار GTMetrix

  •  ساعات اوج خود را متوجه خواهید شد و می توانید براساس آن بهترین زمان برای گذاشتن محتوای جدید، تبلیغات هدفمند و … را برای بازدید کنندگان خود بیابید. اگر چه ممکن است سرعت واقعی بارگذاری نشان داده شده در ثانیه در طول یک روز (یا حتی یک هفته) تغییر کند
  • شیوه استفاده از آن بسیار آسان است و در هر بخشی می توانید از راهنمایی خود این ابزار که در کنار تب قرار دارد نیز استفاده کنید.
  •  با توجه به مؤلفه هایی که بخش های تست سرعت گوگل و یاهو تعریف کرده اند طراحی وب سایت شما را تحلیل می کند و مطابق با آن راهکارهای بسیار خوبی را برای چگونگی بالا رفتن سرعت وبسایتتان پیشنهاد می‌دهد که با گذشت زمان تغییر نخواهد کرد.
  • ارائه گزارش در قالب پی دی اف کی دیگر از گزینه های مهم این سایت ها است که به کسانی که به دلیل طولانی شدن زمان از خواندن برخی نتایج خسته شده اند بسیار کمک می کند.
    البته توجه به این نکته نیز مهم است که فقط صفحه اصلی سایت خود را تست نکنید. این اشتباه اغلب توسط افراد مبتدی انجام می شود. صفحه اصلی سایت شما ممکن است کمترین اطلاعات سایت فشرده را داشته باشد بنابراین طبیعتاً سریعترین سرعت را دارد. به طور خلاصه ، صفحه اصلی سایت البته مهم است ، اما ممکن است در مقایسه با سایر صفحات ثانویه باشد. بنابراین تعدادی صفحه را با هم تست کنید. آزمایش صفحاتی مانند صفحات پست الکترونیکی منفرد ، صفحات فروشگاه و صفحات محصول و غیره ، نتیجه خوب و کاملی را به دست می دهد.

ویژگی‌های GTmetrix

ویژگی‌های GTmetrix

  1. این سایت دارای سرورهای آزمون در نقاط مختلف جهان می‌باشد و توانایی دارد وضعیت سرعت سایت شما در نقاط مختلف بررسی و به شما اعلام نماید. برای مثال می‌توانید سرعت سایت خود را در اروپا و آمریکا به صورت جداگانه بررسی نمایید.
  2. امکان بررسی وضعیت سرعت سایت روی گوشی‌های موبایل و رایانه‌های رومیزی
  3. امکان بررسی وضعیت سایت با استفاده از وب‌سرویس توسط سیستم‌های خودکار
  4. با پرداخت وجه و خرید امکانات نسخه پیشرفته GTmetrix می‌توانید برخی ویژگی‌های بیشتر برای مثال بررسی خودکار و منظم سایت خود را در اختیار داشته باشید.

سایت GTMetrix چه امکاناتی به ما ارائه میدهد

سایت GTMetrix به سادگی آدرس سایت را با یک نوار آدرس از شما دریافت می کند و اطلاعات کاملی در مورد عواملی که باعث کند شدن سایت شما شده است را در اختیار شما قرار می دهد. پس از وارد کردن آدرس سایت ، می توانید به پایین صفحه مرورگر بروید و روی برگه YSlow کلیک کنید تا با تمام عواملی که سایت را کند کرده اند آشنا شوید.
پس از یافتن عواملی که باعث کندی سایت شده اند. می توانید برای حل این مشکلات اقدام کنید. برخی از شرکت های طراحی سایت در ایران طراحی سایت را بر اساس حداکثر سرعت مشاهده نمی کنند و به عنوان مثال از پلت فرم بوت استرپ در سایت استفاده می کنند و سپس با مدل دیگری از بوت استرپ به سایت پاسخ می دهند. چنین مشکلاتی را می توان در بسیاری از سایت های ایرانی مشاهده کرد. رایج ترین مشکل در سایت های ایرانی استفاده از دو فایل بوت استرپ در سایت های تک زبانه است.
یکی از ابزارهای عالی در سایت GTMetrix ارائه ابزارهای سایت بصورت api است.

آیا لازم است تمامی توصیه‌های GTmetrix را روی سایت پیاده‌سازی کنم ؟

انجام بهینه سازی های پیشنهادی می تواند تا حد امکان مفید باشد. با این حال ، برخی از موارد ممکن است به دلایل فنی و منطقی عملی نباشد. امتیازات و دستورالعمل های ارائه شده توسط GTmetrix را می توان به عنوان مشاوره در نظر گرفت. در نهایت ، این شما هستید که تصمیم می گیرید این دستورالعمل ها برای سایت شما مفید و کاربردی باشند.

همچنین مهم است که بدانید رعایت برخی از دستورالعمل ها ممکن است هزینه ای بیش از آنچه برای سایت شما مفید است داشته باشد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

آموزش ها

GTMetrix (جی تی متریکس) چیستآشنایی با ابزار GTMetrixامکانات سایت GTMetrixاهمیت سایت GTMetrixبهینه سازی سئوبهینه سازی سایت با gtmetrixجی تی متریکسسرعت سایت چیستمزایای ابزار GTMetrixویژگی‌های GTmetrix

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *