عوامل تاثیرگذار در عملکرد سئو داخلی سایت

عوامل عملکرد بهتر سئو داخلی سایت

Rate this post

نکاتی که باعث عملکرد بهتر سئو داخلی سایت شما میشه

اگر زیاد در اینترنت جستجو می کنید یا اصلا مشاغلی در اینترنت وجود دارد ، یک عبارت جادویی وجود دارد که حتماً شنیده اید. سئو (SEO)!

سئو مخفف Search Engine Optimization است که می تواند بر رتبه بندی وب سایت ها توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

در حقیقت ، بهینه سازی برای موتورهای جستجوی مختلف (به عنوان مثال Google ، Bing ، Yahoo) ، اگر به خوبی انجام شود ، می تواند دید وب سایت را در SERP (صفحات نتایج موتورهای جستجو) بهبود بخشد. با این حال ، امروزه سئو دیگر یک تکنیک زیرزمینی نیست که به دنبال فریب موتورهای جستجو و کاربران آن است.

در حقیقت ، دلیل اینکه گوگل الگوریتم های خود را به روز می کند این است که می خواهد اطمینان حاصل کند که فقط شیوه های خوب سئو به طور روزانه توسط صاحبان وب سایت اجرا می شود.

تکنیک های مناسب آن دسته از تکنیک هایی هستند که به رتبه بندی صفحه وب در سطح بالاتری کمک می کنند. در دنیای سئو ما ، این تکنیک ها کلاه سفید سئو نامیده می شوند.

سئو مخفف Search Engine Optimization

عوامل تاثیرگذار در عملکرد سئو داخلی سایت

عوامل تاثیرگذار در عملکرد سئو داخلی سایت در زیر ، ما برخی از معتبرترین نکات سئو را قرار داده ایم که هم بر فضای آنلاین شما تأثیر می گذارد و هم در جذب کاربران و رتبه بندی به شما کمک می کند.

برای اینکه مطالب را به خوبی درک کنید ، ما لیست را به چند قسمت تقسیم کرده ایم. بله ، سئو یک فرایند پیچیده و زمان بر است. هرچه جلوتر بروید ، بیشتر با سئو ، نحوه عملکرد موتورهای جستجو و نحوه ایجاد یک استراتژی قوی آشنا می شوید.

وقتی می خواهید این نکات را پیاده سازی کنید ، به یاد داشته باشید که بهترین راه حلی که می تواند شما را در این راه راهنمایی کند این است: ثبات و سازگاری در بهینه سازی وب سایت خود.

ساختار وب سایت خودتون رو به روز کنید.

نحوه سازماندهی ساختار سایت و کنترل آن برای سئو و بازدیدکنندگان بسیار مهم است. موتورهای جستجو از ساختار لینک برای یافتن و فهرست بندی صفحات استفاده می کنند.

اگر سایت شما از ساختار خوبی برخوردار باشد ، همه صفحات و زیر شاخه ها به راحتی توسط موتورهای جستجو پیدا و نمایه می شوند.

قانون “سه کلیک” بیان می کند که هرگونه اطلاعات در وب سایت باید حداکثر در سه کلیک در اختیار کاربر قرار گیرد. بنابراین اینگونه باید برنامه ریزی کنید.

قرار دادن یک کلمه کلیدی مهم تو URL صفحه

صفحات موجود تو دامنه شما، ممکنه که برای خیلی از کلمات کلیدی مختلف بهینه شده باشن. تو این شرایط بهترین راه اینه که فقط روی یه عبارت کلیدی متمرکز بشید و اونو مستقیماً تو آدرس URL بگونجونید.

تو URL ها، به جای زیر خط (_) از خط تیره (-) استفاده کنید

زمانی که از زیر خط ها برای جدا کردن کلمات تو یه URL استفاده می کنین ، گوگل اونو به عنوان یه کلمه واحد میخونه. این به این معنیه که مثلا بهترین _روش های_ سایت توسط موتور های جستجوگر، با عنوان ” بهترین روش ها” مورد بررسی قرار می گیره. خوندنش یه کم سخته درست؟

به جای آدرس پویا، یک آدرس اینترنتی ثابت انتخاب کنید.

خب آدرس وب، تو دو نوع استاتیک و پویا وجود داره.

 یک URL ثابت اینجور به نظر می رسه:

Your-domain-name.com/category/ بهترین-روشهای جستجوگرها

 یک URL پویا اینجور به نظر می رسه:

Your-domain-name.com/category/؟p=۰۲۸۷۰۵

در حالی که موتور های جستجو به راحتی می تونن هر دو URL رو درک و شناسایی کنن ، اما برای خود انسان URL های پویا، کاملاً ناخوانا هستن. به عنوان مثال ، اگه وبلاگی در وردپرس دارید، می تونید ببینید که آدرس URL پیش فرض یک پست خاص پویاست.

با کلیک روی دکمه “انتشار” ، وردپرس به طور خودکار اونو به یک آدرس ثابت تبدیل می کنه. با این وجود ، کلمات کلیدی تصادفی رو از عنوان وبلاگ انتخاب می کنه. از نظر سئو ، بهتره که نشانی URL رو خودتون ویرایش کنین.

عملکرد سئو داخلی

آدرس URL را مختصر ، تشریحی و مرتبط نگه دارید.

یه بازدید کننده باید بتونه تو یک نگاه یک وب سایت خاص رو تشخیص بده. اگه خودتون بخواید آدرس URL رو ویرایش کنین ، نه تنها به نفع بهینه سازی کلمه کلیدی کار می کنید، بلکه درک مطلب یک وب سایت خاص رو برای کاربر آسون تر می کنید.

برای هر صفحه از وب سایتتون یک عنوان خوب ایجاد کنید.

یه عنوان تمام اون چیزی رو که دامنه شما رو در بر می گیره، توصیف می کنه. ‌ عنوان باید به قدری کوتاه، جذاب و بدیع باشد که بتونه توجه کسایی رو که مخاطبین شما هستن، جلب کنه.

بله ، در واقع یعنی شما باید به زبان اونا (مخاطبین) صحبت کنید و وب سایت خودتون رو به گونه ای ارائه بدین که براشون جذاب باشه.

برای ارائه بهتر برند خود از متا شرح استفاده کنید.

متا شرح یه پاراگراف کوتاهه که در زیر برچسب عنوان در SERP نمایش داده میشه. قبل از بازدید جستجوگر از سایت شما و در واقع دیدن محصولی که شما ارائه میدین، یک متا شرح به شما این امکان را میده که مارکتون رو معرفی کنید.

طول بهینه توصیف متا، بین ۱۵۰-۱۶۰ کلمست.

فراموش نکنید که از ویژگی های ALT برای همه تصاویر استفاده کنید.

موتور های جستجوگر تصاویرو نمی خونن ، اونا به جای اون متن ALT رو می خونن. استفاده از عبارات کلیدی که برای توصیف تصاویر در صفحه وب خود استفاده می کنید، اقدام خیلی خوبیه.

همچنین، قرار دادن کلمات کلیدی تو متنی که تصاویر رو احاطه کرده، می‌تونه مفید باشه. به این ترتیب، موتور های جستجوگر تشخیص میدن که این قسمت از پست، برای کاربرین از اهمیت ویژه ای برخورداره.

هر نوع CMS (سیستم مدیریت محتوا) رو که به کار می برید، هر بار که تصویری رو بارگذاری می کنید، فرصتی برای بهینه سازی اون با کلمات کلیدی مناسب دارید. خیلی آسونه!

کلمات کلیدی‌ای رو پیدا کنید که برای شما مفید باشن

سئو تقریباً بر اساس کلمات کلیدی است. کلید یک استراتژی سئو خوب این است که بدانید کاربران هنگام جستجو در سایت هایی مانند شما چه کلماتی را در نوار جستجو تایپ می کنند. با داشتن نیمی از لیست کلمات کلیدی مرتبط ، شما در نیمه راه هستید.

یک (و متداول ترین) روش انجام کلمات کلیدی استفاده از Google Keyword Planner است. این ابزار رایگان برای همه افرادی که دارای حساب Google AdWords هستند ، رایگان است. پس از تنظیم حساب کاربری و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت خود ، لیستی از پیشنهادات کلمات کلیدی را دریافت خواهید کرد.

خوب ، در این مرحله وظیفه شما این است که مناسب ترین کلمات کلیدی را از لیست انتخاب کنید. با این حال ، مهم است که این کلمات کلیدی در بین مخاطبان محبوب باشند.

استراتژی بازاریابی محتوا

انواع مختلف کلمات کلیدی رو همزمان ترکیب کنید.

در واقع کلمات کلیدی به سه دسته تقسیم می شوند که هر کدام کمی متفاوت بوده و تعداد بازدید آنها متفاوت است. در نتیجه ، بهترین و موثرترین استراتژی ترکیب انواع مختلف کلمات کلیدی به منظور دستیابی به تنوع متفاوت ترافیک است.

کلمات کلیدی عمومی اصطلاحات خاصی نیستند و بسیار تمیز ، برای مثال ، “بازاریابی محتوا” یا “هک رشد” انواع کلمات کلیدی کلی هستند. چنین وضعیتی حجم بسیار خوبی از ترافیک را فراهم می کند ، که در عین حال چندان هدفمند نیست.

کلمات کلیدی منطبق با یکدیگر معمولاً بین حجم ترافیک و ارتباط وب سایت تعادل خوبی برقرار می کنند. به عنوان مثال: “هک رشد برای استارتاپ ها” یا “بهترین تکنیک های بازاریابی محتوا”.

ترافیک ایجاد شده توسط این عبارات بهتر مورد هدف قرار می گیرد. این بدان معناست که افرادی که به آن اشاره می کنند به احتمال زیاد مشتریان و پیروان آینده شما خواهند بود.

کلمات کلیدی دم بلند عبارت های طولانی هستند (حتی می توانند جملات کاملی باشند) که افراد در نوار جستجو تایپ می کنند.

“چگونه می توان استراتژی بازاریابی محتوا را توسعه داد” یا “چگونه از تکنیک های هک رشد برای توسعه تجارت خود استفاده کنیم” نمونه هایی از کلمات کلیدی دم بلند هستند.

بازدیدکنندگان زیادی به وب سایت شما نمی رسند. با این حال ، بازدیدکنندگانی که آنها ارائه می دهند به احتمال زیاد کاربران دائمی شما خواهند شد.

کلیدی رو به طور کامل تو تمام محتوای صفحتون قرار بدین

خب همون طور که می دونید، کلمات کلیدی باید تو متن قرار بگیرن. اگه بیش از حد این کار رو انجام بدین و محتواتون رو با کلمات کلیدی زیادی پر کنید ، صفحتون هم برای مخاطبین و هم برای موتور های پژوهنده خسته کننده و غیر جذاب به نظر می رسه.

همچنین استفاده از کلمات کلیدی زیاد باعث میشه که کاربر یک تجربه منفی کسب کنه و مطمئناً به رتبه بندی سایتتون هم اسیب وارد می‌کنه.

تمام تصاویر رو با کلمات کلیدی مناسب بهینه کنید.

فراموش نکنید که از عبارات کلمات کلیدی نه تنها در کل محتوای وب سایت ، بلکه در توضیحات تصویر هم می تونید استفاده کنید. همچنین اعتقاد بر اینه که استفاده از کلماتی مثل: “تصویر” و “عکس” به همراه کلمه کلیدی انتخاب شده، هنگام توصیف یک تصویر با یک ویژگی ALT ، می‌تونه روش خوبی باشه.

فقط محتوایی رو منتشر کنید که با کیفیت، جدید و غنی از کلمات کلیدی باشه.

امروزه یکی از مهم ترین فاکتور های سئو ، محتوای وب سایته. اگه اطلاعات مفید و به درد بخور برای کاربران تولید کنین، موتور های جستجوگر، رتبه وب سایت شما رو افزایش میدن. برای به دست آوردن بهترین نتایج بهینه سازی، باید محتوای خودتونو هر چند وقت یکبار به روز کنید.

این روش علاوه بر اینکه وب سایتتون رو تازه و جدید میکنه، باعث میشه که مخاطبین زیادی رو هم به سمت خودتون بکشید.

بازاریابی سئو

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بی نظیر و با ارزشه

ارزشمند کردن یه وب سایت تو عمق اینترنت، سخت ترین کار برای همه‌ی افرادیه که مشغول یک تجارت آنلاین هستن. مطمئن باشید که هیچ دستور العمل جادویی وجود نداره که بتونیم اونو به کار بگیریم و نتایج پایدار و ثابتی به دست بیاریم.‌

با این حال ، موتور های جستجوگر به اون وب سایت هایی که ارزش زیادی رو برای کاربراشون قائلن، پاداش میده.

سایتی که دارای اطلاعاتی منحصر به فرد و ارزشمند (آموزنده ، مفید و قابل فهم) باشه ، قاعدتا تو ریخته بندی بالاتری قرار می گیره.

محتوایی رو تهیه کنید که توجه مخاطبین شما رو به خودش جلب کنه.

بعضی اوقات ممکنه که وب سایت شما در مقابل مخاطبین تصادفی قرار بگیره. تو این شرایط، وظیفه شما جلب رضایت همه نیست، بلکه وظیفه شما ایجاد محتوای مناسب و متناسب با نیاز های تمام کاربرین هست.

پس در نتیجه باید محتوای شما اونقدر قوی و مرتبط باشه که بتونه افراد رو درگیر خودش کنه.

استراتژی محتواتونو با دقت برنامه ریزی کنید.

بله ، شما برای هر محتوایی که تو وب سایتتون منتشر می کنید، باید یه استراتژی داشته باشین. قبل از هر چیزی شما باید بدونید که دقیقا چه نوع اطلاعاتی رو می خواید ارائه بدید. همیشه با برنامه ریزی و داشتن استراتژی های مختلف، میتونید به موفقیت برسید و رتبتون رو تو گوگل بالا ببرید.

زمانی که لینک می گیرید، فقط لینک های با کیفیت رو هدف قرار بدین

همیشه بدانید که تنها لینک های با کیفیت و قابل اعتماد وب سایت که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب می کند می تواند تأثیر جدی و خوبی بر رتبه وب سایت شما داشته باشد. اگر یک وب سایت معتبر به شما لینک دهد ، بخشی از آن “اعتبار و ارزش” به سایت شما منتقل می شود.

در این موارد موتورهای جستجو کمی بیشتر به سایت شما اعتماد خواهند کرد و در نتیجه شرایط بهتری در رتبه بندی گوگل خواهید داشت.

به خاطر داشته باشید: وقتی صحبت از لینک ها ، محتوا و به طور کلی سئو می شود ، کیفیت همیشه مهمتر از کمیته است. لینک های بی ارزش زیاد فقط می تواند به رتبه شما آسیب برساند نه اینکه آن را بالا ببرد.

به دنبال فرصت های تبادل وبلاگ مهمان باشین

وبلاگ نویسی مهمان، روشی محبوب و کاملاً ایمن برای به دست آوردن بک لینکه. وبلاگ نویس در حالی که میزبان وبلاگ محتوای با کیفیت بالا رو به صورت رایگان دریافت می کنه ، یک پیوند ورودی ارزشمند هم دریافت می کنه.

با این حال ، اگه می خواید این روش برای شما مفید باشه، تنها راه اینه که وبلاگ های با کیفیت بالا که مربوط به سایت شما هستن رو هدف قرار بدین، نه اینکه تو شبکه های عمومی تبادل وبلاگ شرکت کنین.

کلام آخر

ما امیدواریم که این نکات، شروع خوبی برای پیشرفت بیشتر شما تو زمینه سئو باشه و با بکار بردن اونا بتونید مخاطبین بیشتری رو به خودتون جذب کنید.

آموزش

الگوریتم گوگلتکنیک سئوتکنیک سئو داخلی وب سایتتکنیک کلاه سفید سئوسئو تصاویر سایتسئو داخلی سایتسئو کلمات کلیدیساختار وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *