چگونه محتوایی جالب و فریبنده برای گوگل بنویسیم


اگر نوشته های شما مورد توجه گوگل نیست پس این مطلب را بخوانید

داشتن محتوای خوب مهم است ، اما اگر می خواهید مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید و بازدید زیادی از مطالب خود را به خود جلب کنید. باید رتبه بالایی در SERP (نتایج موتور جستجو) کسب کنید. در این مقاله ، می خواهم بیشتر به چگونگی ایجاد چنین محتوای هدفمندی بپردازم.
مسئله کیفیت همیشه یک مسئله مهم در تولید محتوا بوده است. اما این دانش سئو است که می تواند سرعت شما را در رسیدن به تعداد مخاطبان هدف افزایش دهد. نوشتن محتوای سئو محور لزوماً دشوار و وقت گیر نیست به شرطی که بفهمید سئو در صفحه چگونه می تواند با محتوای شما کار کند.
در ادامه ، من نحوه تولید محتوای جالب و جذاب برای موتورهای جستجو و مخاطبان سایت را توضیح خواهم داد.

محتوای یونیک و منحصر بفرد تولید کنید

امروزه اهمیت محتوای بی نظیر و غیرتکراری برای همه مشهود است ، اما اگر محتوای اصلی شما به اندازه کافی معتبر نباشد ، قابل مشاهده نخواهد بود و از برجستگی کافی برخوردار نخواهد بود. بنابراین حتی اگر ایده ای از منابع دیگر دارید ، سعی کنید آن را با دیدگاه خاصی ارائه دهید و ارزش مقاله خود را افزایش دهید.
البته تقریباً برای همه ثابت شده است که محتوای تکراری و تکراری دیگر مورد استقبال موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت و همچنین در بالا بردن رتبه شما کمکی نخواهد کرد.

عنوان مطلب خود را بهینه کنید

عنوان مقاله شما یکی از اولین مواردی است که کاربر هنگام جستجوی سایت ها با آن روبرو می شود و به همین دلیل اهمیت آن بسیار زیاد است. یک روش موثر برای نوشتن یک عنوان خوب این است که تا آنجا که می توانید عناوین مختلف را بررسی کنید تا بهترین نتیجه را ببرید.
استفاده از کلمات کلیدی نیز می تواند یک ایده عالی باشد ، اما سعی نکنید آن را چندین بار به زور وارد عنوان خود کنید. همچنین برای دستیابی به محتوای واضح و جذاب از کلمات موثر استفاده کنید. حتما توجه داشته باشید که موتورهای جستجو فقط 55 تا 60 حرف از عنوان شما را به کاربران نشان می دهند. در یکی از پستهای بعدی سعی خواهم کرد که نحوه انتخاب سئو و عنوان موثر را به روشی کاملاً تخصصی مقابله کنم.
همچنین ، یکی از مهمترین قسمتها URL مطالب است. مطمئن شوید که URL شما با عنوان شما مرتبط باشد و فقط دنباله ای از اعداد یا تاریخ های گیج کننده یا مبهم نباشد.

بر ساختار تمرکز کنید

موتورهای جستجو نه تنها بر اساس محتوا بلکه بر اساس ساختار محتوا هم تصمیم می گیرند که کدامیک را ابتدا نمایش دهند. بنابراین هم یک موتور جستجو و هم کاربر ترجیحش یک ساختار شفاف با عناوین و پاراگراف هایی است که به خواندن متن کمک می کند.

برای اینکار از تگهای عنوان یا heading H1 تا H6 استفاده کنید. تگهای H به محتوا ساختار داده و همچنین این تگهای عنوان به موتورهای جستجو کمک میکنند که نگاهی کلی به کل متن داشته باشند. پس بهتر است حداقل یکبار کلمه های کلیدی خود را در این تگهای عنوان قرار دهید.
شما میتوانید از ساختار کلی H1 تا H6 استفاده کنید ولی بهتر است بدانید که مهمترین این تگها تگ H1 و H2 می باشد. سعی کنید عنوان مطلب در هر صفحه را در تگ H1 قرار داده و عناوین پاراگرافها را در تگ های H2 و H3 قرار دهید.

از کلمات کلیدی بصورت عاقلانه استفاده کنید

امروزه موتورهای جستجو کمتر از کلمات کلیدی به عنوان اولین معرف محتوای مطلب استفاده میکنند، اما همچنان برای نشان دادن نمایی کلی از موضوع مورد بحث کارایی دارند. هنگامیکه در تلاش برای یافتن هیجان انگیزترین موضوع برای مخاطبان خود هستید جستجو بر اساس واژه های کلیدی موثر می باشد.

کسورد ریسرچ کلمات کلیدی مناسب سئو

کلمات کلیدی همچنان می توانند به عنوان بخش مهمی از محتوای شما باشند به شرط آنکه در متن بصورتی به کار برده شوند که تعادل و بالانس کاملا برقرار باشد.

همیشه سعی کنید محتوا را برای مخاطب بنویسید نه برای موتور جستجو ولی حتما از کلمات کلیدی هم بصورت عاقلانه در لابلای متن استفاده کنید. استفاده بیش از حد از کلمات کلدید ممکن است نتیجه عکس بدهد و گوگل محتوای شما را بعنوان یک مطلب اسپم در نظر بگیرد.

برای نوشتن محتوای سئو به شفافیت و خوانایی متن اهمیت بدهید

خوانایی و شفاف بودن متن شامل این موارد می باشد : ساده بودن زبان و بیان , عدم وجود اشتباهات قواعدی و املائی و ساختار خوب جملات. همچنین در نوشته هایتان سعی کنید بیش از حد از عبارتهای علمی استفاده نکنید و در نظر داشته باشید شما هر چقدر هم دانشمند باشید ولی ممکن است بخشی از مخاطبان شما هنوز به اندازه شما اطلاعات علمی ندارند. پس ساده و خودمانی بنویسید.

از لینک بیلدینگ داخلی و خارجی استفاده کنید

 

با استفاده از لینک توالی منطقی در پست های شما ایجاد می شود. ساختمان داخلی لینک یک معجزه است. اگر بتوانید به درستی از این روش استفاده کنید ، هر دو کاربر از صفحات بیشتری از سایت شما بازدید می کنند و باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی موضوعات اصلی شما را درک کنند.
و اما لینک خارجی! منظور من لینک خارج از صفحه یا خرید بک لینک لینک برای سایت شما نیست. منظورم این است که سایتهای دیگر لینک را در آزمایشگاه پستهای خود قرار دهید. اگر در جایی خوانده اید که هرگز نباید لینک را در میان مطالب خود به سایتهای دیگر بدهید ، من به شما می گویم این جمله کاملاً اشتباه است. لینک های خارجی نشان می دهد که شما در موضوعی که می نویسید کاملاً آگاه و مسلط هستید تا حدی که مایل هستید از منابع بیشتری برای پشتیبانی از مطالب خود استفاده کنید. اما از آنجا که منابع شناخته شده اعتبار بیشتری دارند ، سعی کنید بیشتر به این منابع لینک بدهید. توجه داشته باشید که لینک بیش از حد ، چه در داخل و چه در خارج ، می تواند نتیجه معکوس دهد و به خاطر داشته باشید که هر لینک باید هدف خاص خود را در متن و بهبود محتوا داشته باشد.

بهینه سازی تصاویر سایت

تصاویر را بهینه سازی کنید

با بهینه سازی تصاویر خود فرصت شما برای نمایش در نتایج جستجوی تصاویر گوگل بالاتر می رود.
از آنجاییکه به اهمیت محتوای بصری و دیداری روز به روز افزوده میشود نمیتوان دانش سئو را در این مورد نادیده گرفت، خوشبختانه بهینه سازی تصاویر وقتگیر نیست و فقط باید همواره به چند مورد توجه داشته باشید :

  • همواره نام فایل را مرتبط انتخاب کنید .
  •  حواستان به حجم فایل ها باشند چون بر سرعت سایت تاثیر می گذارند. بطور میانگین سعی کنید حجم تصاویرتان از 100 کیلوبایت بیشتر نباشد.
  •  فراموش نکنید که تگ alt و title را به عکس اضافه نمایید .
  •  در هنگام نام گذاری تصاویر خود را جای کاربر گذاشته و مانند او فکر کنید.
  •  از عکس های با کیفیت استفاده کرده و از استفاده از عکس های بی نام و نشان بپرهیزید.

بر روی کاربران سایتتان تمرکز کنید

هنگام نوشتن هر مطلبی ، باید در مورد کاربر سایت خود فکر کنید. شما نمی توانید قسمت بعدی محتوای خود را بنویسید یا از کلمات کلیدی مناسب بدون شناخت کاربر خود استفاده کنید.
به آنچه مخاطب شما از داستان شما انتظار دارد فکر کنید. و چرا آنها وارد سایت شما شده اند؟ به کاربران خود محتوایی بدهید که دوست دارید هنگام جستجوی محتوا و ورود به سایتی با آن مواجه شوید! این به معنای یک محتوای کامل و هدفمند است تا کاربر نیازی به جستجو مجدد نداشته باشد و پس از مطالعه آن در این زمینه به سایت های دیگر مراجعه کند.
چگونه می توانید تجربه کاربر را در سایت خود افزایش دهید؟ امروز کاربران دوست دارند از سایتی که در آن هستند لذت ببرند. مهم است که بدانید برای کمک به کاربران در درک بهتر احساس لذت ، چه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید. این می تواند ایجاد یک ساختار اساسی در نوشتن محتوا یا تغییر بخشی از ظاهر و احساس سایت باشد.
وقتی به موضوع سایت خود ، محتوایی که می نویسید و مخاطب مورد نظر خود دقت کنید ، می توانید به سوالات فوق پاسخ دهید.

نتیجه گیری درباره نوشتن محتوای سئو

  • اگر می خواهید متن های سئو محور تولید کنید این موارد را همیشه به خاطر داشته باشید.
  • بر روی هدف کاربر تمرکز کنید .
  •  قابل اعتماد باشید .
  • بهترین عناوین را برای متن خود برگزینید .
  • به ساختار محتوا توجه کنید .
  •  از کلمات کلیدی عاقلانه و آگاهانه استفاده کنید .
  •  متن خود را ویرایش و تصحیح کنید و هدفتان شفافیت و خوانایی متن باشد .
  • برای افزودن ارزش به متن خود از لینکهای داخلی و خارجی و استفاده کنید .
  •  تصاویر خود را بهینه کنید و بدین وسیله فرصت بیشتری برای رتبه بندی بالاتر در نتایج بیایبد .
  • امیدوارم از این مطلب در جهت تولید محتوای هدفمند که هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان سایت، جالب و گیرا باشد، استفاده کرده باشید.

 

 

آموزش ها

بهینه سازی تصاویرچگونه محتوایی جالب و فریبنده برای گوگل بنویسیمکلمات کلیدی تولید محتوامحتوا سئو شدهمحتوای یونیک و منحصر بفرد تولید کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *