تاثیر Mobile First Index بر سئو در سال ۲۰۲۰

تاثیر Mobile First Index بر سئو در سال ۲۰۲۰

تاثیر Mobile First Index بر سئو در سال ۲۰۲۰

با گذشت زمان ، با افزایش ترافیک ورودی تلفن همراه به موتور جستجوی گوگل ، قوانین سختگیرانه تری برای سئوی موبایل وب سایت ها ایجاد می شود. گوگل الگوریتم های خود را با اولویت قرار دادن تجربه کاربر موبایل برای ورودی های خود به روز کرده است و اکنون ، در آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل در دسامبر سال 2020 ، شاهد رنگارنگ شدن این مسئله هستیم. اگر می خواهید از آخرین تغییرات قوانین سئو مطلع شوید ، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با تأثیر Mobile First Index در سئو در سال 2020 آشنا کنیم.

mobile first index چیست؟

mobile first index چیست

گوگل متوجه شده است که آینده دنیای دیجیتال در تلفن های هوشمند خلاصه خواهد شد ، بنابراین در حال حاضر موتور جستجوی خود را برای حداکثر نفوذ به فضای تلفن همراه آماده می کند. بنابراین ، در سال 2017 ، الگوریتم نمایه سازی اولین موبایل را طراحی کرد تا صاحبان سایت طبق آن استانداردها تجربه کاربری قابل قبولی برای ورودی های تلفن همراه داشته باشند. در این الگوریتم بیشترین تمرکز روی بهینه سازی سایت ها برای نمایش در تلفن همراه است. در الگوریتم نمایه همراه اول ، ابتدا محتوای سایت در نسخه موبایل ایندکس می شود و سپس نسخه دسک تاپ بررسی می شود. تأثیر شاخص اول موبایل بر سئو در سال 2020 بیش از هر زمان دیگری پر رنگ است. این مورد در دو بروزرسانی الگوریتم گوگل در ماه مه 2020 و دسامبر 2020 کاملاً مشهود است. مواردی مانند سرعت بارگذاری سایت در تلفن همراه ، پاسخگویی ، اندازه قلم و به طور کلی تمام اصول صفحه بودن تلفن همراه در این الگوریتم سازگار است.

ابزارهای زیادی وجود دارد که رتبه بندی سئو موبایل شما را به شما نشان می دهد ، معروف ترین آنها PageSpeed ​​Insights است. این ابزار ، که متعلق به خود گوگل است ، آمار دقیقی از جمله سرعت بارگیری در تلفن همراه ، بهینه سازی کد ، پاسخگویی صفحه ، مطابقت اندازه قلم ها و عکس ها با نسخه تلفن همراه و … را به شما نشان می دهد. علاوه بر این ، PageSpeed ​​Insights یادآوری می شود شما می توانید رتبه بندی صفحه نمایش تلفن همراه خود را بهبود بخشید و مقایسه کاملی از صفحه نمایش تلفن همراه خود را با دسک تاپ خود فراهم می کند.

 

mobile first indexing چگونه عمل می کند؟

مهم‌ترین موضوعی که در موبایل فرست ایندکس مطرح است، نحوه ایندکس شدن صفحات سایت شما می‌باشد. خزنده‌های گوگل هنگام کراول کردن صفحات سایت شما، سه عامل مهم را بررسی می‌کنند:

  • سایت ریسپانسیو : اگر می خواهید سایتی را طراحی کنید ، حتماً از سازنده یا شرکت بخواهید که سایت شما را با مسئولیت پذیری طراحی کند. در غیر این صورت ، الگوریتم جدید گوگل سایت شما را جریمه می کند. یک سایت پاسخگو سایتی است که هنگام بارگیری در صفحه تلفن همراه ، رایانه لوحی ، تلویزیون ، ویدئو پروجکشن ، چاپگر به پیمایش افقی نیاز ندارد و همه عکسها و قلم ها در ابعاد پیکسل بارگیری می شوند تا متناسب با آن دستگاه باشد. در مقاله “پاسخگویی و تأثیر آن بر سئو” ما این موضوع را با جزئیات بیشتری بررسی کرده ایم.
  • سرعت بارگذاری سایت : در سال های اخیر ، تأثیر سرعت سایت در سئو بسیار بیشتر از هر زمان دیگری شده است. در سال 2020 ، این سرعت در موبایل بسیار مهم شده و یکی از مهمترین موارد در فهرست اول موبایل است. مواردی از قبیل کد css ، اندازه عکس ها و فیلم ها در صفحه و مواردی در سرعت بارگذاری سایت در تلفن همراه تأثیر دارند. یکی از بهترین راه ها برای کاهش بار در سایت تلفن همراه خود استفاده از برنامه AMP است. این برنامه کد html سایت را برای نسخه موبایل بهینه سازی می کند.
  • محتوای سایت : سومین عامل تأثیرگذار در نمایه سازی همراه اول محتوای سایت شماست. البته این فاکتور در نسخه دسک تاپ نیز وجود دارد. استفاده از محتوای سئو در صفحات و اثربخشی آنها برای کاربران از این نظر مهم است.

تاثیر mobile first index و الگوریتم دسامبر ۲۰۲۰

آخرین به روزرسانی الگوریتم گوگل در سال 2020 ، از 3 دسامبر سال 2020 آغاز شده است. ماه ها پیش ، گوگل اعلام کرد که در دسامبر سال 2020 تغییرات ویژه ای را در هسته الگوریتم خود اعمال خواهد کرد. به روزرسانی قبلی الگوریتم گوگل ، که در ماه مه انجام شد 4 ، 2020 ، منجر به جریمه و کاهش رتبه بسیاری از سایت ها شد و اکنون ، هفت ماه بعد ، الگوریتمی جدید به نام Core Update اعمال شده است. این بروزرسانی حدوداً دو هفته به طول می انجامد و طبق تحقیقات انجام شده ، فهرست اول موبایل و محتوای صفحه مهمترین عوامل موثر در رتبه بندی سایتها پس از این به روزرسانی هستند. در طی این به روزرسانی ، سایتهایی که سرعت بارگیری کمی روی تلفن های همراه و پیمایش افقی در صفحه های مختلف تلفن همراه داشتند ، با افت شدید رتبه بندی گوگل روبرو شدند. اگر سایت شما در دو هفته گذشته نیز رتبه بندی نشده است ، پیشنهاد ما این است که با موبایل و ابزارهای آزمایشی PageSpeed ​​Insights و Mobile-Friendly دوستی موبایل آن را آزمایش کنید.

نکات مهم در بهینه‌ سازی سایت با اصول mobile first index

نکات مهم در بهینه‌ سازی سایت با اصول mobile first index

همانطور که در بالا ذکر شد ، در آخرین تغییرات هسته الگوریتم گوگل ، تجربه کاربری موبایل نسبت به دسک تاپ اولویت دارد و سایت هایی که از استانداردهای لازم برای نمایش موبایل برخوردار نیستند جریمه می شوند. این یکی از دلایل اصلی افت سایت در گوگل در روزهای اخیر است. در اینجا قصد داریم نکات مهمی را ذکر کنیم که به سایت شما در رعایت اصول اولین نمایه سازی موبایل کمک می کند.

  • در Mobile First Index ، سایتهایی که دارای محتوای یکسان و ساختار مشابه در تلفن همراه و دسک تاپ هستند ، چراغ سبز دریافت می کنند. محتوا همچنین شامل کد و ساختار است. به طور کلی ، اگر سایت شما از نظر استفاده از برچسب های متا ، کدهای طرحواره ، محتوای متنی و تصویر یکسان باشد ، نمره قابل قبولی در الگوریتم نمایه همراه اول خواهد داشت.
  • به محتوای فوتر، هدر و ساید بار سایت خود نیز توجه کنید. اگر سایت شما ریسپانسیو باشد، این بخش‌ها دیگر در موبایل به نمایش در نخواهد آمد؛ بنابراین اگر لینک یا آیتم مهمی در این بخش‌ها دارید، توسط خزنده‌های گوگل خوانده نمی‌شود.
  • توجه داشته باشید که یک سایت موبایل پاسخگو امتیاز بالاتری نسبت به سایتی که نسخه جداگانه ای برای تلفن همراه ارائه می دهد ، دریافت خواهد کرد. بنابراین اگر سایت شما هنوز امتیاز کافی در Mobile First Index کسب نکرد ، در صورت امکان ، از ایجاد آدرس جداگانه برای تلفن همراه خودداری کنید و در عوض ، سایت خود را برای موبایل دوستانه کنید.

آموزش ها

mobile first index چیستmobile first indexing چگونه عمل می کند؟تاثیر Mobile First Index بر سئو در سال ۲۰۲۰تاثیر mobile first index و الگوریتم دسامبر ۲۰۲۰سایت ریسپانسیوسرعت بارگذاری سایتمحتوای سایتنکات مهم در بهینه‌ سازی سایت با اصول mobile first index

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *