بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

بزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی یکی از مهمترین قسمتهای حرفه ای متخصص سئو است. اما طبق تحقیقی که در سال های اخیر انجام شده ، تعداد کمی از مردم واقعاً علاقه مند به انجام این کار هستند.

به گفته کارشناسان سئو ، یافتن کلمات کلیدی یکی از سه وظیفه دشوار سئو پس از تولید محتوا و ساخت لینک است. این احتمالاً به این دلیل است که 66٪ از کاربران به جای برون سپاری ، فرایند یافتن کلمات کلیدی را انجام می دهند.

یافتن کلمات می تواند یک فرآیند دلهره آور باشد ، به همین دلیل 44٪ از کاربران قبل از اینکه مجبور شوند این کار را انجام نمی دهند ، کاملاً منطقی است.

یافتن کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت شما می تواند یک کار ترسناک برای شما باشد. در این صورت ، این مسئله به یک نگرانی بزرگ تبدیل خواهد شد و علاوه بر احتمال اشتباهات زیاد ، وقت زیادی از شما گرفته می شود.

در اینجا لیستی از رایج ترین اشتباهات کلمات کلیدی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

جستجوی کاربران گوگل

فراموش کردن خواسته جستجو کنندگان

آیا می توان برای جستجوی عبارتی که با خواسته کاربران مطابقت ندارد ، برای صفحه ای از وب سایت رتبه کسب کرد؟ قطعا نه.

بسیاری از بازاریابان به جای نرخ تبدیل کاربر ، درگیر ترافیک هستند. اینجاست که درک نیازهای کاربران مطرح می شود. نیاز کاربران اصلی ترین درخواست وی برای جستجوی عبارت جستجو شده توسط وی است.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت شما مجموعه دستور العمل های مربوط به غذاهای مختلف باشد ، وقتی کاربران به دنبال یک دسر برای پخت و پز هستند سایت شما دیده می شود. اگر وب سایت شما حاوی خواص غذایی و اطلاعاتی از این قبیل باشد ، در جستجوی دستور العمل ها نمایش داده نمی شود.

بنابراین محتوای سایت را مطابق آنچه کاربران به دنبال آن هستند تنظیم کنید و همچنین اطمینان حاصل کنید که ترافیک وب سایت شما از طریق گوگل در جستجوی کلمات کلیدی مرتبط است.

 عدم توجه به نتایج جستجو

بخشی از خواسته کاربران و آنچه که موتورهای جستجو از عبارت مورد جستجو درک می کنند را می توانید با مشاهده نتایج جستجو بفهمید.

بسیاری از افراد وقت زیادی را صرف کار با ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی کرده و نگاهی به نتایج واقعی جستجو در کلمات کلیدی نمی کنند. شاید شما بلاگی را برای کلمه کلیدی ایجاد کرده باشید، در صورتی که گوگل صفحات محصولات سایت های مختلف را برای آن کلمه کلیدی نشان دهد.

همیشه به نتایج جستجو در یک کلمه کلیدی نگاه کرده و محتوای خود را با توجه به الگوی کلی نتایج جستجو مدلسازی کنید.

توجه نکردن به تعداد جستجو ها

بسیاری از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی پارامترهایی را برای کلمات کلیدی فراهم می کنند که در صورت عدم درک درست ، منجر به تصمیم گیری نادرست می شوند.

ما به طور کلی به دنبال کلمات کلیدی هستیم که بیشترین بازدید را برای وب سایت ما ایجاد می کنند ، اما انتخاب محبوب ترین کلمات کلیدی لزوماً چنین نتیجه ای را برای شما به همراه نخواهد داشت. اول از همه ، شما باید درک کنید که کلمات کلیدی برای سایت شما چه معنایی دارند و کاربران شما در محتوای تولید شده شما در واقع چه کلمات کلیدی را جستجو می کنند.

نه تنها به تعداد جستجوها بلکه به سایر عوامل تأثیرگذار بر محتوا توجه کنید.

اهمیت کلمات کلیدی

اهمیت ندادن به کلمات کلیدی بلند

تمرکز بیش از حد روی تعداد جستجوها اغلب منجر به نادیده گرفتن کلمات کلیدی طولانی تر می شود.

اگرچه کلمات کلیدی طولانی تر کمتر جستجو می شوند ، درصد بیشتری از جستجوگران این نوع کلمات کلیدی نزدیک به مرحله خرید یا مشتری شدن هستند. کلمات کلیدی طولانی تر رقابت کمتری دارند و محتوای تولید شده برای چنین عباراتی به احتمال زیاد به نیازهای کاربران نزدیک است. در نتیجه ، آنها به برند شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و در آینده به وب سایت شما باز می گردند.

صحبت نکردن با افراد

علاوه بر مشاهده نتایج جستجو ، بهتر است در انتخاب کلمات کلیدی با مردم صحبت کنید.

در این زمینه ، روشهایی وجود دارد که می توانید با آنها صحبت کنید. صحبت با کارمندان وب سایت که مستقیماً در مقابل کاربران هستند نیز در این امر موثر است. زبان آنها را بفهمید ، مشکلات آنها را بشناسید و از هرگونه سوال در وب سایت خود مطلع باشید.

 درج کلمه کلیدی بعد از نوشتن محتوا

تمام کارشناسان سئو عبارت “آیا می توانید این مقاله را جستجو کنید؟” شنیده اند.

متأسفانه ، فرآیند جستجوی کلمات کلیدی اغلب پس از نوشتن محتوا صورت می گیرد. نویسندگانی که اطلاعات زیادی در مورد سئو ندارند نیز فکر می کنند سئو محتوا به معنای تکرار کلمات کلیدی بارها و بارها در محتوا است.

فرآیند یافتن کلمات کلیدی باید اساس کلیه راهکارهای تولید سئو و تولید محتوا باشد ، نه به عنوان یک افزودنی. اگر در ابتدا به کلمات کلیدی توجه نکنید ، وب سایت شما نمی تواند به درستی به خواسته های کاربران پاسخ دهد.

 عدم آگاهی از فضای مورد جستجوی کاربران

علاوه بر گوگل مکان های دیگری نیز وجود دارد که کاربران در آن به جستجو می پردازند. به عنوان مثال در صورت نیاز به آموزش تعمیر یک وسیله برقی ممکن است که شما مستقیما سراغ یوتیوب بروید. بنابراین بهتر است که علاوه بر گوگل در سایت های دیگری که مخاطبین شما به دنبال پاسخ سوالات خود هستند هم سری بزنید تا از نیازهای آنان آگاه گردید.

 توجه زیاد بر روی کلمه کلید

با توجه به افزایش درک گوگل نسبت به زبان طبیعی کاربران دیگر مثل سابق نیازی به استفاده افراطی از تمام کلمات کلیدی و هم خانواده های آن در محتوا و سایر قسمت های آن نیست. به عنوان یک راهکار می توانید این طور اقدام به نوشتن محتوا کنید که قرار است موضعی را در تلفن به فردی توضیح دهید. در چنین شرایطی شما کلمات متفاوتی را در گفتگو به کار نمی برید.

 فراموش کردن پارامترهای مرتبط با لوکال سئو

در جستجوی برخی از کلمات کلیدی متوجه میشویم که نتایج جستجو به گونه ایست که گوگل به پارامتر مکان وب سایت ها و کسب و کارها اهمیت زیادی می دهد. در واقع جستجوی برخی کلمات کلیدی به گونه ایست که هدف کاربر یافتن مکانی برای مراجعه حضوری به آنجاست. در چنین شرایطی بایستی از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده نمود.

 عدم تمرکز بر روی موضوعات کلی تر

در هنگام تولید محتوا بهتر است که کمی از بالا به موضوع نگاه کرده تا به شکل عمومی تری به شرح موضوع بپردازیم. اینگونه تولید محتوا برای وب سایت نیز طبیعی تر به نظر رسیده و به ایده های جدیدی برای کلمات کلیدی میرسیم.

شناخت رقبای سئو

عدم شناخت رقبا

بعضا پیش می آید که کسب و کارها به دنبال شناخت رقبای خود نمی روند. شناخت رقبا در کلمات کلیدی مورد نظر شما امری ضروریست، چرا که این گونه از مدل محتوایی که گوگل آن را به عنوان مدل برتر می داند آگاه می شوید. بنابراین بررسی رقبای خود را جزیی از فرایند آگاهی از کلمات کلیدی کنید.

ارزیابی اشتباه سختی کلمات کلیدی

بسیاری از ابزارهای کلمات کلیدی معیاری برای ارزیابی سختی کسب رتبه برای آنها دارند. با این حال این ارزیابی شامل در نظر گرفتن وضعیت و رتبه حال حاضر سایت شما نیست.

ممکن است که وب سایت شما در حول موضوعی بسیار قدرتمند بوده و کسب رتبه برای سایتتان در موضوعاتی در این بین کار سختی نباشد. اما در شرایطی که وب سایت شما تازه ایجاد شده باشد و اعتباری نیز نداشته باشد، بنابراین واضح است که کسب رتبه در همان کلمه کلیدی کار بسیار دشواریست.

عدم توجه به حالت مفرد یا جمع کلمه کلیدی

همیشه بررسی کنید که در یک محتوا باید از نسخه تک کلمه کلیدی یا نسخه ترکیبی استفاده کنید. در برخی موارد ، گوگل نتایج متفاوتی از فرم جمع یا منفرد کلمه کلیدی را نشان می دهد. زیرا هدف کاربر با نسخه های جمع و منفرد متفاوت است. این را می توانید در جستجوی “شغل” و “شغل ها” مشاهده کنید.

کاربری که به دنبال فرم مجزا کلمه کلیدی است ، به دنبال اطلاعات است ، در حالی که کاربری که نسخه کل آن را جستجو می کند ، به دنبال مقایسه محصولات یا خدمات است. بنابراین این را همیشه در ذهن داشته باشید.

چه اشباهاتی را مرتکب شده اید؟

اگر شما یک متخصص سئو هستید، مطمئنا دست به جستجوی کلمات کلیدی زیادی زده اید. احیانا در این فرایند چه اشتباهاتی را مرتکب شده اید؟ در بخش کامنت، این اشتباهات را با ما در میان بگذارید.

آموزش ها

ارزیابی اشتباه سختی کلمات کلیدیاهمیت به کلمات کیدیبزرگترین اشتباهات در یافتن کلمات کلیدیپارامترهای مرتبط با لوکال سئوتولید محتواجستجوی خواسته کاربرانشناخت رقبای سئوفرایند یافتن کلمات کلیدیمتخصص سئویافتن کلمات کلیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *