گزارش سئو | 10 نکته در گزارش بهینه سازی سایت

گزارش سئو

گزارش سئو

اندازه گیری یکی از اجزای اساسی هر فعالیت بازاریابی است. ما باید نه تنها برای درک تأثیر اقتصادی فعالیت های خود ، بلکه برای ارائه گزارش های خود به مشتریان ، بسنجیم. گزارشگری این اندازه گیری را به صورت ملموس برای نشان دادن عملکرد و نتایج فعالیتها ترکیب می کند ، بنابراین گزارش به روش صحیح ضروری است.

هر گزارش سئو به شاخص هایی نیاز دارد که مشتریان را نشان دهد. این شاخص ها به اندازه شاخص های اقتصادی متنوع هستند و از مشاغل مختلف متفاوت هستند. با این حال ، معیارهای اصلی وجود دارد که نشان می دهد سئو چگونه بر کسب و کار تأثیر می گذارد.

علاوه بر این شاخص ها ، معیارهای دیگری را می توان اضافه کرد که می تواند در گزارش سئو جستجو شود. همچنین برای مشتریان شما نیز مهم است که بتوانند این معیارها و معیارها را درک کنند.

در زیر لیستی از 10 معیار اصلی در گزارش های جستجوگرها و نحوه استفاده موثر از آنها آورده شده است.

10 نکته در گزارش بهینه سازی سایت

 ترافیک

متداول ترین منبع اطلاعات ترافیک وب سایت گوگل آنالیتیکس است. با این حال ، ممکن است از یک پلت فرم تحلیلی دیگر استفاده کنید. این پست فقط به گوگل آنالیتیکس اشاره دارد.

عنصر کلیدی گزارش ترافیک پارامتر Session است که در فواصل زمانی مختلف از جمله هفتگی ، ماهانه و سالانه قابل بررسی است. بسته به خواسته مشتری می توانید فصل به فصل نیز گزارش دهید.

در گزارش جلسه یا همان تعداد کاربرانی که به سایت مراجعه می کنند ، گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید در گزارش خود بگنجانید. مهم است که این انتخاب ها در هر زمان یکسان باشد.

رفتار کاربر

یکی از پارامترهایی که در سالهای اخیر بسیار برجسته شده است رفتار کاربران در سایت است. گوگل به رفتار کاربران نسبت به محتوای سایت اهمیت زیادی می دهد ، از این روز به بعد ، آنها را از طریق پارامترها بررسی می کند و در رتبه بندی سایت ها وارد می کند.

این پارامترهای کلیدی عبارتند از:

  • بانس ریت: درصد کاربرانی که بدون رفتن به یک صفحه دیگر و تعامل خاصی با سایت، آن را ترک می کنند.
  • مدت زمان هر بازدید: مدت زمان متوسطی که کاربران در سایت می مانند.
  • تعداد صفحات در هر بازدید: تعداد صفحات متوسط بازدید شده که هر کاربر آن ها را مشاهده می کند.

توجه به این نکته مهم است که دو پارامتر آخر نباید خیلی کوچک باشند ، اما اگر خیلی بزرگ باشند ، یک کار از بین می رود. تعداد زیادی از این دو پارامتر نشان می دهد که کاربران نمی توانند محتوای صفحه مورد نظر خود را پیدا کنند.

یکی از بهترین ابزارها برای یافتن این اطلاعات ، گوگل آنالیتیکس است که می توانید به راحتی از آن استفاده کرده و در گزارشات جستجوگر خود به آن استناد کنید.

 تبدیل کاربران به مشتری

هر چه قدر که ترافیک وارد سایت شود و رفتار کاربران هر چه باشد، چیزی  که در نهایت مهم است، درامدزایی سایت و تبدیل کاربران به مشتریست. تبدیل کاربران به مشتری را با دو پارامتر زیر می توان مورد بررسی قرار داد:

  • نرخ تبدیل
  • تعداد تبدیل

اگر سایت شما یک وبسایت فروشگاهی باشد، تبدیل شما از نوع فروش خواهد شد و دو معیار مرتبط دیگر هم می توانند به گزارش سئو اضافه گردنند:

  • درامد نهایی
  • ارزش متوسط سفارشات

این پارامترها را می توانید در گوگل آنالیتیکس و بخش E-Commerce مشاهده نمایید. گزینه های زیادی نیز در این قسمت وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به ارائه ریزترین گزارشات پرداخت.

صفحات فرود

درک اینکه کاربران صفحه های فرود منبع ترافیک سایت هستند بسیار مهم است. مطمئناً در وب سایت خود صفحاتی دارید که به طور مداوم به سایت ترافیک ایجاد می کنند و بنابراین از ارزش بالایی برخوردار هستند. بنابراین لازم است که از صحت کار آنها اطمینان حاصل شود. همچنین بررسی میزان جذب ترافیک توسط صفحات جدیدی که انتظار داریم از آنها بسیار مهم است.

یافتن صفحات فرود که معمولاً بالاترین رتبه را در نتایج جستجو دارند می تواند یکی از مواردی باشد که سئو به مشتریان گزارش می دهد. بررسی این صفحات اطلاعات آماری خوبی در مورد ارتباط بین بازدید سایت و صفحات فرود فراهم می کند.

حضور در نتایج جستجو

نگاهی به نتایج جستجو می تواند اطلاعات خوبی در مورد میزان نمایش سایت به شما ارائه دهد. تعداد کلمات رتبه بندی شده شما ، رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو ، تعداد کل جستجوها و همچنین میزان ترافیکی که از طریق جستجو بدست می آورید ، اطلاعات بسیار حیاتی در روند گزارش دهی سئو هستند.

وب سایت Searchmetrics با استفاده از این پارامترها به شما امتیاز می دهد و با خرید نسخه کامل می توانید به ویژگی های بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما نمره یکسان در یک بازه زمانی قابل مقایسه است.

رتبه صفحات وب

رتبه صفحات

وبسایت یکی از بهترین ابزارهای سئو درباره سایت خودتان، سایت مشتریان و همینطور رقباست. مانند پارامتر قبلی، رتبه سایت نیز یکی از فاکتورهای بررسی سایت است.

این ابزار به تفکیک رتبه سایت در تعداد کلمات کلیدی مختلف می پردازد. افزایش تعداد کلمات در 100 رتبه اول نتایج جستجو، همینطور افزایش تعداد کلمات دارای رتبه در صفحه اول گوگل می توان از پارامترهای قابل گزارش در بهینه سازی سایت باشد.

صرفا نام دامنه خود را در کادر این سایت وارد کرده و پس از تایید، این سایت به نمایش گزارش در این باره می پردازد.

رتبه ها و کلمات کلیدی

اگرچه سئو امروز از تمرکز بر رتبه بندی کلمه کلیدی دور شده است ، اما همچنان شاخصی برای بسیاری از مشاغل است.

منابع مختلفی برای بررسی این موضوع وجود دارد که یکی از آنها Accuranker است. با این حال ، بهترین و دقیق ترین ابزار در رتبه بندی کلمه کلیدی ، Google Webmaster Tools است.

به قسمت Search Analytics بروید و هر کلمه کلیدی را انتخاب کنید تا تغییر رتبه آن در یک بازه زمانی را ببینید و گزارش دهید.

معیارهای سنجش لینک

شاخص لینک ها یکی از راه های نمایش ارتقا سئو داخلی و خارجی سایت است. هر چه تعداد و کیفیت لینک های ورودی به سایت بالاتر باشد، مطمئنا وبسایت شما شانس بیشتری در کسب رتبه بهتر خواهد داشت. معیارهای سنجش معروف در این پارامتر عبارتند از:

  • دامین آتوریتی: این ابزار اعتبار لینک های ورودی به سایت را میسنجد و عددی به آن نسبت می دهد.
  • MajesticSEO: این وبسایت نیز بر اساس ارزش بک لینک ها به هر وبسایت دو پارامتر قابل سنجش Citation Flow و Trust Flow نسبت می دهد.
  • تعداد لینک های جدید: با این پارامتر می توان به بررسی تعداد لینک های جدید که روزانه دریافت می شوند پرداخت. این مقدار در قسمت New Referring Domains وبسایت قبلی گزارش می شود.
  • تعداد لینک های از دست رفته: اگر تعداد لینک های از دست رفته سایت بیشتر از تعداد لینک های جدید آن شود، پس تعداد لینک های آن در حال کاهش می باشد و این مسئله اصلا خوب نیست. این پارامتر نیز در سایت Ahref قابل مشاهده است.

معیارهای سنجش لینک

تفسیر

در هنگام تهیه گزارش سئو می توانید قسمتی را برای تفسیرهای خود بگذارید. در این قسمت می توانید با استفاده از اعداد نوع دید خود نسبت به موضوعات مختلف را شرح دهید.

  • چرا صفحات فرود افزایش زیادی داشته اند؟
  • تغییرات اخیر چه تاثیراتی را به همراه داشته اند؟
  • چرا میزان ترافیک سایت پایین است؟
  • چگونه تغییرات اخیر بر رفتار کاربران تاثیر گذاشته است؟
  • این ها سوالاتی هستند که می توانید به تفسیر خود به آنها پاسخ دهید و در گزارش سئو خود قرار دهید.

عوامل در حال تغییر

تغییراتی که در نحوه سئو سایت ایجاد شده و همینطور آپدیت های گوگل و تاثیر آن بر سئو، از جمله مواردی هستند که می توان در گزارش سئو به آنها اشاره کرد.

دیگر موارد که می توانید در گزارش خود بنویسید عبارتند از:

  • نمایش نسبت تعداد کاربران جدید به کل کاربران
  • اشاره به حل مشکلات فنی سایت و راه حل آنها
  • مواد فنی که معمولا در وبسایت ها وجود دارند و شما احتمالا به حل آنها پرداخته این عبارتند از:
  • تعداد محتوای تکراری
  • تعداد داده های متای خالی
  • تعداد ریدایرکت ها
  • تگ های کانونیکال قید نشده

آموزش ها

10 نکته در گزارش بهینه سازی سایتبانس ریتتبدیل کاربران به مشتریترافیک وبرتبه صفحاتصفحات فرودگزارش سئوگوگل آنالیتیکسمعیار سنجش لینکنتایج جستجو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *