چطور سئو کار حرفه ای بشم

چطور سئو کار حرفه ای بشم

چطور سئو کار حرفه ای بشم

از کجا شروع کنم و چگونه سئو حرفه ای می شود؟ این سوالی است که امروزه بسیاری از افراد بدنبال پاسخ به آن هستند. اکثر مردم سئو را وب سایتی می دانند که در یک یا چند کلمه کلیدی خاص و رقابتی در نتایج جستجو رتبه بندی می کند. اما باید بگوییم که سئو به همین جا ختم نمی شود. سئو مجموعه فرآیندهایی است که از هر لحاظ سودآوری یک وب سایت (در واقع یک تجارت آنلاین) را افزایش می دهد.
به معنای واقعی کلمه می توان گفت که سئو یک استراتژی است. شما باید بدانید که چرا یک وب سایت باید در یک کلمه کلیدی خاص رتبه بالایی داشته باشد و هدف از تبلیغ آن وب سایت چیست؟ آیا هدف جذب کاربر است یا فقط افزایش بازدید وب سایت است و فقط این موضوع برای وی مهم است؟
در واقع ، این بسیار مهم است که چرا می خواهید یک سایت را تبلیغ کنید. این بدان معنی است که شما باید هدف خاصی داشته باشید. سئو کار حرفه ای یک فرد باهوش است که استراتژی بسیار دقیق در ارائه یک وب سایت در نتایج جستجو دارد. در ادامه ، ما در مورد انجام کارهایی که بخشی از عادت های روزمره هر متخصص سئو است صحبت خواهیم کرد و پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید به یک سئو حرفه ای تبدیل شوید ، حتما این موارد را در نظر بگیرید.

آموزش سئو بصورت رایگان

یادگیری مداوم سئو

یکی از مهمترین و اساسی ترین کارهایی که باید در برنامه کاری روزانه شما لحاظ شود ، یادگیری سئو است. سعی کنید از منابع قابل اعتماد برای یادگیری سئو استفاده کنید. وب سایتهای مرجعی مانند وبلاگ وب سایت MOZ یا وب سایت backlinko و و از جمله منابع است که هر متخصص سئو در جهان روزانه از آنها بازدید می کند و از مقاله های خود بیشترین استفاده را می کند.

مزیت برجسته این وب سایت ها این است که آنها تجزیه و تحلیل انجام شده توسط متخصصان خود را منتشر می کنند ، یکی از مهمترین عوامل سئو ، که دیدن آن می تواند بسیار مفید باشد. به طور کلی ، اگر می خواهید در یک زمینه حرفه ای شوید ، باید آن را از متخصصان بیاموزید و سخنان آنها را دنبال کنید.
به علاوه ، فیلم های یوتیوب در مورد سئو عالی هستند. اگر به زبان انگلیسی مسلط نیستید ، مشکلی وجود ندارد ، زیرا می توانید آنچه را که ذکر شده است با کمک ابزار مترجم آنلاین مانند گوگل ترنسلیت دریابید. به عنوان مثال ، اگر مقالات بک لینک را با کمک مترجم گوگل ترجمه کنید ، تا حد زیادی متوجه خواهید شد که وی به چه مواردی اشاره دارد.

پیاده سازی و بررسی نتایج

همانطور که گفته شد ، شما با خواندن یا تماشای پیشرفت زیادی در یادگیری سئو نخواهید داشت و باید خودتان عمل کنید. هر آنچه را که در سئو آموخته اید خودتان پیاده سازی کنید و نتایج را مرور و تحلیل کنید. به عنوان مثال ، اگر گفته شود که گرفتن بک لینک از وب سایت های edu باعث افزایش رتبه وب سایت می شود ، خودتان در سایت های آموزشی بک لینک ایجاد کنید و پس از مدتی نتیجه را بررسی کنید.

یا اگر گفته می شود تعداد زیاد اشتراک و پسندیدن مقاله در شبکه های اجتماعی باعث افزایش رتبه آن مقاله در نتایج جستجو می شود ، خودتان امتحان کنید و ببینید چنین چیزی صحت دارد یا خیر! بنابراین چیزهای خوبی در مورد سئو وجود دارد ، اما تا زمانی که خود آنها را بررسی نکنید ، آنها به درد شما نخواهند خورد.

ابزارهای مورد نیاز در سئو

 تسلط بر ابزارهای مورد نیاز در سئو

تعدادی ابزار مرتبط با سئو وجود دارد که باید بر آنها تسلط داشته باشید. اگر می خواهید به یک سئو حرفه ای تبدیل شوید ، باید یاد بگیرید که با آنها کار کنید و از آنها در پروژه های سئو خود استفاده کنید. از جمله ابزارهای حرفه ای و ارزشمند سئو می توان به سئو گوگل وب مستر تولز و گوگل آنالتیکس اشاره کرد که هر شغل سئو باید به اندازه کافی تسلط داشته باشد.

برای مثال هر سئو کاری باید از این موضوع آگاه باشد که خطاهای ایجاد شده در گوگل وب مستر تولز را با چه روشی برطرف کند و یا این که در گوگل آنالیتیکس با چه روش رفتار کاربران را تحلیل کند و با استفاده از تحلیل های انجام شده، بازدهی وب سایت مدنظرشان را افزایش دهد.
کاربرد گوگل آنالیتیکس تنها برای اطلاع از بازدید صفحات و یا میزان نرخ پرش کاربران از وب سایت و … نیست بلکه جزو ابزار حرفه ای می باشد که هر سئو کاری جهت افزایش رتبه وب سایت خود در گوگل استفاده می کند.

تحلیل و بررسی رقیبان

وظیفه دیگری که هر متخصص سئو بر آن تسلط یافته است ، بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل رقبا است. شما باید رقبای اصلی وب سایت مورد نظر خود را پیدا کرده و آنها را بررسی کنید. بسیاری از دوستان تصور می کنند که بررسی رقبا در سئو به معنای بررسی بک لینک وب سایت آنها در هنگام بررسی رقبا بسیار گسترده تر از آن است.

بررسی رقبا به این معنی است که شما باید بدانید که آنها برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. دلیل بالا بودن رتبه آنها چیست و چه مراحلی را باید برای جلب آنها در نتایج جستجو بردارید؟ ابتدا باید یک مجموعه کامل از کلمات کلیدی را پیدا کنید که روی آنها کار کرده است. سپس مواردی را که بیشترین جستجو را دارند شناسایی کنید. سپس آنها را در گوگل جستجو کنید تا ببینید رقبای شما در کجای نتایج قرار دارند.
اگر واقعا رتبه خوبی داشته باشد و یکی از کلمات کلیدی یا عبارات پربازدید باشد ، مفید خواهد بود و باید روی آن کار کنید و در طولانی مدت روی آن سرمایه گذاری کنید. در مرحله بعدی ، با کمک ابزار ارائه شده توسط وب سایت moz ، باید اعتبار دامنه و صفحه وب رقبا را بررسی کنید. این سوال که وب سایت آنها چقدر قدرتمند است بسیار مهم است. با بررسی و تجزیه و تحلیل بک لینک ها و محتوای تمام صفحات وب آنها ، می توانید دلیل دامنه رقبا یا صفحه وب سایت خود را در بالا بیابید. نکته دیگر این است که شما باید توجه ویژه ای به لینک های داخلی و خارجی وب سایت داشته باشید.

تحلیل و بررسی رقبای سئو

 داشتن استراتژی در سئو

یکی دیگر از نیازهای هر متخصص سئو داشتن استراتژی در سئو است. اگر در سئو استراتژی نداشته باشید نمی توانید در این رشته پیروز شوید. سئو به معنای انتخاب کلمه کلیدی هوشمند است. به راحتی می توان گفت که این یک استراتژی عالی در سئو است.

سئو یعنی ما برای جذب مخاطبان با هدف بیشتر چه کاری باید انجام دهیم؟ به عنوان مثال ، کلمه کلیدی “خرید دامنه” یک کلمه کلیدی بسیار محبوب است که کار بر روی آن بسیار دشوار است ، اما اگر می خواهید کلمه کلیدی خود را عاقلانه انتخاب کنید ، عبارت “خرید دامنه با کیفیت” را انتخاب می کنید زیرا اگرچه هرچه جستجو کمتر باشد ، مشتریانی که هدف کسب و کار بیشتری دارند.
به هیچ وجه یک استراتژی خوب نیست که وقت خود را صرف رقابت با هر کلمه کلیدی کنید ، زیرا مهم است که ببینید چقدر می توانید در کلمه کلیدی یا عبارت کلمه کلیدی رتبه خوبی داشته باشید. نکته ای که در این زمینه باید بیان شود این است که شما می توانید با تجزیه و تحلیل و همچنین بررسی رقبا ، به این استراتژی بیشتر دست پیدا کنید.

 داشتن صبر در مشاهده نتایج

اگر می خواهید به یک سئو حرفه ای تبدیل شوید ، باید صبور باشید. بارها تاکید شده است که سئو کاری زمان بر است و شما باید بسیار صبور باشید تا بتوانید نتایج واقعی را ببینید. افراد زیادی هستند که با صبر و تحمل توانسته اند در اکثر پروژه های سئو خود موفق شوند.

لازم به ذکر است که اگر شما نیز می خواهید نتایج واقعی کار خود را ببینید ، باید حداقل 3 تا 6 ماه وقت صرف کنید و همچنین هنگام ایجاد بک لینک برای مقالات وب سایت خود چنین انتظاری را ندارید. یک هفته دیگر رتبه گوگل باشید. بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که برای دیدن رتبه واقعی در گوگل باید مدت ها صبور باشید.

آموزش ها

آموزش سئو وب سایتابزارهای مورد نیاز در سئواستراتژی در سئوتحلیل و بررسی رقیبان سئوچطور سئو کار حرفه ای بشمیادگیری مداوم سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *